ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Relax Easy Bike - przeróbka
Autor Wiadomość
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   Relax Easy Bike - przeróbka

Obwąchałem instalację mojego Relaxa wspomaganego pedały, a że chcę przerobić na manetkowca to zakupiłem w magmie sterownik. Niestety kabelkologia jest nieco inna.
U mnie silnik jest zasilany np. 2 kabelkami, a Magmowe ustrojstwo przewiduje 3. Jak mam to wszystko połączyć, aby nic nie spalić. Zależy mi tylko na obsłudze silnika bo oświetlenie maszyny będzie niezależne.

INSTALACJA.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 610 raz(y) 109,58 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   

Hemm, jakby to powiedzieć...
Zasilanie silnika DC ze sterownika 3-fazowego może być dość sporym wyzwaniem konstrukcyjnym :)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 09 Mar, 2013   

Prostownik trójfazowy? 6 diodowy? :wink:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Mam dokładnie TEN sterownik.
Jeśli nie ten to który z Magmy lub alledrogo będzie dobry?
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Do DC to chyba raczej TEN
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Zamówiony...
A tak w sumie, czy ten silnik, który mam w rowerku wytrzymałby sterownik 48V, widzę, że są takowe w Magmie. Jeśli uważacie że wytrzyma to który domówić?
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pon 18 Mar, 2013   

W magmie masz sterowniki z manetką za 99zł.
PRzewody to zasilanie,silnik i manetka.
Nie do zdarcia bo spłonie twój silnik niźli to się spali.
JA wolałbym to rozwiązanie,tańszy,bez ograniczeń,ale manetka w dłoni sporo załatwi.
Oni się drożą.
Ostatnio kupiłem nowy 800W/48V/DC z ograniczeniem prądu za 49zł a w Magmie za 99zł.
Wykonanie dobre.
I bez ździerstwa.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Pon 01 Kwi, 2013   

Dzisiaj rowerek został uruchomiony. Z punktu samej problematyki związanej z naprawą i przeróbką najbardziej kłopotliwy okazał się remont koła napędowego.
Oryginalne było skrzywione i miało popękane szprychy.
Ponieważ opinia serwisu o oryginalnej obręczy była mocno wątpliwa zakupiłem komorową 24 cale. Tu oczywiście okazało się, że długości szprych są zupełnie inne. No dobra, znalazłem kalkulator długości, wrzuciłem wymiary koła itp, i mam już potrzebną długość.
W podskokach radośnie pobieżałem do sklepu i nabyłem komplet od WSK o grubości 3,5mm.
Otwory w feldze i piaście silnika oczywiście nie pasują, ale się rozwierciło.
Browarek i do roboty. Pierwsze podejście nieudane, szprychy i owszem 3,5mm, ale nyple już tylko 2,8, nakręcić się nie da. Biegiem do sklepu (no bo po piwku nie pojadę) i pyszczę.
Dostałem nowy komplet, sprawdziłem na miejscu, że wszystkie nyple pasują i do domciu walczyć dalej.
Browarek i kręcę, kręcę, mam dwie ręce to se kręcę, uff kręcę dalej.
Po godzinie się poplułem, kopnąłem klucze i wziąłem się za pomiary, porozkręcałem wszystko
i wyszło, że tym razem 7 szprych mam krótszych o 5-6mm.
Na drugi dzień zaniosłem wszystko do gościa co mi te szprychy sprzedał i na kolejny dzień
odebrałem gotowe koło. Morał taki, że do takich kół pasują idealnie najdłuższe (z dostępnych) szprychy od WSK.

Dzisiaj poskładałem elektrykę, podłączyłem aku i na manetce wszystko śmiga aż miło.
Jutro poskręcam obudowy i postaram się dać foty.
Pozdro
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013   

Rowerek prawie zrobiony.
Stare sterowanie wspomaganiem wywalone.
Zamontowany nowy sterownik z Magmy oraz Pikacz od Jego Magnificencyi Tas-a :-)
Koło wycentrowane na feldze komorowej i szprychach od WSK.
Ponieważ sterownik z Magmy jest większy i nie mieścił się
w obudowie ramy ze starej baterii żelówek zrobiona puszka na sterownik i złączki,
a na tym zamontowana bateria Lifepo4 36V10Ah. Pozostałe 2 zapasowe baterie będą
przewożone w koszach w piankowej otulinie.
Baterie łączone z rowerkiem za pomocą kabli od zasilania komputera (no właśnie,
gdzie ja ten kabelek włożyłem).
Wszystko złożone i sprawdzone, śmiga aż miło.
Pierwsze testy drogowe "dookoła komina" planowane na przyszły tydzień, a potem
jak wszystko będzie grało codzienne dojazdy do pracy 36km w jedna stronę.
Oświetlenie będzie (już kupione) przód lampka rowerowa 900 lumenów, a tył pasek LED na błotniku zasilane z 12V 10Ah Lifepo4.
Po testach recenzja, ale pierwsze próby obiecujące, silniczek bardzo płynnie przyspiesza.
Pozdro

Relax6.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 444 raz(y) 136,02 KB

Relax5.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 122,43 KB

Relax4.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 482 raz(y) 152,89 KB

Relax3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 393 raz(y) 125,9 KB

RELAX2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 111,33 KB

Relax1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 390 raz(y) 108,71 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013   

wiciu_r napisał/a:
Baterie łączone z rowerkiem za pomocą kabli od zasilania komputera
Jeśli to taki typowy 10-16A 250V~ jak do zasilaczy, to może się on grzać przy pr. stałym 14A, (w stałym jednak jest trochę więcej 'prądu w prądzie' niż w przemiennym ;) ) typowo daje się 1mm² na każde 10A i najlepiej drutu. Tzn. to jest takie niezbędne miniumum, bo wiadomo że im grubszy tym lepszy.

Ale to sugestia, wpierw trzeba sprawdzić 'organoleptycznie' tak jak masz to teraz ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013   

A czemu te 14A? Silniczek ma 250W więc jakby tylko 7A.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Po pierwszym wyjeździe do pracy (37km w jedną stronę) posumowanie wygląda tak:
1.styki kabla komputerowego łączącego baterie z rowerkiem się nie grzeją
2.na baterii Lifepo4 10Ah rowerek dojechał bez problemu do pracy, z początkowych 36V na miejscu zostało 34,6V, na równym terenie utrzymuje prędkość 30-32km/h. Pod lekki wiatr 24-27km/h, podjazd pod wiadukt-trzeba lekko pomóc pedałami.
3. na baterii Li-ion 9Ah przejechał 22km, ale dokładnego zasięgu nie znam bo kumple w pracy potestowali go trochę, więc ostatnie 15km deptałem dzielnie.
4. Przydaje się dobre oświetlenie rowerku, powrót był nocą i auta omijały mnie dalekim łukiem (foto), na "oświetleniowej" baterii 12V 10Ah 2 godziny pracy nie zrobiły żadnego wrażenia, nie było co doładowywać.
Wszystko śmiga więc teraz przeróbka córkowego quada :lol:

rowerek LED.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 380 raz(y) 49,06 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group