ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
O akumulatorach
Autor Wiadomość
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   O akumulatorach

Akumulatory litowo-jonowe, które można naładować w sekundy
http://www.samochodyelekt...c_w_sekundy.htm | 2009-07-25
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Cóż za bełkot pseudo-naukowy! Co dziennikarz robił na lekcjach fizyki? Jeżeli nie umie napisać artykułu w czasie jednej sekundy, to powinien zrezygnować z dziennikarstwa!
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Ciekawe, co szybciej musi trwać, czy ładowanie akumulatora, czy pisanie artykułu, a jeszcze dobrze by było wypić kawę i zjeść śniadanie w przerwie śniadaniowej.
Musi być przerwa w czasie jazdy na pracę i inne, czyli zawsze jest czas na doładowanie akumulatorów i spokojne ich ładowanie w nocy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

Dlaczego Wasze kontrowersje budzi autor artykułu. Temat jest opisany rzetelnie. Autor ustosunkowuje się do zapowiedzi nowinek technologicznych a z podsumowania wynika z niego jasno, że nie należy się spodziewać w najbliższym czasie ładowania akumulatorów w sekundy.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

E tam, każdy akumulator można naładować w sekundy. Np bateryjkę niklową prądem dziesięciogodzinnym ładuję w ok 50000 sekund :)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

ŁADOWANIE AKUMULATORÓW RÓWNOLEGLE CZY SZEREGOWO?

ŁADOWANIE AKUMULATORÓW RÓWNOLEGLE
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic954609.html
Połączenie równoległe pod tym względem jest znacznie korzystniejsze od szeregowego - zapobiega degradacji i wyrównuje poszczególne składniki (ogniwa/baterie ogniw) w zestawie. Przy połączeniu szeregowym jakiekolwiek słabsze ogniwo jest przeciążane przy ładowaniu i rozładowaniu - do repolaryzacji włącznie. Przy połączeniu równoległym słabsze ogniwo po prostu pozostaje słabsze i jego rezystancja wewnętrzna ogranicza zarówno prąd ładowania jak i rozładowania. A SEM pozostaje taka sama jak pozostałych i nie następuje degradacja.

Akumulatory można łączyć równolegle z zachowaniem następujących zasad:
- tej samej pojemności
- w takim samym stanie (warunkach pracy)
- o takim samym stopniu rozładowania
- tego samego typu
- ten sam rok wykonania (dopuszcza się by ta różnica nie była większa niż 2 lata dla akumulatorów nieużywanych)
- rezystancja przewodów łączących akumulatory powinna być taka sama!
- w przypadku zwarcia w jednym akumulatorze dojdzie do uszkodzenia drugiego!


http://www.sklepcentra.pl...a-pojazdem.html
Najlepiej jest ładować każdy akumulator oddzielną ładowarką. Jeśli nie jest to możliwe, ładować akumulatory połączone w szereg. Nie ładować akumulatorów połączonych równolegle, ponieważ nie ma możliwości kontrolowania prądu płynącego przez każdy akumulator. Jeżeli ładowane są akumulatory o różnym stopniu rozładowania, połączone szeregowo, to akumulator, który został już naładowany należy jak najszybciej wyłączyć z szeregu. (Jeśli będzie się czekać, aż zostanie naładowany ostatni akumulator, to inne akumulatory zostaną przeładowane).


-----------------
Więcej:
https://www.google.pl/sea...oleg%C5%82e+&ie

https://www.google.pl/sea...3%B3w+szeregowo

------------------

Przy okazji
Co kupić:
- silnik na 12V/500W - jeden akumulator, a więc jedna obudowa do tabaszczenia na rowerze, mniej kabli, jedno proste ładowanie, mniejszy wydatek?

- silnik na 24V/250W - 2 akumulatory, a więc 2 obudowy do tabaszczenia na rowerze, więcej kabli, jedno obarczone ryzykiem ładowanie, albo 2 osobne ładowania, większy wydatek?
Ostatnio zmieniony przez Nie 12 Sie, 2012, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Przy równoległym ładowaniu zapomniałeś dodać że jak któreś aku dostanie zwarcia to wszystkie aku mają wtedy zwarcie.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Oraz to, że ładując równolegle trzeba zadbać, by poszczególne aku miały podobny stopień rozładowania. Połączenie mocno rozładowanego i lekko rozładowanego akumulatora (szczególnie w przypadku takich o dużej wydajności prądowej) może spowodować przepływ naprawdę dużych prądów.
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Cytat:
Akumulatory można łączyć równolegle z zachowaniem następujących zasad:
- tej samej pojemności
- tego samego typu
- ten sam rok wykonania (dopuszcza się by ta różnica nie była większa niż 2 lata dla akumulatorów nieużywanych)
- rezystancja przewodów łączących akumulatory powinna być taka sama!

