|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Przeróbka roweru full na elektryczny (ok. 1000zł) |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
Jakiś mały ten silniczek.
Wykrzesanie z niego 6.5kw to dość dyskusyjna sprawa... bo mój na przykład jest o wieeele większy, a 6kw już bym się bał z niego wyciągnąć.
No ale na osłodę jest zalany jakąś "cieczą" i ma ponoć nowe przewody więc na pewno wytrzyma więcej jak fabryczny egzemplarz. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
tas napisał/a: | To nie jest RH2805, tylko 205b, czyli RH2809, to tak żebyś się nie zdziwił, dlaczego przy 48V pojedzie Ci góra 30km/h |
Jak rozumiem jest to silnik Hi Torque? Widzę, że ciężko będzie znaleźć silnik zapleciony w koło 26cali ze sterownikiem o mocy 1000w w cenie do 800zł Ciężko jest mi ocenic, jaką moc będę potrzebował, bo jedynym rowerem elektrycznym, jakim się poruszałem to 500w 36V "ba rolkę". Chciał bym, aby rower był alternatywą dla skutera, czyli vmax w okolicy 45-50km/h i żeby też nie stawał na byle górce. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
No ja wiem, jaką moc trzeba by mnie wywieźć pod taką a taką górkę, ale to z uwagi na to, że już trochę ebajków znajomym pobudowałem i zawsze testuję oraz porównuję konstrukcje między sobą.
Ale nie bardzo bym wiedział jak ci to wytłumaczyć
Moim zdaniem, jeśli chodzi o komfort płynnej jazdy pod asfaltowe górki (w mojej okolicy górzystej) to absolutne MINIMUM to 1200-1400W mocy realnej. Poniżej tej mocy silnik nie ma rezerwy podczas wjazdu i muli.
Być może w bardziej równym obszarze 1000W realnej mocy ciągłej na kole by stykało by nie musieć pedałować pod strome podjazdy.
A jak pedałowanie nie przeszkadza to i mniejsza moc wystarczy. Choć mniejsza moc to mniejszy moment, o tym też trzeba pamiętać. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
Mówiąc o mocy realnej masz na myśli moc podawaną na silnik (I*U) czy moc odbieraną z silnika, czyli taką z hamowni? Widzę, że chcąc zrobić jakiś sensowny zestaw powinienem kupić silnik seryjnie przystosowany do mocy 1000w 48V i do tego sterownik np. 2000w 60V i było by to rozwiązanie optymalne. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
Mówię o mocy realnej na silniku, czyli takiej jaką podaje watomierz przy poborze z baterii.
Uważaj, żeby nie popaść w przesadę. Ludzie mają 600W max w szczycie na kole i też są zadowoleni
Choć z drugiej strony, jest taka choroba zakaźna. WATTowica Złośliwa. Objawia się niepohamowaną chęcią otrzymywania coraz to większych dawek mocy z silnika w miarę użytkowania ebajka.
Jest nieuleczalna, więc mądrze jest celować w miarę ostateczny sprzęt by darować sobie na przyszłość nerwów i dodatkowych wydatków. W przeciwnym wypadku będziesz niezadowolony. Tak to działa.
A skoro fundusze nie puszczają to dozbieraj i kup np za miesiąc, albo kupuj cześć teraz, cześć później. To jest serio najlepsze rozwiązanie... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 14 Lip, 2013
|
|
|
ale nie chcę też popaść w przesadę co do ceny, rozsądne maximum co do ceny silnika w kole z sterownikiem do 1000zł, a bardzo chciałbym zakupić taki silnik, jak masz u siebie w "bolidzie" tylko na zakup w polsce mnie nie stać, więc pozostaje zakup za granicą lub poszukiwania czegoś słabszego. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 15 Lip, 2013
|
|
|
Są też silniki z mocą 50kW.
Inna sprawa, to co innego wyda z siebie moc, a co innego pobierze moc.
Do roweru wystarcza w zupełności 250W, można jedynie takowy dać nie w kole a na łańcuch w pobliże przedniej zębatki i wykorzystać tylne przerzutki, a odejście będzie super. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 15 Lip, 2013
|
|
|
Mialem okazje jezdzic na rowerze z silnikiem 250w i nie mialo to nic wspolnego z dynamiczna jazdą. Byle wzniesienie i rower praktycznie stawal, nie wspominajac o jezdzie w terenie, a taki jest cel budowy mojego roweru. |
|
|
|
|
smdrwf12300 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
Kolega Zbyszek Kopeć pisze o silniku 250W w przedniej przerzutce ( patrz np. nowy rower firmy Bosch ) a nie w tylnym kole.Te 250W w połączeniu z przełożeniem daje naprawde super rezultat (moment siły ) porównywalny z silnikami 1Kw w tylnym kole. Inna sprawa to iż do jazdy po wertepach i górach ( wzniesienia porównywalne do Skrzycznego czy Błatniej gdzie chyba też Tas testuje swoje 4KW ) MOIM zdaniem w tylnym kole wystarczy silnik 400-800W.Jak chcesz pomykać 40 km/h korytem rzeki o nachyleniu 10-15 stopni to chyba tanie wyjdzie kupić jakieś benzynowe Enduro.Zwróć też uwagę że silniki 1kw potrafią "poprosić" baterię o prąd od 20-30A więc ogniwa 18650 czy inne laptopowe długo nie pociągną i zostają tylko pakiety modelarskie tak gdzieś od 20C a te juz kosztują.Generalnie pozostaje ci chyba poczekać do zimy gdzie pewnie będzie więcej okazji do kupienia czegoś w kwocie którą dysponujesz.
Powodzenia w przemyśleniach . |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 16 Lip, 2013
|
|
|
Rower to moja pasja i dlatego mam zamiar go przerobic, nawet jesli bedzie to nieoplacalne. Co do akumulatorow, nawet nie mialem zamiaru w ostatecznej konstrukcji zamontowac innych jak turnigy 4s 5000maH hardcase i wzmianka o tym jest juz na poczatku tematu. Zanim je kupie, bede robil testy na aku zelowych, ktorych mam mnostwo z ups serwerowych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|