|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Jaki pojazd? Sam już niewiem... |
Autor |
Wiadomość |
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Nie 13 Sie, 2006
|
|
|
(Nareszcie napiszę coś mądrego) Ostatnimi czasy uparłem się na tego trójkołowca. Powiedizałem sobie trójkołowiec najlepiej z 3 biegmi do przodu i 2 do tyłu. Ta żeby pod górki wjeżdzał ipo bagnach jeżdził, żeby się mu dało płozy i gąsienice założyć i po śniegu i lodzie jeżdzić, żeby się ładował i można nim było cały kraj objechać, a najlepiej to co w rodzaju amfibji tak by po wodzie też mógł pływać, i najlepiej by jeszcze zmieniał się w maszynę latającą jakby mi się nudziło to nacisnąć jeden guzik i pów jestem nad ziemią (świetny sposób na korki) A najlepiej żeby jeszcze to łódź podwodna było i by tym się dało na marsa dolecieć i najważniejsze żeby miało to metttr długości i 40 cm szerokości:D! Ta marzenia, marzenia... Wszystkiego w jednym mieć nie można i jeszcze w czymś o takich wymiarach. Wreszcie do mnie dotarło co to znaczą słowa bądź realistą, nikt w twoim wieku czegoś takiego nie zbudował. Można to nazwać słomiany zapał, ale ja to nazywam bierz pracę na miarę swoich możliwości. Okazało się że to o bardzo wiele przewyższa moje możliwości. Nie znaczy to jednak że kończę z elektro napędem. Na początek wezme coś prostrzego a kto wie może kiedyś zbuduje trójkołowca który będzie choć jeżdził po ziemi. Myślałem o czymś czego nie musiałbym od podstaw budować, czyli o napędzie do roweru. Coś takiego jak zbudował eAndre, pojazd z rolką przekładającom napęd. Liczę na waszą pomoc by chodź ten projekt wypalił. Myśle że nawet ja potrafiłbym coś takiego zrobić. Zacznę od kupienia jakiegoś starszego roweru na złomowisku, bo swojego żal mi poświęcać jakbym coś zepsuł. A jak zdobędę odpowiedni rower zaczynam planować.
Pozdrowienia Natanoj[/url] |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2006
|
|
|
Jeśli chodzi o rolkę to mogę pomóc też swoimi doświadczeniami. Nie wiem jaki masz rower, ale myślę że akurat jeśli chodzi o napęd rolkowy to śmiało możesz przerabiać ten, który masz i nie musisz nic ciąć, dziurawić itp. Rzeczywiście jest to najszybszy i najmniej pracochłonny sposób na e-rower, minęły dwa tygodnie od czasu premiery roweru eAndre, który był dla mnie natchnieniem i już pomykałem swoją zabawką. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2006
|
|
|
O ten pojazd już widziałem na Dicsavery w programie Scraphep Challang, dwie druzyny miały coś podobnego zbudować i miały właśnie ten pojazd za wzór. I też był niebieski. |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Pon 14 Sie, 2006
|
|
|
Chciałem coś dzisiaj zrobić dla nowego projektu, a że na złomowisko mam daleko to pojechałem na skup złomu. Niestety właśnie wróciłem ze smutną miną bo akurat wszystko wywieźli na złomowisko. Ale tak myślę że może by jednak użyć swojego rowerka. Silniki - myślałem o tanich silnikach i chyba użyje jak eAndre 100w/24v, narazie przeglądam allegro ale nic takiego nie znajduje. Tylko teraz nurtują mnie jeszcze 2 pytania. Pierwsze to wszysto na temat kontrolera, i druge o rejestracji tego. Dajmy na to że zbudowałem taki pojazd i że jakimś cudem jeździ, To trzeba go będzie rejestrować? i jakie dokumenty będą potrzebne by nim jeździc? Niestety narazie projekt muszę zostawić na przjazd z daleka wujka (może coś jako budowlaniec), a potem mam w planach malowanie mieszkania. |
|
|
|
|
eAndre [Usunięty]
|
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
|
|
|
|
harnac [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2006
|
|
|
a macie może jakieś fotki elektrycznych gokartów czy innych czterokołowców ale tylko DIY żadne firmówki mnie nie interesują |
|
|
|
|
Arkady [Usunięty]
|
|
|
|
|
robson [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 21 Paź, 2006
|
|
|
Witajcie mam problem kupiłem niedawno taki mini samachodzik LIGIER AMBRA miał być zarejestrowany jako motorower niestety zarejestrowali mi go jako samochud inny i dali rejestracje od motoru uwarzam ze powinni mi go zarejestrować jako motorower co wy nato ?????? a oto jego dane poj 49cm3 waga 355 kg moc 5KW prętkosc 49 km/h to są dane z brifu |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006
|
|
|
Witaj, nie wiem czy pomożemy Ci, nie mamy praktyki w rejestracjach....na razie budujemy pojazdy, omawiamy sprawy techniczne..prawne nie za bardzo..poszukaj odpowiedniej grupy - prawo..i poczytaj odpowiednie ustawy..przecież możesz zaskarzyc decyzje urzędu...
Pozdrawiam
Wiesiek |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006
|
|
|
robson napisał/a: | a oto jego dane poj 49cm3 waga 355 kg moc 5KW prętkosc 49 km/h |
No to tylko pojemnością podpada pod motorower.
Moc, prędkość (a być może i waga) przekraczają wartości jakie może mieć motorower.
Wychodzi więc na to, że urzędnik tym razem -o dziwo- miał rację. Choć przy odrobinie dobrej woli mógłby to pewnie zarejestrować jako motorower. Nie dało się go jakoś "zinteresować", żeby lekko nagiął przepisy? |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006
|
|
|
Znalazłem coś o homologacji, tylko nie wiem czy jest nadal aktualne, dotyczy lekkiego pojazdu czterokołowego, który może być zarejestrowany jako motorower
- silnik o zapłonie iskorowym ma mieć pojemność do 50 cm3,
- masa bez obciążenia 350kg
- prędkość maksymalna 45 km/h.
Znalazłem podstawę prawną Dz. U. nr 162 z 2005r. poz. 1360 |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006
|
|
|
wlasnie, musisz miec 350 kg max, 4 kW max !!! a nie 5 wtedy zarejestruja jako motorower, aby takie miec parametry musisz isc na badanie diagnostyczne zeby Ci koles wypisal kwity ze tak w istocie jest. |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2006
|
|
|
Uczepiliście się tej mocy a to akurat jest ok, bo dla silnika z zapłonem iskrowym ważne jest tylko to aby nie przekraczać 50cm3 pojemności (art. 2 ust. 1 pkt 1 załącznika). 4 kW dotyczą elektryków i innych silników ze spalaniem wewnętrznym, czyli poza zapłonem iskrowym. Co nie zmienia faktu, że i tak dysklasyfikująca jest waga i prędkość. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|