|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
zmiana koncepcji pytanie |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Kup sobie takie dwa cyfrowe, jak mam ja przy swoim rowerze Po 15 zł na allegro. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 15 Sie, 2013
|
|
|
Witam bardziej szczegółowe fotki napędu rolkowego home made. Rolka z wolno biegiem i podnoszeniem po jeździe próbnej wnioskuje że podnoszenie rolki pozwoli mi zaoszczędzić dużo prądu bo u nas teren pagórkowaty jest. Działa dobrze jak na razie, naciśniecie lewego hamulca powoduje uniesienie silnika trochę mocno trzeba dusić ale da się jeździć dla pełnego komfortu będę jednak chyba musiał zrobić rączkę z dłuższą dźwignią
Całość napędu wykonana bez specjalistycznych narzędzi no oprócz spawarki i szlifierki silnik zawieszony na zawiasie z własnoręcznie wykonanej ośki za pomocą wiertarki papieru ściernego i pasty polerskiej z śruby
Tuleje samosmarowne z rozrusznika od Poloneza przecięte i dopasowane do osi zero luzów
Rolka wykonana z okrągłego tekstolitu poprzez przewiercenie otworu umocowaniu na osi silnika za pomocą kleju marki Distal. Następnie wytoczona na osi przy włączonym silniku za pomocą piłki do metali pilnika i papieru ściernego Na tak dotoczoną rolkę nałożony ciasno wolno bieg rowerowy na niego z kolei kawałek zbrojonego węża o średnicy 4 cm wewnątrz
2013-08-14 19.10.39.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 579 raz(y) 1,28 MB |
2013-08-14 19.10.22.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 1,21 MB |
2013-08-14 19.10.04.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 450 raz(y) 1,54 MB |
2013-08-14 19.09.57.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 602 raz(y) 1,49 MB |
|
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Czas na podsumowanie ogólnie pełne zadowolenie. Napęd elektryczny prawie bezgłośny chociaż rolkowy ludzie nie zauważają że coś dziwnego jedzie dopiero jak nie kręcę np pod górkę
Rolka : Zastosowałem rolkę z wolno-biegiem rowerowym, jednak to nie trafiony pomysł rolka w sumie działa wolno-bieg wysprzegla silnik ale stwarza opór nie wiele mniejszy niż bez wolno-bieg a to dlatego że pracuje na wysokich obrotach na oponie koła a nie tak jak w kole rowerowym w jego centrum. Więc nie polecam takiego rozwiązania szkoda zachodu. Wystarczy sama rolka i podnoszenie silnika o wiele skuteczniejsze od wolno-biegu.
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. U nas teren jest pagórkowaty górki tak że silnik sam nie dał by rady a pedałować jest ciężko ale wystarczy że naduszę na manetkę podczas kręcenia pedałami i pod największe u nas górki wystrzeliwuje jak rakieta leciutko tylko kręcąc to najfajniejsze uczucie, tak samo na płaskim jak chcę przyspieszyć zaczynam kręcić pedałami i "dopalacz działa.
Akumulatory: Akumulatory to HPG 2x 12v 7 Ah wiec co tu wymagać na pełnym naładowaniu trzecie ładowanie bez kręcenia przejechałem prawie 10 km ale górki i wietrzna pogoda wiec niewiele, ale czuje że z każdym ładowaniem jak by coraz więcej mocy w nich było. Docelowo będzie taki sam komplet czyli 14 ah razem pojemności
Wnioski końcowe : Do jesieni jeżdżę na tak skonstruowanym rowerku potem konstruuje rower poziomy specjalnie zaprojektowany do napędu elektrycznego.
