|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik Cute Q100 - ktoś używa? |
Autor |
Wiadomość |
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013 Silnik Cute Q100 - ktoś używa?
|
|
|
Witam,
Prawie się już zdecydowałem na zamówienie silnika Cute Q100 na tylne koło:
http://www.bmsbattery.com...e-bike-kit.html
Ciekaw jestem, czy ktoś z Was używa tego modelu? Wygląda na to, że świetnie się nadaje jako wspomagacz: waży około 2kg i ma znikome opory toczenia:
http://www.youtube.com/watch?v=_r9efuGo_50 (od 1m05s kręci się już bez zasilania)
Tylko czy to nie zbyt piękne, by było prawdziwe?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
Szału w tym nie widze... sąsiad jezdzi takim rowerkiem.. tzn ma bardzo podobny silnik w przednim kole.. rower kupny chyba za 2,5 tys w zeszłym roku przed sezonem....mocy to nie ma wogole poza tym on jest na duzych kochał 28 i jak widze niekiedy jak podjeżdza pod kraweznik to musi dopedałowac bo silnik nie ma siły.. po prostym jakos jedzie ale ja wlasnie rozmyślałem nad takim rowerkiem i po przemyśleniach zdecydowałem sie na budowe własnego co wyszło mi na zdrowie bo utopiłem 340zł w całosc : aku 28,5Ah li ion silnik 24V przewoltowany na 36 i naped na przednie koło za pomocą zebatki.. 40km/h i mocy nie brakuje.
W tametach konstrukcje opisałem całosc. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
Muszę Ci powiedzieć ze mam taki silnik już 2 rok i jestem z niego bardzo zadowolony,z tym ze w tylnym kole,rower 28",350W/36V spokojnie sam na płaskim 38,5km/h ale ponieważ ma przekladnię planetarną i nie ma żadnych oporów(wolnobieg) przy pomocy moich nóg da radę przez parę minut jechać nawet 50km/h a ponad 40km/h to cały czas.Jest lekki i wytrzymały tylko nie dawaj mu wyższego napięcia niż należy,nie niszczy szprych,ta waga jego to duża zaleta.
Obecnie mam rower z podobnym silnikiem ale w przednim kole,bo preferuje wspomaganie,przekonałem się ze waga ma znaczenie,jak zbliżam się do krawężnika to podbijam kolo na 20cm i wjeżdżam na pełnej predkosci. Nie zamierzam bić rekordów prędkości,ale z tym silniczkiem zwykły kolarz nie ma szans przynajmniej dopóki mam energię w baterii.Z rowerem z tym silniczkiem nic się nie dzieje,nie potrzeba nic konserwować bo jest hermetycznie zamknięty,może się powtarzam nic nie musisz przy nim grzebać dla jednych to wada bo nic się nie robi przy rowerze tylko jeździ a lubią dłubać .
Dodam jeszcze że wówczas bateria przydałaby się też lekka najlepiej litowa,rowerek wtedy waży ok.20kg i to jest to własnie ,trzeba się takim przejechać żeby go ocenić,puszczasz kierownicę jedzie ładnie prosto nie telepie nie skręca,chesz jedziesz szybko,wysiądzie ci bateria jedziesz jak na zwyklym rowerze bez oporów silnika bo ma wolnobieg(DD ma pewne opory)więcej mi nie potrzeba bo jak pisałem nie zależy mi na biciu rekordów wolę dłużej i wolniej niż szybko i krótko. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
mar56 napisał/a: | Muszę Ci powiedzieć ze mam taki silnik już 2 rok i jestem z niego bardzo zadowolony |
Dzięki, to pierwsza opinia na temat tego silnika, jaką przeczytałem po polsku - fajnie, że pozytywna. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Mar56 osiągasz 40kmh przy nominalnym napięciu? Musi to być wysokoobrtowa wersja do małego koła. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Tak ,dosyć szybko się to kręci zdaję się coś ok.300obr/min(obroty samego silnika wewnątrz są b.wysokie zamieniane w przekładni planetarnej na ok.10 razy mniej),wiadomo że prędkość też jest zależna od napięcia przy 36V napięcie baterii waha się od 43,8-31V.Tak na płaskim jak napisałem bez pedałowania jedzie 38km/h,dokładając własną energię da radę jechać szybciej(silnik nie powoduje przyhamowania),ale trzeba mieć korbę z wieńcem kolarskim 52z,bo najmniejsza zębatka na wolnobiegu jest 13z na kasetę jest mniejsza 11z,ale bafangi(potocznie o silnikach z przekładnią planetarną) na kasetę są na razie w wysokiej cenie. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
mar56 napisał/a: | Tak ,dosyć szybko się to kręci zdaję się coś ok.300obr/min |
Bmsbaterry podaje , że są do wyboru 2 wersje tego silnika 201 RPM (obr/min) i 328 RPM. Jeżeli ktoś lubi szybkość powinien wybrać wyższe obroty, natomiast dla wspomagania przy podjazdach lepsze będą niższe obroty.
