ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
gotowy silnik z dyferencjałem od lexusa
Autor Wiadomość
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011   

Mibars napisał/a:
Filmik, mało z niego rozumiem...

W mieście, z którego pochodzę niemieckiego nie znać nie wypada ;)
Generalnie nie powiedzieli tam niczego więcej niż w danych dostępnych na stronie lexusa + trochę marketingowego bełkotu.

Ciekawe czy Australijczycy zrobią z tego jeździdełko :)
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 09 Sty, 2012   

Mibars napisał/a:

Trzeba pamiętać o tym jak działa tylny napęd w SUVach - W większości przypadków jest to tylko dodatek do napędu na przód, używany tylko wtedy, gdy przód traci przyczepność.


Tu się mylisz, każdy suv ma napęd na tył, nei ma suva z napędem na przód. Jako opcja albo też i nie jest napęd 4x4 albo AWD.
Nie należy mylić suva z crossoverem.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Śro 18 Sty, 2012   

Oj, panie, czepiacie się :D Nie doprecyzowałem: Małych SUVach. Crossover to pojęcie wprowadzone niedawno i oznacza nic innego, jak mini-SUV. (wg Wiki pojęcie to pojawiło się w powszechnym użyciu dopiero w 2008r i pochodzi z marketingowego sloganu Chryslera z lat 80-tych)

Początkowo określano tak auta typu Murano, Quasqai, Duster, czy Yeti. Teraz widzę, że definicja się rozszerzyła na tyle, że wliczają do niej nawet omawianego Lexusa, a w SUVach doprecyzowali, że chodzi o auta na ramie półciężarówki :)

Pamiętam, jak zaczęto sprzedawać wspomnianego Murano i pojawił się wielki problem - co to tak właściwie jest? Niby SUV, ale jak nie-SUV, nie starano się tego nawet udawać oferując duże auto typu "SUV" z przednim napędem i jakimś kiepskim AWD w opcji, nawet do MLa, czy X5 mu było daleko.. Dopiero parę lat później wymyślono termin "crossover" :)

Czytając dalej artykuł na Wiki widzę, że niektórzy trochę się zapędzili w klasyfikacji... Co tam robi Subaru Impreza?

Dobra, ale wracając do konkretów. Z tego, co rozszyfrowali Australijczycy, Amerykanie i jeden Rosjanin na tamtym forum wynika, że:

Zastosowany silnik ma 8 biegunów i magnesy stałe w wirniku. Zasilanie 650V, czyli zapewne 460V AC 10750rpm, przekładnia 6.859:1, waga 41kg. Wbudowany termistor NTC 47kohm. Problemem jest odpowiedni kontroler (falownik?) do takiego silnika, gdyż ze względu na design wymagane jest zasilanie wysokim napięciem (zależność mocy i obrotów od napięcia nie jest liniowa).

Silnik jest nietypowy, ale dzięki temu ma b. wysoką sprawność.

Gdyby tylko istniał odpowiedni i tani kontroler do tego silnika nie wymagający wożenia ze sobą baterii o napięciu przewyższającym trakcję tramwajową, to by to było idealne rozwiązanie. Jak rozwiązana jest kwestia kontrolera w Lexusie?
_________________
No i jest :)
 
 
wkliw
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Lis, 2012   

Panowie temat bardzo ciekawy. Ale czyżby umarł?
 
 
ev-drive.eu 
stażysta


Wiek: 66
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 165
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Mam taki dyferencjał i próbowałem go sterować falownikiem Danfoss 6000VLT 22kW 240V nap. zmiennego. Bez obciążenia ruszał i zwalniał bez problemu i bez szarpnięć z rampami 1s do 200Hz . Nie mam własnej hamowni aby sprawdzić go pod obciążeniem , ale zrobiłem próbę zasilenia max. P z zablokowanymi półosiami , szarpał jak wariat , widać że ma potencjał . Zdaję sobie sprawę że sterowanie silnika PMSM , gdzie pole wirnika jest prawie sinusoidalne jest bardziej skomplikowane niż sterowanie silników BLDC ( z polem prostokątnym ) i wymaga pozycjonowania wału wirnika ( zazwyczaj 3 czujniki ) . Ale aż się prosi o uproszczenie i próbę wykorzystania enkodera i spróbowanie ujarzmienia tego silnika PMSM w ten sam sposób jak silnik AC ( indukcyjny ) .
Jestem ciekaw Waszego zdania .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group