ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Kontroler cyclone 48V a zasilanie 24V
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012   Kontroler cyclone 48V a zasilanie 24V

Cześć.
Chciałbym zasilać sterownik do kitu cyclone (ten zewnętrzny) napięciem 24V (nominalnie jest 48V). W przeciwieństwie do pewnie większości sterowników jak się doczytałem LVC jest zaszyte w manetkach cyclona (oro). Jedną z polecanych dróg obejcia problemu w takim setupie (ten sterownik i ta manetka) jest przecięcie kabelka między manetką a sterownikiem opisanego jako brake. Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem? Opis pozbycia się LVC dotyczył przejścia z 48V na 36V. Bo u mnie niestety nie zadziałało, tzn. nadal miga czerwona dioda na manetce oznaczająca rozładowaną baterię (manetka wykalibrowana na 48V). Podłączane napięcie wynosiło 22,7V.
Pozdrawiam:)
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2012   Re: Kontroler cyclone 48V a zasilanie 24V

toft napisał/a:
Bo u mnie niestety nie zadziałało, tzn. nadal miga czerwona dioda na manetce oznaczająca rozładowaną baterię (manetka wykalibrowana na 48V). Podłączane napięcie wynosiło 22,7V.

A może tak "po góralsku" rozwiązać ten problem: zakleić czarną taśmą tą migającą "upierdliwą" diodę, a założyć sobie jakiś dodatkowy własny sygnalizator, już działający prawidłowo i zapomniec o tej diodzie? ;)
Właśnie poważnie się zastanawiam, czy nie "wytrawić" sobie właśnie takiego sygnalizatora na uP i zwyczajnie wstawić tam diodę RGB i po prostu sygnalizować w sposób podobny do wysokości na mapach topograficznych, tyle że odwrotnie: zielony to calutka bateria a przechodzi powoli w czerwone jak zbliżamy się do minimum użyteczności takiej baterii...kwesti awyboru tylko poziomów napieć i kolorów jakie chcielibyśmy widzieć...
BTW: Niesamowite, że nie można w tych "wypasionych" sterach tego jakoś po prostu ustawić jakimś potencjometrem montażowym, albo poprzez menu na LCD-ale tutaj nie ma LCD...
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2012   

Mnie dioda do niczego nie jest potrzebna. Niemneij jednak w manetce jest jakaś elektronika która mierzy napięcie. Polecano odciąc pomiar, sugerując że wtedy sterownik pójdzie tyle ze bez LVC. U mnie nie działa. Jakieś konkretne propozycje?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2012   

Co do zmniejszania napięcia to nie pomogę ale jeżeli chodzi o zwiększanie to czytałem że ten kontroler bez problemu działą do75V natomiast kontrolery cyclona 36V działają do 60V.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group