|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Oryginalny Gokart dla dziecka , z Gazelle 60ccm na 800W 36V |
Autor |
Wiadomość |
erio [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 Oryginalny Gokart dla dziecka , z Gazelle 60ccm na 800W 36V
|
|
|
Witam
Mam oryginalna rame do gokarta, jedzil z silnikiem spalinowym 60ccm,
założyłem już silnik 800W 36V z allegro i planuje 3 aku żelowe 12V 7 AH
Mam sterownik na 36V
Potrzebuje pomocy w Kielcahc jak to wszystko popodłączać. szczegolnie sterownik , i pomysl na pedal gazu? Potencjometr jak podlaczyc
moj tel 606 388 854, jeżeli jestes z Kielc i masz pojęcie zadzoń,
Wrzuce zdjecia dzis wieczonem sterownika i reszty
pozdr pozytywnie zakręconych
http://www.youtube.com/watch?v=LvTwgF28uZA |
Ostatnio zmieniony przez erio Wto 06 Mar, 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Tu "zeeltom" będzie znał temat najlepiej. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Na 7 Ah długo nie pojeździsz. Typowy kontroler ma dwa grube kable do akumulatora, dwa grube do silnika, 3 cienkie do manetki. Jeszcze może być parę podwójnych, do stacyjki, do hamulca, do ładowania i diabli wiedzą co tam jeszcze. Kontrolka zasilania, klakson, kierunkowskazy. Wszystko zależy od rodzaju sterownika.
Pedał gazu możesz zrobić na wiele sposobów. Wykorzystując dwa magnesy i hallotron, jakąś zębatkę i potencjometr, linkę nawiniętą na gałkę potencjometra, potencjometr suwakowy z linką, jakiś przycisk od wiertarki. |
|
|
|
|
erio [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Na 7 Ah długo nie pojeździsz. Typowy kontroler ma dwa grube kable do akumulatora, dwa grube do silnika, 3 cienkie do manetki. Jeszcze może być parę podwójnych, do stacyjki, do hamulca, do ładowania i diabli wiedzą co tam jeszcze. Kontrolka zasilania, klakson, kierunkowskazy. Wszystko zależy od rodzaju sterownika.
Pedał gazu możesz zrobić na wiele sposobów. Wykorzystując dwa magnesy i hallotron, jakąś zębatkę i potencjometr, linkę nawiniętą na gałkę potencjometra, potencjometr suwakowy z linką, jakiś przycisk od wiertarki. |
dzieki za pomysły, z przyciskiem to wiertarki chyba najbarzziej mi si epodoba, wrzuce zaraz fotke sterownika, teraz wrzucam fotkr gokarta,
planuje miec 2 zestawy po 3 akumulatory żelowe, 21AH powinno starczyc na pol godziny
nie wiem tylko czy oś na zakretach nie bedzie go zwalniala za bardzo, może by ją przeciąć i włożyć w grubszą rurkę ucienty kawałek, wtedy bykby naped na 1 koło, ale na zakretach by nie tracił, ciekawe czy ten silnik poszedlby na 48v zamiast na 36 ? jak myslicie ?\\
pos, czy dobrym pomyslem jest montaż wiatraka na silnik ?
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Sty, 2012
|
|
|
Indicator - do kontrolki włączonego zasilania
Brake - do dźwigni hamulca
Brake light - do światełka STOP
Deraxxxxx - do manetki, czerwony plus 5V, czarny masa, niebieski. lub zielony sterowanie
Power lock - do stacyjki
Jeszcze jeden, nie widzę opisu, prawdopodobnie, do gniazda ładowania. |
|
|
|
|
erio [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012
|
|
|
Tak, to gniazdo ladowania, Czym to 36 v ladowac? Ile kosztuje taka ladowarka?
Prawie Wszystko juz rozczailem i podlaczylem, jeszcze musze przymocowac akumulatory i sterownik, z hamulca rezygnuje, myslalem ze rozlaczy mi prad po nacisnienie hamulca, a on tylko zapala swiatlo stop, a to w gokarcie niepotrzebne. Juz lepiej podpiac hamulec jako przerywacz na przepustnicy masie.
Musze tez na przepustnicy zamontowac autoalarm lub centralny zamek sterowany pilotem, coby zdalnie silnik wylaczyc. Jakiej propozycje? Skad wziac 12v z instalacji 36v , z jednego z akumulatorow? Czy dodatkowy trzeba?
