|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z żarówkami w samochodzie |
Autor |
Wiadomość |
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 13 Lut, 2013
|
|
|
Tylko wiecie co ... ja się zastnawiam, a nawet wątpie czy te skoki napięcia sa na tyle niskie, że dioda to zniweluje. Jeżeli Tomek zmierzył napięcie i mieści się ono w granicach, podczas normalnej pracy, to nie wiem czy faktycznie te piki są małe. Wg mnie chwilowe napięcie załóżmy na poziomie 16V nie powinno uszkadzać żarówek.
Co do śiwateł to w polskim prawie chyba jest zapis, że oprócz dziennych z przodu powinien świecić sie i tył. Tak mi się kojarzy. Chociaż pamiętam że w całęj UE już niby starczają same dzienne. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Wystarczą dzienne z przodu. Chodzi o widoczność nadjeżdżającego pojazdu. Tylne nie muszą być włączone. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Jak dla mnie problem z tym napieciem lezy po stronie alternatora lub samego regulatora, wymiana regulatora to jakies 20-30zl i bedzie wiadomo. Dla przykladu w moim golfie po uszkodzeniu regulatora w instlacji bylo 24V zamiast 12V, nic sie nie spalilo na szczescie.
Co do skoków napiecia to do ich niwelacji polecam transile, sa na tyle szybkie ze wygasza takie szpilki. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Szpile to raczej mogą uszkodzić elektronikę ,ale nie żarówkę,też proponuję zacząć od regulatora napięcia alternatora a problem prawdopodobnie zniknie.Żarówki najlepsze najzwyklejsze,niemieckie narvy chodzą u mnie od 6 lat bez wymiany. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Jeśli auto z 2007 roku i to normalnej marki (a nie na przykład Dacii) to żarówki trzeba wymieniać przynajmniej raz do roku. Tak te elementy są zaprogramowane. Zapewne też do reflektora jest utrudniony dostęp więc domyślnie cała sprawa opiera się o serwis.Jak mniemam ciężko będzie wyeliminować usterkę. Jedyne co można faktycznie zrobić (piszę na podstawie moich doświadczeń z Citroenem C5, technicznym odpowiednikiem Mondeo) to ułatwić dostęp do wymiany żarówki. Ja w tym celu wymontowałem reflektory (najpierw demontaż nadkoli, zderzaka), tył reflektora odciąłem gumówką (jest tam teoretyczna dziura, przez którą teoretycznie da się wymienić żarówkę), odcięty tył zamontowałem z powrotem na gumowym zawiasie zrobionym z kawałka dętki. Po spaleniu się żarówki otwierałem maskę, uchylałem odciętą część i miałem oburęczny dostęp do żarówki i tej wypadającej sprężynki. Wymiana trwała 20s. Niestety innej taniej drogi rozwiązania problemu nie widzę. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
To żeś zrobił kawał producentowi. Tylu konstruktorów kombinowało, żebyś nie dał rady tego przerobić, teraz producent stracił i się mniej wzbogaci. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Polak potrafi |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 14 Lut, 2013
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: |
Tu nie rozumię Notusek-po montażu wedle przepisów mają być tylko dzienne,bez pozycyjnych?
Ja mam wpięty przekaźnik i 3diody po każdej na odnogę mijania/drogowych/pozycyjnych.
Załączenie dowolnych powoduje zgaszenie dziennych.
Zapalają się zawsze samoczynnie po stacyjce jak w ustawie i gasną kiedy trzeba. |
Do czego pijesz bo moja sklerotyczność nie pamięta? Są specjalne wymogi odnośnie świateł do jazdy dziennej.
Światła do jazdy dziennej mają być zamontowane wedle określonych norm i posiadać homologację. Homologacja E xx (gdzie xx to kod kraju - Polska ma E20 - ale uznawana jest każda homologacja UE) i znak RL 00 mają być wytłoczone na kloszu lampy do jazdy dziennej. Kolejny wymóg to montaż. Nie niżej niż 25 cm od ziemi, nie węziej niż 60 cm od krawędzi do krawędzi lampy, chyba nie wyżej niż 1,2 metra (albo metr - nie pamiętam)
Dla aut wyprodukowanych przed 2001 rokiem światła do jazdy dziennej mają właczać się samoczynnie wraz ze światłami pozycyjnymi/postojowymi i wyłączać przy włączeniu innych świateł (przeciwmgłowe, mijania lub drogowe)
Dla aut wyprodukowanych po 2001 roku światła do jazdy dziennej mają się włączać samoczynnie bez udziału innych świateł i wyłączać przy włączeniu dowolnych innych świateł zewnętrznych w pojeździe. Ot cała filozofia...
PS - w Seacie ibiza 6K nie da się zamontować świateł do jazdy dziennej w cywilizowany sposób aby jeszcze jakoś sensownie one wyglądały po zamontowaniu - wiem z autopsji.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Czy mignięcie światłami drogowymi powinno wyłączać na ten moment światła dzienne? Z opisu wynika, że tak. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
wiciu_r napisał/a: | Jeśli auto z 2007 roku i to normalnej marki (a nie na przykład Dacii) to żarówki trzeba wymieniać przynajmniej raz do roku. |
Wiciu nie nabijaj się z Dacii co to ma do to spalania żarówki(apropos C5 to też wg. niektórych"nienormalny " samochód,zaznaczam nie mam Dacii) |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Przecież on się nie napbija, on tylko mówi prawdę o dzisiejszych samochodach, w których wymiana żarówki kosztuje od 350,-zł, a w tych dużo droższych dużo dużo drożej.
A kiedyś nawet dziecko umiało w 5 minut zmienić żarowkę w aucie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: |
Czy mignięcie światłami drogowymi powinno wyłączać na ten moment światła dzienne? Z opisu wynika, że tak. |
Zgadza się - powinno wyłączyć światła do jazdy dziennej. Tylko pytanie - po co Ci migać światłami drogowymi w ciągu dnia skoro widoczność jest wtedy poprawna zazwyczaj, a świateł do jazdy dziennej używa się w okresie od świtu do zmierzchu i wtedy raczej nie używa się świateł drogowych. A nadużywanie świateł jest również karalne np. gdy policjant zobaczy że "ostrzegasz poprzez miganie światłami drogowymi innych użytkowników drogi przed kontrolą drogową".
Oto miejsce gdzie mozna zasięgnąć wiedzy fachowej.
http://dadrl.pl/dzienne |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Ostrzegam przed niebezpieczeństwem na drodze, albo przypominam innym o włączeniu świateł, bo są niewidoczni. Czy kontrola drogowa jest takim niebezpieczeństwem? Na pewno jest, bo niektórzy kierowcy nagle gwałtownie hamują. To jest niebezpieczne. |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Cytat: | Wiciu nie nabijaj się z Dacii |
Nie nabijam się bo sama Dacia tak mnie zauroczyła, że obecnie poruszam się nowiutką, białą Lodgy 1.6Mpi. Uważam że nie jest to auto normalne wg. dzisiejszych standardów bo jest przyjazne dla właściciela. Z tego też powodu za jakiś czas zamiast żonkowego Citroena C3 zaloguje się do garażu Sandero Stepway. Kiedyś zamyślałem nad Kia Sportage, ale skoro wymiana filtra DPF kosztuje w nim 16 000zł to rozumiecie podziękowałem. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Przecież on się nie napbija, on tylko mówi prawdę o dzisiejszych samochodach, w których wymiana żarówki kosztuje od 350,-zł, a w tych dużo droższych dużo dużo drożej. |
Zapomniałeś dodać, że to dotyczy tylko samochodów spalinowych |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|