Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Prosba o pomoc w wyborze baterii lifepo4 36v |
Autor |
Wiadomość |
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 Prosba o pomoc w wyborze baterii lifepo4 36v
|
|
|
W drugim rowerze elektrycznym w miejscu oryginalnej (umiejscowionej wzdluz sztycy) chcialbym wsadzic jakas baterie ok 12-15ah 36v. Zakladam temat bo szukam ponad 2 tygodnie i szczerze musze powiedziec, ze sie poddaje.
Myslalem o takiej w aluminiowej obudowie z bmsem i w ksztalcie prostopadloscianu. W polsce ich wogole nie ma albo sa do sciagniecia za cene nowego roweru. Na stronce alibaba sa takie niescislosci ofert sprzedawcow, ze boje sie cokolwiek kupic. Wymiary i waga sa czesto sprzeczne i ciezko o weryfikacje wiarygodnosci sprzedajacego.
Jesli chodzi o baterie budowane z cel cylindrycznych to rowniez ciezko mi doczytac ktore sa godne zaufania, a jesli jakies sa to znow za kosmiczna cene.
Otwor na baterie mam mniej wiecej 80x100mm (trzeci wymiar dowolny bo na pewno sie zmiesci) |
|
|
|
|
www_3xE_pl
młodzik 3xE - electric cars
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012
|
|
|
Tu może podpasować ogniwo Headway 15Ah w rozmiarze: 40mm (średnica) x 152 mm (długość obudowy ogniwa, trzeba dodać śruby i mocowania).
Ogniwa są skręcane śrubami - to chyba najprostsza konstrukcja.
Można do nich założyć jakiś niedrogi BMS, który będzie pilnował poprawnego użytkowania.
Wyglądają mniej więcej tak:
Cena u nas około 31-32$ za sztukę netto.
Testowaliśmy te ogniwa dość mocno i spisują się świetnie. |
_________________ Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012
|
|
|
Ogniwa dobre ale stosunek objetosci do gestosci energi fatalny.
Czyli sprawdz wczesniej czy sie.zmieszcza Ci. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012
|
|
|
Duze i drogie |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012
|
|
|
Niestety interbike nie posiada baterii lifepo4, nawet ksztalt pozostalych nieodpowiedni. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012
|
|
|
A musi być koniecznie LiFePO4?
Nie mogą być "litówki" bazujące na innej chemii?
Pytam bo pojawiły się właśnie jakieś gotowce na Maxev (ale nie są to LiFePO4) i może coś by Ci spasowało ? |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012
|
|
|
Jak juz wydawac ponad 1000zl to wolalbym aby to bylo juz w najlepszej technologii. Decydujacym czynnikiem jest tu ilosc cykli. Na masie mi az tak bardzo nie zalezy. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21 Cze, 2012
|
|
|
Ilość cykli marketingowa przy 80%DOD czy realna przy 100%DOD ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
Realna przy 80% - Po to kupuje 12ah by miec ten zapas. Sugerujesz, ze przewaga lifepo4 w cyklach to mit marketingowy? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012
|
|
|
Oklon napisał/a: | Jak juz wydawac ponad 1000zl to wolalbym aby to bylo juz w najlepszej technologii. Decydujacym czynnikiem jest tu ilosc cykli. Na masie mi az tak bardzo nie zalezy. |
W takim razie jedyny słuszny wybór:
http://www.pingbattery.co...-lithium/Detail |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 23 Cze, 2012
|
|
|
Sumując myślę ( i mam nadzieję że tak jest/ będzie:)) Jeśli lifepo4 to liczyć 1000 cykli przy założeniu prąd nie więcej jak 1c. Dlaczego tak? Nawet najpopularniejsze od lat PiNG BATTERY rzadko kto recenzuje powyżej tego 1000 cykli....
Stąd druga konkluzja jeśli więcej niż 1c to albo lipoly z myślą o 300-700 80%dod.
Lub być może ponad 1000 cykli a123....
Reszta to objętość pakietu do mocy oddawanej i cena....
Jeśli ktoś potrzebuje mniej km to moze a123 byloby oplacalne....
Jesli duży zasięg to najłatwiej upchać w modelarskich lipoly (albo płaskich a123)
Pozdrawiam:)
PS
3XE proszę podaj jaka jest wysokośc ogniwa zamocowanego w tych pomarańczowych uchwytach? Bo wgtegoco pisze o wymiarze ogniwa 152mm to by mi sie w moim rowerku zmieścił w puszcze na baterie... A tymczasem nastyk niema wchodzi 12ah ( i jest to wiięcej niz 152mm) |
|
|
|
|
www_3xE_pl
młodzik 3xE - electric cars
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
toft napisał/a: | 3XE proszę podaj jaka jest wysokośc ogniwa zamocowanego w tych pomarańczowych uchwytach? Bo wgtegoco pisze o wymiarze ogniwa 152mm to by mi sie w moim rowerku zmieścił w puszcze na baterie... A tymczasem nastyk niema wchodzi 12ah ( i jest to wiięcej niz 152mm) |
Duże ogniwo (15Ah) po włożeniu w tzw. "holdery" zajmuje w sumie 190mm:
Można jednak pokusić się o wkręcenie tzw szpilki (śruba bez łba) w ogniwa między sobą i pomiędzy nie jedynie oczko wyprowadzające napięcie do BMSa. To spowoduje oszczędność miejsca i trwałość konstrukcji.
Schemat :
===|===|===|===|===|===|===|===|===|===|===|===
gdzie:
"===" to ogniwo
"|" to oczko-przyłącze bmsa założone na szpilkę
Zamiast niektórych szpilek można zastosować blachy miedziane z dwoma otworami i zrobić układ w przekroju o kształcie 3 ogniw (trójkąt). |
_________________ Samochody elektryczne, akumulatory litowe, ładowarki, silniki elektryczne, akcesoria
|
|
|
|
|
Oklon
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 46
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
Moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wychwalany jest sprzedawca PingBattery? |
|
|
|
|
|