Rower poziomy pozwoli mi na komfortową jazdę z o wile większymi prędkościami przy mniejszym zużyciu paliwa tj. prądu
Rower ma być napędzany za pomocą paska zębatego bądź łańcucha
Idealnym rozwiązaniem byłby rower poziomy obudowany ale technologicznie i finansowo nie jestem Jeszce na to gotowy np taki ihpva |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
W szeregowym połączeniu nie sumuje się pojemności akumulatorów. Jeśli ma być takli sam komplet, to nadal będzie 7Ah. Chyba, że miałeś na myśli dołożenie drugiego zestawu, ale nie lepiej dać 2 szt 12V 14Ah? |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Dokładnie miałem na myśli dołączenie drugiego pakietu równolegle |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | W szeregowym połączeniu nie sumuje się pojemności akumulatorów. |
To zalezy od jednostek |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Szymek napisał/a: | A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki. |
Takie rozwiązanie by było idealne. Ja teraz opuszczając silnik włączam go staram się trafić z prędkością silnika w prędkość obrotu koła jak jest dobrze to czuć tylko delikatne pociągniecie jak za mała prędkość silnika to spowolnienie myślę że rozwiązanie tego problemu by było tylko na jakimś czujniku i mikroprocesorze który by obliczał prędkość koła do niego dostosowywał prędkość obrotowa rolki |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Posiadam zasilacz impulsowy 1100 mA 18v jak zmniejszyć w prosty sposób mu napięcie żeby doładowywać nim akumulatory czy da się ? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Zapewne jest to zwykły zasilacz "wtyczkowy" więc w środku posiada transformator, mostek prostowniczy i kondensator oraz nie posiada ograniczenia prądowego. Chcąc na siłę go wykorzystać można pokusić się o polutowanie stabilizatora na układzie LM317, na którym ustawimy sobie napięcia np, 14V i zawarte w nim ograniczenie prądowe ustabilizuje prąd w granicach 1,5A. Pytanie tylko, czy ten zasilaczyk wytrzyma takie prądy, bo sam układ po zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia na pewno, gdyż sam posiadam ładowarkę na dwóch takich układach i pięknie ładuje moje akumulatory prądem 3A do napięcia 14,5V ze stopniowym zmniejszaniem prądu aż do zera (przy końcu ładowania) |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
dzięki za odpowiedz zauważylem u siebie dziś taki problem a mianowicie. Podłączyłem jak zwykle akumulatoy do ładowania ustawilem napięcie i myślałem że jak zwykle przy końcu ładowania prąd spadnie. Rzeczywiście prąd spadl do zera ale napięcie na akumulatorach uroslo do 15,90v wystraszyłem się bo nigdy coś takiego mi się nie zrobilo. Odłączyłem akumulatoy i szybko wróciło do 13,60 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Szymek napisał/a: | A ja mam taki pomysł, żeby rolka w pozycji zerowej nie dotykała opony. Natomiast po naciśnięciu wajhy dociskało rolkę do opony(w starych ukrainach tak działał hamulec, taki kołek dociskany do opony) i do tej wajhy dołączyć manetkę gazu. Myślę teraz jak można by to rozwiązać, żeby przy odpowiednim docisku zaczęła działać manetka i potem żeby nie było mocnego oporu przy dalszym naciskaniu manetki i nie dociskało mocniej rolki. |
Ja jednak preferuje docisk sprężynowy, a odłącznie manetką. (po wielu kilometrach zrobionych dwoma sposobami).
Odłączanie jest w zasadzie potrzebne podczas zjazdów z górek, lub awarii.
Poszukuję obecnie manetki hamulca/sprzęgła blokowanej bolcem może ktos wie gdzie nabyć? |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
mmoto napisał/a: |
Poszukuję obecnie manetki hamulca/sprzęgła blokowanej bolcem może ktos wie gdzie nabyć? |
Pytaj w sklepach ze skuterami lub quadami. Kolega miał takie hamulce w skuterze Honda o ile dobrze pamiętam. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
W wózkach inwalidzkich są stosowane klamki z zapadką do hamulca postojowego. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
Ja widziałem w chińskim Quadzie marki LINHAI prawą klamkę hamulca z blokadą któa działała jak hamulec ręczny. Nie pamiętam czy była hydrauliczna czy linkowa tylko... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|