Jak dokladnie podpiac do tych 3 przewodow guzik do wiertarki? Guzik bede mial jutro, ale zastanawiam sie po co ta 3 cia zyla, sterowanie. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012
|
|
|
Mam podobny sterownik i zastosowałem go w samochodziku mojego synka. Po zwarciu przewodów oznaczonych "brake", silnik jest odłączany od zasilania. Wydaje się więc że to powinno u Ciebie tak samo funkcjonować. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Sty, 2012
|
|
|
3 przewody w manetce, to masa, zasilanie i regulowane napięcie do sterowania prędkością silnika. Jeśli chcesz 12V do jakiegoś niewielkiego odbiornika (pilota), to wystarczy odczep na pierwszym akumulatorze. Pobór prądu jest tak mały, że można go w bilansie pominąć.
Ładowarki na 36V dostaniesz na allegro w granicach 70 zł.
Zwarcie przewodów hamulca, poza zapaleniem światła STOP powinno wyłączyć silnik, o ile w tym momencie się kręci. |
|
|
|
|
erio [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
poniizej dodaje zdjecie spustu od wiertarki
nie wiem jak podpiac do sterownika
Ze sterownika wychodzi:
- 12V czerwony
- Masa - Czarny
- Sterowanie - Niebieski
z guzika wiertarki wychodzi:
- Kondensator (chyba na 2 czarne, nie ruszam go)
- dwa cienkie przewocy oba niebieskie
- 2 gniazda na srubki, gdzie wkrecilem tez 2 niebieskie przedowy:) zeby bylo latwiej
Pytanie, jak podpiac zeby plynnie sterowac predkoscia silnika,
probowalem samym plusem i masą, podlaczac pod rozne kombinacje na wlaczniku, i mialem albo nic, albo 0/1ynkowe włączanie ...
odczyta ktos ten schemat ?
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Nie wiem czy się nie mylę ale wydaje mi się że to może być spust wiertarki właśnie działający na zasadzie włącz/wyłącz. Na schemacie jest chyba dioda (chociaż wygląda trochę jak tyrystor?) i kondensator. Nie widać tam moim zdaniem nic co sugerowałby jakieś inne poza 0/1 sterowanie. ALe jak pisałem, mogę się mylić.
Jeśli do sterowania nie chcesz użyć manetki od skutera (zamontować jako pedał gazu - ja tak zrobiłem) to może weź jakiś potencjometr zasilany napięciem 0-5V i podłącz do sterownika. To powinno działać jak sądzę, ale nie próbowałem takiego rozwiązania. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
Musisz to rozebrać i dobrać się do potencjometra. Tam jest suwak, który ślizga się po ścieżce. Trzeba wyprowadzić przewody ze środka z końcówek potencjometra. O ile ten włącznik ma regulację obrotów. Wydaje mi się trochę za mały. |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2012
|
|
|
No właśnie - o ile ma. Ja gdy chciałem zastosować sterowanie "cynglem" od wkrętarki/wiertarki spotykałem się dośc często z włącznikami działającymi na zasadzie włącz/wyłącz. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Jeśli chodzi o cyngle do wkrętarek to niekoniecznie jest tam potencjometr, rozebrałem już pare takich i w większości przypadków producenci stosują 'skokowy' system polegający na tym że w szeregu małych 'płytek' na laminacie są odczepy do coraz mniejszych wartości oporników i po tych płytkach porusza się ślizgacz, jeśli cyngiel ma sterowanie zerojedynkowe to albo nie ma funkcji regulacji albo zaśniedziały te płytki i już nie łączą, W tym drugim przypadku można podłączyć potencjometr do pierwszej i ostatniej płutki, a na ślizgacz dać środkowy odczep z potencjometra i powinien działać poprawnie.
Niemniej jednak wątpię żeby taki cyngiel dał radę z mocą silnika większą niż 150W, w moim przypadku nawet po zmianie tranzystorów mocy miał tendencje do szybkiego ich paleniai to nawet po zabezpieczeniu prądów wstecznych kilkoma nadmiarowymi diodami schottkiego nic się nie zmieniało.
Pozdrawiam. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Tu nie chodzi o naprawę włącznika, tylko o wykorzystanie go do sterownika. Nawet takie odczepy z opornikami można by wykorzystać pod pedał gazu. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 670 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2012
|
|
|
Faktycznie masz rację, nie doczytałem tego.
Tylko tak się zastanawiam czy zamiast używania takich 'niepewnych' mikro części z demobilu nie lepiej byłoby zastosować jakiś porządny potencjometr suwakowy jakich pełno jest na allegro, przy odpowiednim zabezpieczeniu mechanicznym i zamontowaniu w odpowiednim miejscu przy pedale gazu (skok potka) wystarczyłaby chyba odpowiednio mocna sprężyna powrotna. Takie potencjometry są z reguły nieśmiertelne |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
Ostatnio zmieniony przez r2d2 Pią 13 Sty, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|