|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z baterią laptopową |
Autor |
Wiadomość |
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013 Problem z baterią laptopową
|
|
|
Witam!
Testuję swój rowerek 36V 250W.
Rowerek wyposażony w komputerek Pikacz.
Na oryginalnych bateriach Lifepo4 i Li-ion wszystko gra, rowerek śmiga do 30km/h i utrzymuje raczej stałe napięcie (wg Pikacza) 36-37V przez kilka kilometrów (dalej nie testowałem).
Po podłączeniu baterii laptopowej rowerek śmiga tak samo, ale tylko przez 1,5-2km, a potem nagle napięcie zaczyna spadać (sterownik rozłącza zasilanie przy 31V) osiągając po 6-7 sekundach 21V, potem Pikacz się wyłącza. Co ciekawe po natychmiastowym rozłączeniu baterii i załączeniu jej ponownie sytuacja się powtarza, rowerek śmiga 1,5-2km i znowu konieczny reset zasilania. Nie bardzo kumam co może być przyczyną. Baterii jeszcze nie rozbierałem. Kupiona TU |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013
|
|
|
No jak się Pikacz wyłącza to napięcie na baterii spada poniżej 5V...
Nie wygląda to ciekawie |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013
|
|
|
No właśnie nie wiem jakie szybkie próbkowanie napięcia ma Pikacz, ale ostatnie zarejestrowane napięcie to około 21V, ciekawi mnie tylko ta cykliczność i to, że dosłownie 2s przerwy w podłączeniu baterii naprawia problem na 2km.
Sam Pikacz to rewelacja, pewnie się przez niego kiedyś wywalę bo bardziej go oglądam niż drogę. Ale spoko, idzie wiosna więc laski bardziej się poodkrywają więc wzrok przemieszczę |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013
|
|
|
Rozbierz baterie i pomierz napięcia na poszczególnych ogniwach |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013
|
|
|
Pewnie Pikacz zjada Ci całą energię |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2013
|
|
|
Kupiłeś okazyjnie dobrą LiFePO4 to podkusiło Cię żeby nabyć laptopową,a to już loteria z przewagą że kupisz padakę.Czeka Cię teraz mozolna praca ze zlokalizowaniem słabych baterii i wymianą na zdrowe.Jest ryzyko jest zabawa |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Kupiłem tę laptopową bo mam 3 pojazdy na 36V. Jutro porozbieram i obwącham temat. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
wiciu_r napisał/a: | ... ciekawi mnie tylko ta cykliczność i to, że dosłownie 2s przerwy w podłączeniu baterii naprawia problem na 2km.
|
Jedzie 2 km bez pedałowania, z jaką prędkością ? Jeśli tak to niezależnie od stanu ogniw , które trzeba mozolnie sprawdzić ( moze w czesci równoleglej pusciło połaczenie) to przypuszczam że wbudowany BMS może być 'współprzyczyną' problemów. Krótko mówiąc , odpiał bym go i sprawdzil rzeczywisty stan ogniw, naładował bez dołaczonej elektroniki i sprawdził wydajność w rowerze. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013
|
|
|
Faktycznie myślałem o tym, aby zrobić docelowo z ogniw wyprowadzenia pod ładowanie i balansowanie za pomocą Imax B6. Nawet biorąc pod uwagę ilość tych ogniw to w każdy weekend 2 Imaxy mogłyby zadbać o kondycję baterii, a w dni powszednie ładować całość ładowarką 37V. Na razie czas nie pozwolił się tknąć tego wynalazku. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013
|
|
|
wiciu_r napisał/a: | ..a w dni powszednie ładować całość ładowarką 37V. . |
Oczywiscie myslałeś o zasilaczu który ma napięcie 42 V..?
Ja tak robię że standardowo ładuję zasilaczem 42V a co jakis czas sprawdzam po takim naladowaniu rozrzut na równoległych grupach ogniw. Najsłabsze ( czasem 2-3 z 10-ciu) doładowuję zasilaczem w trybie 1S i jest OK. Bez BMS.
Oczywiście w Twoim przypadku trzeba znależść przyczynę... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Zamierzam rozebrać bateryjkę i podzielić na razie na 3 12V segmenty i rozładowywać żarówką 55W. Po 3 minutach powinienem mieć szwankujący segment. Potem ten segment będę dzielił na mniejsze aż wyodrębnię wadliwe ogniwo. Na razie brak czasu, ale mam 2 inne oryginalne baterie więc spoko. Przy składaniu baterii od razu wyprowadzę kabelki balansera i całość potraktuję Imaxem.
Ładowarka, którą ładuję to oryginał od Li-ion 37V, podaje 41-42V. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|