Dla porównania mój Bafang ma nominalnie 305 RPM i wyciągam na prostej ok 30 km/godz (koło 26").
pozdrawiam
borsuk |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Ten gość podobno używa tego silnika
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
To dlaczego wystaje mu rura wydechowa W ogóle to animacja ,teraz zajarzyłem.
Jednak gdyby był na prąd ,to jestem pewien że zrobiłby furorę na zlocie. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
borsuk napisał/a: | Bmsbaterry podaje , że są do wyboru 2 wersje tego silnika 201 RPM (obr/min) i 328 RPM. |
BMSBattery chyba trochę oszukuje. Tutaj:
http://endless-sphere.com...art=135#p548627
podane są rzeczywiste prędkości: 230 rpm dla wersji 201, 275 rpm dla wersji 328. Dla koła 28" ten wolniejszy silnik powinien rozbujać rower do 32 km/h. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Mierzyłem prędkość komputerkiem rowerowym i tyle mi wyszło,prędkość jak wcześniej napisałem zależy od napięcia i może się wahać ,tak jak się waha napięcie baterii(43,8V mam jak jest świeżo naładowana ,a odcięcie jest na 31V,na sterowniku)Te prędkości podawane przez chińczyków i endless sphere są orientacyjne i nie sugeruj się tak nimi do końca,oczywiście zamów tego z 300 obrotami a nie z 200-oma.Zresztą jak już kupisz ten silniczek to sprawdź sobie sam prędkość komputerkiem rowerowym na sucho odwracając rower.Jakiej mocy będziesz zamawiał ten silnik? Bo ważna jest też moc sterownika,jak będzie za mała to nie osiągniesz zakładanej prędkości pod obciążeniem,tak jak tam na endless piszą przy fast windzie(dużym wietrze),sterownik kup z co najmniej 9 mosfetami(6 mosfetów na 250Wmax). |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Jak sobie radzi Twoja maszyna na podjazdach? Myślałem o zamówieniu wersji o mocy 350W i chyba z 230 rpm, bo zależy mi na większym momencie obrotowym. W zestawie dają sterownik KU65, czyli na 6 mosfetach. Chińczyk z BMSBattery napisał mi w mailu, że 9 mosfetów "is too strong" i "may hurt the motor" . |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Nie jest za strong,jeżdżę takim właśnie 9 mosfetowym 2 latka i jest OKI!Silnik 350W/36V jest bardzo żwawy(choć to pojęcie względne).Pewnie że pod górkę nie pojedzie Ci z taką prędkością co po płaskim ale to zrozumiale zazwyczaj max przeciąża się silnik 2,5 razy tj do 800W na podjazdach.2 razy spalił mi się bezpiecznik główny 30A,a więc pod górkę trochę bierze.Na płaskim nawet jak długo jechałem na max to silnik był tylko lekko ciepły,a więc kolejna zaleta wysoka sprawność,cała energia zamienia się na pracę.Sterownik tez się nie grzeje(a 6 może się nagrzewać bo ma większe mOhmy przejścia).6 ma nawet mniejszy prąd odcięcia a więc zmniejszy Ci moc i będziesz się dziwił że taki słaby silnik.. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
Ostatnio zmieniony przez mar56 Nie 27 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
michalg
początkujący
Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
To napisz jeszcze tylko jakiego sterownika używasz, najwyżej poproszę BMSBattery o zamianę . |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Ja mam taki pomalowałem go na czarno a kupiłem go w elifebike.com.Pewnie już takich nie produkują bo ma już ponad 2 lata,jest 9 mosfetowy,bo go rozbierałem.Musisz w takim razie zaryzykować ,ufając chińczykowi ale z doświadczenia wiem że do końca nie co im ufać choć ogólnie są uczciwi. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|