Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Full-sam. |
Autor |
Wiadomość |
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013 Full-sam.
|
|
|
Po poprzedniej konwersji swojego roweru górskiego –Full stwierdziłem,że nie tego oczekiwałem …
Największym problem przy konwersji roweru full jest rama której trójkąt jest znacznie smuklejszy niż w ramie hardtail.Dodatkowo sporo miejsca zajmuję damper .
W poprzednim rowerze baterie 16S 5Ah LiPo jakoś udało się wepchnąć w trójkąt .Rower dość dobrze się zachowywał w terenie lecz między aku a ramą nie było prawię prześwitu i trudno było by wykonać w miarę estetyczna obudowę chroniącą aku i elektronikę przed wilgocią i błotem.
Drugim problemem była pojemność akumulatora ,5Ah to troszkę za mało żeby odprężyć się w terenie:D
Oczywiście eksperymentowałem z umieszczeniem akumulatorów ,siedziały w sakwie pod siodełkiem,na bagażniku a nawet w plecaku ale to nie jest dobre rozwiązanie za duże ograniczenie,mam na myśli styl jazdy- enduro po freeride.
Wyciągnąłem wnioski z wyżej opisanej konwersji i postanowiłem pójść o krok dalej i zbudować swój rower „od podstaw”.
Trochę czasu zeszło projektując tą ramę,Głównym celem było zbudować ramę która zmieści dużą baterie,sterownik oraz całą instalację a przy tym zachowa środek ciężkość w odpowiednim miejscu.Następnym wymogiem była wytrzymałość bo freeride to ostry styl jazdy .Bardzo istotną rzeczą była też geometria ramy –to od niej zależy jak rower będzie się prowadził.
Podstawowe/osiągniętę parametry:
Bateria- 16S 15Ah
Sterownik -50A
Max.prędkość -63km/h
Max.dystans przy wolnej jeździe -80km
Silnik-9c RH2806
Amortyzator-Marzocchi All Mountain 3
Skok ramy-zmienny170/200mm
Waga roweru-ok.33kg
Osiągnąłem swój cel.Stworzyłem rower na którym ''mogę odlecieć'' i mi to wystarcza:) |
Ostatnio zmieniony przez emil1906 Nie 30 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Bardzo ładnie:). DO środka wchodzi chyba rochę więcej niż 15ah? Jaka jest baza kół?
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Ja bym go nie mył...
Ta 2cm warstwa błota dodaje mu uroku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Wejdzie trochę większa bateria,gdyby sterownik wyprowadzić na zewnątrz pod ramę to może udało by się tam upchnąć 16S LiPo 20Ah , osobiście nie mam takiej potrzeby więc nie próbowałem.
Rozstaw osi -1115mm. |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | Ja bym go nie mył...
Ta 2cm warstwa błota dodaje mu uroku. |
Umyty został na potrzebę zdjęć,20 min z wężem ogrodowym poszło "w błoto" bo jeszcze tego samego dnia go "usrałem":D |
|
|
|
|
kubuskubus
stażysta
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 169
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
Ale sie nowych konstrukcji rowerowych porobiło (i bardzo dobrze!!!).
A gdzie taka ramę można wykonać. Duze to koszty?
Jak byś coś zmontował to wrzucaj filmik chętnie zobacze jak ten rowerek smiga. |
|
|
|
|
pirat666
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 30 Cze, 2013
|
|
|
I w takim kierunku będę rozwijał własnego fulla
Jaki był koszt ramy i gdzie można taką zamówić ?
Rowerek SUPER |
_________________ e-kona |
Ostatnio zmieniony przez pirat666 Pon 01 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013
|
|
|
Pierwszy rower który mi się podoba na forum, brawo. Oby więcej takich konstrukcji.
Wygląda po prostu jak rower.
Tylko słyszałem sporo opini że takie rowery lubią się łamać przy ostrej jeździe.
Rower ze stali czy aluminium |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
Ooo ale duże zainteresowanie projektem,na część wiadomości prywatnych odpowiem tu żeby nie pisać tego samego 2 razy.
Niebawem pojawi się oferta handlowa ramy.
Rama wykonana jest ze stali,wewnątrz posiada liczne wzmocnienia i mocowania,miedzy innymi akumulatorów i sterownika.(nie ma mowy żeby coś w środku latało).
Przewidziane zostały również przelotki na pancerze linek i liczne przewody instalacji.
Rama doskonale odbiera ciepło sterownika i nie jest rzeczą możliwą żeby 50Amperowy sterownik choć trochę się w niej zagrzał.
Zaprojektowana została pod baterie LiPo 16S 15Ah i ta mieści się tam bez problemu.
W ramie wyfrezowane zostały dwa główne otwory przez które wkładamy akumulatory i sterownik oraz otwory na: złącze ładowania,bezpiecznik/włącznik i stacyjkę.
Mixhal co masz na myśli pisząc ''takie rowery''?
Wypracowałem własną technologie i ta ma nie wiele wspólnego z technologią przeróbki ram aluminiowych prezentowanych na zagranicznych forach. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
Widziałem ten rower w akcji. On nie jeździ, on lata |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
No właśnie chodziło mi o konstrukcje aluminiowe które są mało wytrzymałę podczas koków dlatego też pytałem z czego jest Twoja konstrukcja. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
deckardmst
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 177 Skąd: podkarpacie
|
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
Kurde patrząc na takie projekty ( nawiasem pisząc super bolid ) zastanawiam się w ogóle jest sens inwestować/kupować gotowy rower DH i go przerabiać czy samemu nie zespawać takiej ramy... Chyba lepiej jest małymi krokami do przodu zdobywać doświadczenie... niż od razu porywać się z motyką na słońce... Sam nie wiem. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
pirat666
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
Wszystko kwestia budżetu/doświadczenia/możliwości itp
Czekam na ofertę na ramę od @emil1906
Kupując używanego DH dostajemy wszystkie części niezbędne do złożenia na nowej ramie.
Ale to nadal kwestia budżetu bo to nas ogranicza najbardziej.
Projekty ram i maszynek full naprawdę rewelacja - cena zabija niestety marzenia
Ja się cieszę że mogę poszaleć swoim wynalazkiem - relatywnie dużo tańszym od komercyjnych projektów |
_________________ e-kona |
|
|
|
|
|