Przy normalnym użytkowaniu żadne z tych stwierdzeń nie jest prawdziwe. Wszystko zależy od warunków pracy
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

Powyższe uwagi dodałem (tylko skopiowałem materiały). Dziękuję :)

Jest jeszcze inne rozwiązanie, a mianowicie akumulatory na większe napięcia

9.0Ah 324Wh LiFePo4 36V zestaw
http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4577
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2012   

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=2527
BL1229A 2.9Ah 34.8Wh Pb 12.0V - najlepsze rozwiązanie (tylko trzeba obłożyć gąbką i umieścić w plastikowym pojemniku, by zmniejszyć wstrząsy)(z uwagi na wymiary) między wspornikiem siodełka a tylnym kołem

Producent: Batimex
Kod: BL1229A
Cena brutto: 65.33 zł



Wymiary:
długość 79 mm
głębokość 56 mm
wysokość bez końcówek 99 mm
wysokość z końcówkami 107 mm
Waga 1,176 kg.


Akumulatory płaskie - pod ramę:
http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=2124
A512/2,0S Sonnenschein Dryfit 2,0Ah Pb 12,0V
Wymiary: 178,5x34,1x60,5 mm. Waga 1,0 kg.
Cena brutto: 163.74 zł

http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=1860
BL1229 2.9Ah 34.8Wh Pb 12.0V
Wymiary: 132x33x99x104mm
Cena brutto: 80.23 zł

--------------
Chodzi mi o zastosowanie jako jedno zasilanie wszystkich świateł (połączenie szeregowe czy kombinowane), w tym 2-4 większej mocy z przodu, i do innych odbiorników energii.
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Śro 15 Sie, 2012, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
r2d2 
prezes
Elektromąter



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 550
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Redaktor1966 napisał/a:
Powyższe uwagi dodałem (tylko skopiowałem materiały). Dziękuję :)

A czytałeś to wogóle???

Pozdro
_________________
sztuczna inteligencja nie pokona prawdziwej głupoty ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Z doświadczenia: żele po zakupie wyrównać ładując zestaw równolegle potem ładować szeregowo odpowiednimi ładowarkami. Co pół roku wyrównać. Dwa zdania i wszystko na ten temat ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 13 Sie, 2012   

Popieram Zeeltom'a. Ja swoje żelki ładowałem połączone równolegle a rozładowywałem połączone szeregowo. Zatem zawsze miały podobny stopień rozładowania i ładowały się identycznie wzajemnie się balansując prądami wyrównawczymi. Takie same akumulatory pracujące równolegle podczas ładowania nie wiem dotąd jak można przeładować. Ten który naładuje się chwilę wcześniej po prostu osiągnie maksymalne napięcie jakie poda ładowarka a prąd płynący przez niego będzie znikomo mały. Jak zauważyłem po swoich akumulatorach to prąd jaki pobierały po naładowaniu sięgał maksymalnie ok. 80 mA na każdy akumulator. Zauważyłem jeszcze że przytrzymanie akumulatora dłużej po naładowaniu na napięciu 14,8V gdy taki akumulator pracuje cyklicznie powoduje wyrównanie ładunku w nim i akumulator energię oddaje lepiej bo dłużej znosi pracę z dużym prądem rozładowywyjącym.
Pamiętam jak kiedyś kila lat temu nie mając żadnego prostownika ani ładowarki musiałem w zimie podładować akumulato w maluchu... Zrobiłem to mając jedynie jedną diodę prostowniczą i żarówkę 220V/75W. Całośc połączyłem szeregowo i akumulator się naładował tak że dało się malucha odpalić. Kwasowe akumulatory znoszą dużo więcej i są zdecydowanie pod tym względem lepsze od nowych konstrukcji.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 53
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Sie, 2012   

jerzyz napisał/a:
Cytat:
Chodzi mi o zastosowanie jako jedno zasilanie wszystkich świateł (połączenie szeregowe czy kombinowane), w tym 2-4 większej mocy z przodu, i do innych odbiorników energii.

Czy mam rozumieć, że proponujesz akumulator jako źródło energii?


Np. gdy często jeździmy, gdy jest już ciemno i po trudnej drodze z przeszkodami (np. po wyboistej drodze, z zwisającymi gałęziami w lesie), czyli potrzebujemy dobrego oświetlenia, gdy jedziemy na wielodniowy pobyt w msa, gdzie nie ma dostępu do prądu, a chcemy mieć możliwość naładowania telefonu, światło w namiocie, itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group