ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Dobór sterownika pod silnik ABB 250W/36V
Autor Wiadomość
Siedem
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Mar, 2013   Dobór sterownika pod silnik ABB 250W/36V

Witam serdecznie Wszystkich forumowiczów,

Chciałbym prosić o Waszą poradę przy wyborze sterownika i całej elektroniki do mojego roweru. Obecnie zainstalowany sterownik został uszkodzony prawdopodobnie przez wilgoć.

Rower jest w oryginale w wersji „wspomagania jazdy” natomiast chciałbym aby był sterowany z manetki.

Rower jaki posiadam to JOE GO włoskiej firmy PRIMA, silnik 250W, zasilanie 36V, podłączenie silnika – wtyczka 4 żyłowa

W załącznikach: Foto fabrycznego sterownika, Foto panelu sterowania, Foto wtyczki silnika, Foto tabliczki znamionowej silnika

Czy ewentualnie któryś z tych sterowników byłby dla niego odpowiedni?

http://magma.sklep.pl/pro...-DO-SILNIK.html

http://www.maxev.pl/p23,k...oldenmotor.html

wtyczka silnika.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 574 raz(y) 2,37 MB

tabliczka znamionowa.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 583 raz(y) 1,76 MB

panel sterowania.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 630 raz(y) 1,98 MB

sterownik.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 650 raz(y) 1,91 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 29 Mar, 2013   

Ten z Magmy wymaga hallotronów, więc się nie bardzo nadaje. Wygląda na to, że to jest silnik bez hallotronów. Sam własnie kupiłem ten sterownik do rowerka REX, który naprawiam.
Tu jest stronka z niewielkim opisem, bo opis z Magmy się do niczego nie nadaje.

http://persino.en.alibaba...controller.html
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013   

Potrzebujesz sterownika 36V/250W brushless ,sensorless(bezszczotkowy,bezhallotronowy)
Tak się składa że mam na zbyciu taki w opisie na stronie elifebike figuruje jako hallotronowy i może pracować jako bezhallotronowy.Kupiłem go rok temu ,ale go nie używałem ,więc jest nowy,jak jesteś zainteresowany to info na priv.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 30 Mar, 2013   

A może wiesz do czego są trzy kabelki w jednej wtyczce? U mnie są wpięte w kwadratową kostkę na 4 bolce. Kolory to brązowy, pomarańczowy i niebieski. Resztę kabelków rozgryzłem, ale intrygują mnie właśnie te 3. W innym rowerze też widziałem 3 niepodłączane, do czego mogą służyć? Bo opisów nawet u chińczyków nie mogę znaleźć.
 
 
Siedem
[Usunięty]

Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

Kolego mar56, pozwól, że na ten moment wstrzymam się z zakupem Twojego sterownika, bo naszły mnie kolejne wątpliwości.

Wg. tabliczki znamionowej nie jest to silnik D.C. tylko A.C.:

3-permanent magnet a.c. synchronous motor

może, ktoś z Was pomoże mi rozszyfrować co to za silnik i czym go zasilić? wchodzą do niego 4 przewody o jednakowym przekroju, opis gniazda wtyczki silnika na płytce uszkodzonego sterownika dla tych przewodów to odpowiednio W, N, V, U.

jakieś pomysły?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 31 Mar, 2013   

N- neutral
U- faza 1
V- faza 2
W- faza 3
To mi przychodzi do głowy. Zastanawiam się tylko, że to oznacza połączenie w gwiazdę a nie w trójkąt jak zwykle.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Ciężko coś znaleźć na temat tego silnika. Zacząłbym do 24V i zmierzył prąd pobierany. Skoro to ma napisane 250W, to łatwo będzie sprawdzić, czy przy 24V już jest full mocy, czy można dać większe napięcia 36 lub 48V.
Poza tym zerknij na jakie napięcia są elektrolity w sterowniku, to ci podpowie napięcie zasilania.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Silnik A.C.? Dosc nietypowe chyba? Moje wrzeciona frezarskie sa zasilane w ten sposób. Tzn mają 4 kable zasilajace tej samej grubości. Z tym ze wrzeciona są na 220V a jako sterownika obecnie używam falownika mitsubishi l200
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Siedem, to zdjęcie sterownika to jest całość?
Gdzie tam tranzystory mocy? Może smd?
Jakby wiedzieć chociaż jak wygląda stopień końcowy sterujący silnikiem to można by coś wywnioskować.
 
 
Siedem
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Dzięki za odpowiedzi!

Kolego Zeeltom, mam zmierzyć prąd pobierany przez co, bo nie bardzo rozumiem?

Kolego Toft, też wydaje mi się to nieprawdopodobne, ale cóż innego znaczyłby skrót a.c. na tabliczce znamionowej silnika? Niezła zagadka się z tego robi.

Kolego Adamie, w załączniku przesyłam dodatkowe foto sterownika z widocznymi 7 mofsetami typu BUZ102S. Co mam rozumieć przez stopień końcowy sterujący silnikiem? Zwróciłeś uwagę, że na foto sterownika z mojego pierwszego postu, tuż obok kondensatorów widoczny jest przekaźnik tyco na którym widnieje V230.

dodatkowo link z charakterystyką owych mofsetów BUZ102S
http://www.datasheetcatal...n/1-buz102s.pdf

IMG_1940.JPG
foto sterownika - mofsety
Pobierz Plik ściągnięto 692 raz(y) 1,87 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   

Sorki, coś mnie zaślepiło, nie doczytałem tytułu tematu, gdzie jest napisane, że to jest 36V ;)
A pytanie czym go zasilić?
No, chyba z akumulatorów ;)
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Wto 02 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 02 Kwi, 2013   

Jest to silnik 3 fazowy. Stopień końcowy to tranzystory połączone w odpowiedni sposób załączające napięcie na poszczególne fazy, np. tak jak w załączniku.
Dziwi mnie ten czwarty kabelek. Posprawdzaj może omomierzem rezystancje pomiędzy poszczególnymi kabelkami.
Zapewne "pójdzie" ten silnik na tym sterowniku z magmy ale najlepiej spróbować na pożyczonym.

30c.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 523 raz(y) 11,47 KB

 
 
Siedem
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Kolego Adamie, zastanawia mnie czy ten 4 kabel może mieć związek z odzyskiem energii z silnika podczas hamowania?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 03 Kwi, 2013   

Kurcze, nie wiem. Kilka silników ac w rowerach widziałem i żaden nie miał 4 kabli. Posprawdzaj omomierzem uzwojenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group