Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2012
|
|
|
Przewody od stacyjki zwarte? |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2012
|
|
|
...może jakąś fotkę zamontowania silnika !?
jaki rozmiar zębatki-ile zębów w sensie!? |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2012
|
|
|
Witam ponownie.
Okazało się że nie działanie manetki było jakimś czeskim filmem bo rozlutowałem i polutowałem ponownie i... działa. Możliwe że jakiś zimny lut się wytworzył jednak wszystkie przewody były solidnie połączone.
Tak więc przejechałem się, wszystko działa. Wstępnie zamontowałem prędkościomierz który największą prędkość wskazał 41km/h jednak sądzę że jest to zawyżona prędkość, porównałem z samochodem i na prostej optymistycznie wyciąga 38km/h.
Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim użytkownikom forum za cenne porady, informacje i pomoc. Szczególne pomoc zeeltoma i nostuska była niezastąpiona. Pomysł zaczął się zimą, a ukończony dopiero teraz... chcieć nie chcieć zawsze coś wazniejszego było.
Coś o konstrukcji.
Jest to rower produkcji chińskiej GTi. W pewnym czasie bedę wszystko malował tak jak się nalezy. Rower jest w ogniskach korozji, a na wsporniku do silnika farba mi się odparzyła. Zębatka zamontowana jest w miejsce tylnej tarczy hamulcowej ilość zębów 80. Silnik napędzajacy o mocy 250W zamocowany jest w miejsce aparatu hamulcowego oraz wsparty wyspawanym wspornikiem. Blisko zaraz koło silnika znajduje się sterownik. Wszystko połączone skracanym lancuchem.
Jako uchwytu silnika użyłem wiązarów dachowych. Dodatkowo go wzmocniłem przez wspawaie poprzecznie płaskownika.
Koszta:
Podliczając wszystkie częsci jakie użyłem do zbudowania wydałem około 180zł nie wliczając akumulatorów. Częsci nie były nowe, ale wszystko jest sprawne a wyciągnięte z zadbanych i niezbyt dużo używanych pojazdów.
Obecnie woże w plecaku żelówki 2 x 12V 14Ah. Chcę dowiedzieć się dokładniej ile na nich przejadę. Mam do dyspozycji jeszcze 17Ah. Po kilku próbach porównam wyniki z moim potrzebnym zasięgiem i dopiero je zamontuje do roweru.
Uwagi:
Przejechałem łacznie prawie 4km, wyciągnął się troche łancuch a niestety zbyt małą regulacje zrobiłem. Musze zdjac uchwyt silnika i rozpiłować fasolkę. Obrazowo przedstawię to możliwe że jutro. Kolejna zasadnicza uwaga to taka że 1 hamulec nie wystarcza. Mam przednią tarczówkę, możliwe ze juz przeszła wiele dlatego coś dobrego trzeba dorzucić na obręcz.
W manetce jest jakis błąd zrobiony przy projektowaniu jej. Mam na myśli to, że diody od poziomu naładowania akusów są cały czas pod napięciem. Nie rozłącza ich guzik przy manetce.
Kilka osób odradzało przekładnie łancuchową ze względu na hałas.... Tutaj się nie zgodzę. Natężenie hałasu jakie jest tego nie wiem ale określam to jako szum. Jesli łancuch układa się idealnie na ząbkach to nie ma nic takie co by było złe.
Konstrukcja taka uważam że jest dobrym rozwiązaniem gdy ktoś lubi majsterkować, trochę się podenerwować a na końcu jak się nie podda być dumnym z efektu że takie coś jeździ oraz gdy ktoś dysponuje jakimiś używanymi podzespołami (ograniczenie kosztów). Osobiście gdybym nie miał dostępu do takich częsci to nie bawiłbym się w coś takiego nawet przez chwile.
Kto ma jakieś pytania, prosze pisac
Jeszcze raz wszystkim dzięki za pomoc i zaangażowanie |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012
|
|
|
No to mamy kolejny rowerek elektryczny.. Ja też nie próżnuję - na razie czekam na wszystkie graty i niedługo zaprezentuję Wam coś czego jeszcze nie widzieliście... Zdradzę tylko że będę miał cholernie fajną baterię akumulatorów:) Niektórzy już wiedzą - niektórzy się dowiedzą... Z najbardziej widocznych elementów mogę powiedzieć że będę miał wyświetlacz LCD 4 x 20 znaków na kierownicy Reszta będzie skrzętnie ukryta w kuferku i dostępna tylko dla potrzeb serwisu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012
|
|
|
...i jakie zasięgi na tych 14ah ??? |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 17 Maj, 2012
|
|
|
Dodam ze te aku nie są nowe, a ładowarka nie ładuje mi ich do końca, ponieważ po 3 godzinach się odłącza.... z lekkim pedałowaniem, ruszaniem pedałując wychodzi w sumie 11km zasięgu. Dla mnie wystarcza.
Srednia prędkosc od 25-30, maksymalna uzyskana wczoraj 46 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012
|
|
|
Nie możesz wrzucać tych zdjęć na jakiś inny serwer, gdzie nie trzeba się rejestrować? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012
|
|
|
Nie trzeba się rejestrować - u góry strony trzeba kliknąć w linka obok takiego paseczka gdzie jest napisane ile plik zajmuje - i fotka się otwiera. Też to rozkminiałem... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pią 18 Maj, 2012
|
|
|
Nie bijcie mnie tylko
Tak jak Nostusek napisał tak jest:)
A skoro lubicie tak ten serwer to na dniach dorzucę fotki uchwytu to akusiów |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 19 Maj, 2012
|
|
|
...ciekawe czy silnik wytrzyma 36v ??? |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2012
|
|
|
Co masz na myśli ? Nie mam takiego napięcia podłaczonego. Pracuje na 24V. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012
|
|
|
Przebieg skoczył już na wartość ponad 110km więc konstrukcja się sprawdza.
Jadąc na silniku słychać jak łozsyka dostają bo zaczynają trzeszczeć w kole... no ale co chińskie to chińskie.
Kolejna sprawa wyciagnął się łancuch będe musiał skrócić go o 1 ogniwo, ponieważ naciąg jest juz na końcu fasolki. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012
|
|
|
...miałem na myśli przewoltowanie silnika,dla większych prędkości?! |
|
|
|
|
|