Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
zakup roweru elektrycznego |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
Przy bardzo małych obrotach, każdy BLDC pracuje impulsowo i zazwyczaj go trochę słychać. Jeśli jest to bardzo głośne, to trzeba sprawdzić inne połączenia przewodów do silnika i hallotronów, bo może jest nieprawidłowe połączenie kolejności. Przy ruszaniu powinno być słychać równomiernie, ciche "bzykanie".
Przy hamowaniu może załącza się odzysk, to zależy od kontrolera, czy takowy posiada i dlatego "czujesz" silnik. |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
zastanawia mnie mnie to troche bo jak patrzyłem na inne rowery to przy podniesionym kole silniki pracowały równo nabierając prędkości. A w tym słyszalnie impulsowo najgorsze że nie mam możliwości porównania z innym takim rowerem |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
a zapomniałem dodać że te obiawy miałem przed ładowaniem baterii na wsumie prawie pustych aku ale myśle że to raczej nie powinno mieć znaczenia? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
Naładuj i sprawdź, jeśli praca będzie głośna, to może być objawem złego połączenia kabli w silniku, albo jakaś awaria mechaniczna w nim samym. |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
po naładowaniu dalej to samo silnik działa impulsowo i jeszcze potrafi zacząć mrugać kontrolka od zasilania i pozostaje włączyć i wyłączyć stacyjkę |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
Trzeba sprawdzić, czy impulsy z hallotronów są podawane prawidłowo na całym obwodzie koła. Jak będzie OK (zakładam, że zasilanie jest prawidłowe), to pozostaje sprawdzenie innej kombinacji przewodów. Albo podmiana sterownika z innego roweru. Gdzieś musi być przyczyna. |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
przed chwilą testowałem ten napęd ogólnie masakra, baterie wydają sie ok napięcie nominalne, ale jak próbuje na płaskim jechać to występuje całkowity brak mocy silnik można bez problemu zatrzymać. Po podniesienu kola i uruchomieniu napedu silnik sie kreci ale dzwiek jest taki jakby próbował sie wzbudzić na pelną moc i przerywa, i od nowa. Z tąd to moje impulsowe działanie moze to sterownik? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013
|
|
|
Może sprawdź napięcie na aku pod obciążeniem. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013
|
|
|
Jeszcze raz ci podpowiadam: sprawdź woltomierzem działanie hallotronów w kole i jeśli wypadnie pozytywnie powalcz z kolejnością kabli na silniku. Miałem podobne przypadki w swojej praktyce i było to spowodowanie, albo złym zamocowanie jednego z hallotronów w silniku, albo nieprawidłową kolejnością podłączenia silnika. |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013
|
|
|
obawiam się że w tym silniku nie ma hallotronów, do silnika idą 4 kable, 3 fazowe i jeden bardzo cienki czarny wg mnie to jest od czujnika obrotu kołem bo napęd uruchamia się sam dopiero po przekroczeniu 5km/h. Źeby uruchomic na postoju trzeba konkretnie zakrecic kolem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013
|
|
|
To zmienia postać rzeczy. Nic więcej nie podpowiem, bo nie miałem do czynienia z takim silnikiem. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013
|
|
|
To może być silnik indukcyjny, sprawdź czy są w nim magnesy. Przyczyną może być brak impulsów z czujnika obrotów próbuje kręcić, ale czujnik mówi że stoi, i tak od nowa. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013
|
|
|
Może też być uszkodzone sterowanie jednej fazy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
amigo2008
początkujący
Dołączył: 02 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013
|
|
|
z tego co czytałem na stronie producenta to prawdopodobnie jest to silnik indukcyjny 3 fazowy, mierzyłem rezystancję między fazami i wychodziło mi na radzieckim mierniku ( nikt jeszcze nie rozszyfrował jak prawidłowo na nim mierzyć) po 1ohm między fazami i 1 ohm między fazą a tym wymyślnym kabelkiem prawdopodobnie jakiś czujnik. Kontroler wstępnie został przemierzony przez elektronika i podobno jest ok. Kontroler posiada procesor który ma blokadę i odcina po przekroczeniu 25km/h łudzę się że to może być przyczyną takiego zachowania silnika przy podniesionym w powietrzu kole gdyż wtedy szybko i bez oporów osiąga maksymalną wartość. Co myślicie o tej teorii? Co do baterii okazalo się że jest tam 6szt żelowych 6V, podczas działania silnika (w powietrzu) napięcie w 4szt. baterii było prawie w nominale ok 6v natomiast w 2szt baterii wahało się na poziomie 3-4V ale tak naprawdę bylo to bez jakiego kolwiek obciążenia silnika tylko w powietrzu swobodne kręcenie. Dzisiaj wywaliłem te akumulatory żelowe i zastąpie je 3 szt 12v żelowych (zapożyczone do testu) zrobię psełdo instalację na bagażnik i próba. Ale to dopiero jutro bo dzisiaj już za późno ;(
P.S. może mi ktoś wyjaśnić czym się różni ten silnik indukcyjny a ten typowy bldc montowany w kole? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013
|
|
|
Wygląda na to że aku to złom. Silnik indukcyjny to taki (w uproszczeniu) że pole zewnętrzne indukuje prąd w zwartym uzwojeniu tzw klatce robiąc z niej elektromagnes. Nie potrzeba hallotronów bo bo jest to automatyczne. Są wersje że cewki są wewnątrz, a klatka jest na zewnątrz, ale zasada jest taka sama obracające się pole w cewkach indukuje prąd w klatkach i silnik się kręci. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|