|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Dobór sterownika pod silnik ABB 250W/36V |
Autor |
Wiadomość |
Siedem [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013 Dobór sterownika pod silnik ABB 250W/36V
|
|
|
Witam serdecznie Wszystkich forumowiczów,
Chciałbym prosić o Waszą poradę przy wyborze sterownika i całej elektroniki do mojego roweru. Obecnie zainstalowany sterownik został uszkodzony prawdopodobnie przez wilgoć.
Rower jest w oryginale w wersji „wspomagania jazdy” natomiast chciałbym aby był sterowany z manetki.
Rower jaki posiadam to JOE GO włoskiej firmy PRIMA, silnik 250W, zasilanie 36V, podłączenie silnika – wtyczka 4 żyłowa
W załącznikach: Foto fabrycznego sterownika, Foto panelu sterowania, Foto wtyczki silnika, Foto tabliczki znamionowej silnika
Czy ewentualnie któryś z tych sterowników byłby dla niego odpowiedni?
http://magma.sklep.pl/pro...-DO-SILNIK.html
http://www.maxev.pl/p23,k...oldenmotor.html
wtyczka silnika.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 574 raz(y) 2,37 MB |
tabliczka znamionowa.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 583 raz(y) 1,76 MB |
panel sterowania.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 630 raz(y) 1,98 MB |
sterownik.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 650 raz(y) 1,91 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Ten z Magmy wymaga hallotronów, więc się nie bardzo nadaje. Wygląda na to, że to jest silnik bez hallotronów. Sam własnie kupiłem ten sterownik do rowerka REX, który naprawiam.
Tu jest stronka z niewielkim opisem, bo opis z Magmy się do niczego nie nadaje.
http://persino.en.alibaba...controller.html |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Potrzebujesz sterownika 36V/250W brushless ,sensorless(bezszczotkowy,bezhallotronowy)
Tak się składa że mam na zbyciu taki w opisie na stronie elifebike figuruje jako hallotronowy i może pracować jako bezhallotronowy.Kupiłem go rok temu ,ale go nie używałem ,więc jest nowy,jak jesteś zainteresowany to info na priv. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 30 Mar, 2013
|
|
|
A może wiesz do czego są trzy kabelki w jednej wtyczce? U mnie są wpięte w kwadratową kostkę na 4 bolce. Kolory to brązowy, pomarańczowy i niebieski. Resztę kabelków rozgryzłem, ale intrygują mnie właśnie te 3. W innym rowerze też widziałem 3 niepodłączane, do czego mogą służyć? Bo opisów nawet u chińczyków nie mogę znaleźć. |
|
|
|
|
Siedem [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013
|
|
|
Kolego mar56, pozwól, że na ten moment wstrzymam się z zakupem Twojego sterownika, bo naszły mnie kolejne wątpliwości.
Wg. tabliczki znamionowej nie jest to silnik D.C. tylko A.C.:
3-permanent magnet a.c. synchronous motor
może, ktoś z Was pomoże mi rozszyfrować co to za silnik i czym go zasilić? wchodzą do niego 4 przewody o jednakowym przekroju, opis gniazda wtyczki silnika na płytce uszkodzonego sterownika dla tych przewodów to odpowiednio W, N, V, U.
jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013
|
|
|
N- neutral
U- faza 1
V- faza 2
W- faza 3
To mi przychodzi do głowy. Zastanawiam się tylko, że to oznacza połączenie w gwiazdę a nie w trójkąt jak zwykle. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013
|
|
|
Ciężko coś znaleźć na temat tego silnika. Zacząłbym do 24V i zmierzył prąd pobierany. Skoro to ma napisane 250W, to łatwo będzie sprawdzić, czy przy 24V już jest full mocy, czy można dać większe napięcia 36 lub 48V.
Poza tym zerknij na jakie napięcia są elektrolity w sterowniku, to ci podpowie napięcie zasilania. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013
|
|
|
Silnik A.C.? Dosc nietypowe chyba? Moje wrzeciona frezarskie sa zasilane w ten sposób. Tzn mają 4 kable zasilajace tej samej grubości. Z tym ze wrzeciona są na 220V a jako sterownika obecnie używam falownika mitsubishi l200 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013
|
|
|
Siedem, to zdjęcie sterownika to jest całość?
Gdzie tam tranzystory mocy? Może smd?
Jakby wiedzieć chociaż jak wygląda stopień końcowy sterujący silnikiem to można by coś wywnioskować. |
|
|
|
|
Siedem [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Kolego Zeeltom, mam zmierzyć prąd pobierany przez co, bo nie bardzo rozumiem?
Kolego Toft, też wydaje mi się to nieprawdopodobne, ale cóż innego znaczyłby skrót a.c. na tabliczce znamionowej silnika? Niezła zagadka się z tego robi.
Kolego Adamie, w załączniku przesyłam dodatkowe foto sterownika z widocznymi 7 mofsetami typu BUZ102S. Co mam rozumieć przez stopień końcowy sterujący silnikiem? Zwróciłeś uwagę, że na foto sterownika z mojego pierwszego postu, tuż obok kondensatorów widoczny jest przekaźnik tyco na którym widnieje V230.
dodatkowo link z charakterystyką owych mofsetów BUZ102S
http://www.datasheetcatal...n/1-buz102s.pdf
IMG_1940.JPG foto sterownika - mofsety |
Pobierz Plik ściągnięto 692 raz(y) 1,87 MB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013
|
|
|
Sorki, coś mnie zaślepiło, nie doczytałem tytułu tematu, gdzie jest napisane, że to jest 36V
A pytanie czym go zasilić?
No, chyba z akumulatorów |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Wto 02 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013
|
|
|
Jest to silnik 3 fazowy. Stopień końcowy to tranzystory połączone w odpowiedni sposób załączające napięcie na poszczególne fazy, np. tak jak w załączniku.
Dziwi mnie ten czwarty kabelek. Posprawdzaj może omomierzem rezystancje pomiędzy poszczególnymi kabelkami.
Zapewne "pójdzie" ten silnik na tym sterowniku z magmy ale najlepiej spróbować na pożyczonym.
30c.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 523 raz(y) 11,47 KB |
|
|
|
|
|
Siedem [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013
|
|
|
Kolego Adamie, zastanawia mnie czy ten 4 kabel może mieć związek z odzyskiem energii z silnika podczas hamowania? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013
|
|
|
Kurcze, nie wiem. Kilka silników ac w rowerach widziałem i żaden nie miał 4 kabli. Posprawdzaj omomierzem uzwojenia. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|