Sterownik BLDC 36V a zasilanie 3x4s. |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013 Sterownik BLDC 36V a zasilanie 3x4s.
|
|
|
Wie ktoś może czy sterownik BLDC opisany jako 36V 20A podoła zasilaniu go pakietem 12s (3x4s w szeregu) czyli max 50,4V zamiast 42V ? |
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Wto 21 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
Powinien dac rade. moj standardowy chinski sterownik na 24- do 36 V ma kondki na 63V i podaje na niego 50V w srodku 2x irf 44z . wszytsko w normie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
Zasilanie maksymalne ogranicza właściwie tylko typ zastosowanych kondensatorów elektrolitycznych oraz maksymalne napięcie pracy tranzystorów.
Otwórz sterownik - sprawdź. Jak są na 63V to zadziała nawet na 63V |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
Elektronik ze mnie żaden i nie wiem jakie to kondensatory maja mieć 63V ale zakładam że ten największy i kilka tych średnich . A jak tak to właśnie takie 63V są w tym sterowniku . Tranzystorów jest 6szt IRFB3607 IOR P132D L2NO . Czyli co nie krępować się i "zapodać" chińczykowi pakiecik 12s ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
Te tranzystory są do 75V i do 40A
Napędzasz go na LiIon? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Te tranzystory są do 75V i do 40A
Napędzasz go na LiIon? |
Ty tak poważnie czy się ze mnie nabijasz ? Jak pisałem elektronik ze mnie żaden i się w zasadzie nie znam więc pytam .
Jeszcze nic nim nie napędzam ale chcę zasilić nim silnik 36V 350W z przekładnią ze sprzęgłem w przednim kole .Tak mam zamiar z Li-ion to wszystko napędzać (tak planowałem żeby dać pakiecik 12s).
Sterownik jest opisany jako 36V 20A . Ale ile A jest w stanie dać ciągle a ile chwilowo to nie wiem . Nigdzie nie mogę nic znaleźć na jego temat . |
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Pon 20 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
no ograniczenie prądu zostanie na 20A, ale moc wzrośnie z 600W na 1kw.
Ja bym się nie zastanawiał tylko dał hajsu na 1kw - ten przekładniowy brzęczek powinien zyskać na chyżości i zrywności
Bez ryzyka nie ma zabawy |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | no ograniczenie prądu zostanie na 20A, ale moc wzrośnie z 600W na 1kw.
Ja bym się nie zastanawiał tylko dał hajsu na 1kw - ten przekładniowy brzęczek powinien zyskać na chyżości i zrywności
Bez ryzyka nie ma zabawy |
No nie wiem silnik dopiero co kupiłem nowy Nine Continent 9c350f o ten http://members.chello.pl/b.czyz/rower/9c350f.html . Tak się zastanawiam czy nie obchodzić się z nim lżej bo jak się z nim pojedzie ostrzej to owszem może być zrywny ale tylko raz .
A jak to liczysz że Ci takie moce wychodzą ? Dlaczego z 600W na 1kW ? Przy jakich to napięciach ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
No niby jak... 36V 20A masz teraz - wiec ci sterownik daje coś w granicach 600-650W - sprawdź sobie watomierzem. A jak podniesiesz napięcie na 50V to i moc wzrośnie na 1kw.
I co jak co, ale 9c silniki to nie jakieś podrzędne goldenmonor, bestmotor, trotter czy inne parszywe chińczyki.
To taki chińczyk Premium
Zresztą chwila lektury Endless S. nie pozostawia złudzeń co do poprawności wyboru. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 20 Maj, 2013
|
|
|
Pykacz,
...też takiego zakupiłem,ale na tył. Na 12s lipo lata 35km/h i jako wspomaganie pedałowania nawet się nie grzeje (docelowo będzie 14s) |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013
|
|
|
Dzięki tas za pomoc w zidentyfikowaniu co tam siedzi w środku . Kliknąłem pomógł choć nie wiem co to konkretnie daje .
Na początku zobaczę jak to będzie śmigać na 36V max 42V czyli 10s .
A skoro można temu sterownikowi podać więcej niż 42V to później "zapodam" mu pakiecik 12s (a co tam) i zobaczę jak to będzie znosił i czy mocy nie jest za dużo .
kondzio927 napisał/a: | Pykacz,
...też takiego zakupiłem,ale na tył. Na 12s lipo lata 35km/h i jako wspomaganie pedałowania nawet się nie grzeje (docelowo będzie 14s) |
A w jakim kole pracuje ? Ja mam zamiar go wcisnąć do 28cali na oponie 700x42C . |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013
|
|
|
26" opona 2.1 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
No i są pierwsze doświadczenia poczynione w tym zakresie . Znaczy rowerkiem zrobiłem jakieś 160km .
Na 12s nie był jakoś specjalnie mocny i szybki bo Pikacz V2 wskazywał max pobór prądu na poziomie 15-16A przy moim sterowniku i około 650W . Prędkość po prostym jakieś 32-33 max 35km/h (koło 28cali opona 700x42C nadmuchana do 5,5Bar .
Praktycznie się nie grzał sterownik i silnik dlatego dołożyłem do pieca troche S-ów robiąc pakiet 14s4p z moich Li-ion-ków .
No i teraz doszło mi ze 200W bo jest 860W ale prąd został na tym samym poziomie czyli max na 15-16A . Prędkość po tej samej prostej wzrosła do 42-43km/h a pobór mocy wtedy spada do około 450-500W przy tej prędkości jak się już rozpędzi .
Taka prędkość jest OK.
Tylko martwi nie troszkę brak tak dobrego przyspieszenia . Spodziewałem się że sterownik który mam (opisany jako max 20A ) da te 20A a tu dupa bo nie chce dać . Da się przesunąć ograniczenie prądowe na te 20A max w jakiś prosty sposób czy nie ?
No i pytanie czy ten sterownik da radę na tym napięciu 14s czyli w max naładowany ma jakieś 58,8V a kondki są na 63V ? Czy szukać czegoś innego a jeśli tak to gdzie ? Chciałbym sterownik który da te 20A i będzie komfortowo pracował na pakiecie 14s. |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
Jeżeli z kompa nie jest programowalny to zostaje "shunt mod"
http://endless-sphere.com...hp?f=10&t=37776
Ja w swoim sterowniku BAC goldenmotora zmieniłem opornik na wzmacniaczu operacyjnym zamiast grzebać z bocznikiem . Z 22-24A do 43A Max prąd wzrósł , ale za to odcięcie - zabezpieczenie zwarciowe lubi sie odezwać czasami jak sie za szybko przygazuje z postoju. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
Ja z elektroniki to raczej jestem noga więc się nie znam . Ale z tego co widzę to wystarczy pogrubić ścieżki i tyle ? Znaczy się chodzi o to że przekroje są za małe i są spadki prądu i napięcia a co za tym idzie mocy ? |
|
|
|
|
|