|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektrownia wiatrowa XXI wieku |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Ważniejsze, powinieneś zauważyć małą ilość akumulatorów (prawie pusto pod maską), a przecież jeżdżę codziennie i dziennie robię ile trzeba kilometrów (firma usługowa). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Owszem mała ilość - zgadzam się. Ale ta kabelkologia moim zdaniem jest nie do przyjęcia. Nie patrzę z punktu widzenia handlarza tylko z punktu widzenia elektryka i konstruktora.
Chodzi o to że nie prezentuje się to estetycznie, przewody zwisają luźno jak popadnie, nie są pogrupowane w jakieś wiązki , nie ma na nich osłon w postaci choćby najprostszej taśmy parcianej albo peszla. Wolałbym nie wiedzieć co się stanie w przypadku kolizji przodem. Wiesz Zbyszku - miałem okazję np robić różne prace w instalacjach budynkowych po różnych fachowcach. I możesz mi wierzyć - w jednym z nowych bloków były dwa identyczne mieszkania z identycznymi instalacjami i z identyczną ilością obwodów oraz tablicami rozdzielczymi. Po zdjęciu obudowy tablicy rozdzielczej było widać który z pracowników robił tą tablicę. Był jeden co robił rozsądnie szybko ale po zdjęciu tablicy był taki galimatias z kablami że szok, był również drugi który robił równie sprawnie ale przewody układał w grupy, wiązkował, przypinał żeby to jakoś wyglądało. W efekcie całość wyglądała schludnie i estetycznie. Tu nie o to chodzi żeby tobie dogryźć. Mnie już od czasów nauki w technikum elektrycznym dawnej szkoły Kolejowej w Warszawie wpajano jedną zasadę niczym buddyjską mantrę - "rób dobrze i estetycznie swoją pracę bo chaos prowadzi do nieszczęścia" . Tu nie chdzi o to żeby zrobić na zasadzie - "zrób aby działało i zapomnij" tylko "zrób aby działało i jakoś schludnie wyglądało oraz było bezpieczne" |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
highend
stażysta Leaf Driver
Wiek: 47 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 187 Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Od razu widać, co widzi fachowiec patrząc na konstruowanie, a co widzi handlarz .............. |
Zbyszku ja na Ciebie wcale nie najeżdżam - przecież to są foty z Twojej strony i każdy je może zobaczyć, a nie lubię jak ktoś na mnie mówi "handlarz". Bo jednak jestem bardzo dużym pasjonatem EV - a co robię innego to już inna sprawa.
Lepiej by było gdybyś napisał: "co widzi potencjalny KLIENT" bo przecież zarabiasz na przeróbkach aut EV, zgadza się? Jakbym był laikiem i zupełnie zielonym w temacie EV to jakbym zobaczyl takie coś to brałbym nogi za pas i dołączył do grona ANTY-EV. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Te foty są śliczne i kabelki są śliczne. Nikt nie wkłada kabelków ne eksperymenty np. na tydzień, albo na dwa dni i znowu zmiana innych elementów.
Zdejmijcie pokrywy z silników w autach spalinowych, to dopiero widać tragedię.
TAWRII EV mi kiedyś nie chcieli przepuśić na pierwszym przeglądzie po przeróbce bo było widać oryginalne kabelki, które układał producent auta spalinowego. Musiałem przykryć i pochować te oryginalne okablowania, dopiero dopuszczono do ruchu maszynę EV.
Jakby przy litowych, montowanych nawet na chwilę, nie było widać kontrolnych kabelków, to by był błąd w sztuce, a jak się pozakrywa w opakowania i pokrywy, to nikt nie widzi idei.
Ważna ilość i jeszcze luz pod maską na np. dodatkowy bagażnik, albo zamontuję sobie pod maską składanego PRAWIDŁOWEGO SAVONIUSA i9 będę rozkładał na postojach, żeby doładowało się od wiatru przejeżdżających obok TIR-ów.
Ciekawe, że się wypowiadają, ci którzy nie przerabiają samochodów na EV.
Jak przyjrzeć się rowerom, to dopiero widać tych wężyków, linek, kabelków - a wiadomo widok elektrycznego kabelka cieszy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Różne rowery przeszły przez moje ręce i jakoś nie widziałem tych kabelków na ramie. Wszystko pochowane w czarne spirale i przymocowane do ramy, albo idą pod osłoną plastikowych elementów. Jedyne co widać, to najczęściej kable do manetki i przełączników na kierownicy, bo nikt nie będzie dziurawił kierownicy dla kabelków. Nawet, jeśli jest gruba wiązka spięta w jedną rurkę, to i tak wygląda to przyzwoiciej, niż na zdjęciach z auta. W porównaniu do wyżej zamieszczonych zdjęć, to każdy rower, to cudeńko techniki |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Piszesz głupstwa. Przecież od każdej dźwigni hamulca idzie linka, które podobno szpecą rower, a inne pospinane ..........
Wielu mi przysyłało kiedyś linki do filmików, jak rowerem EV holują samochód osobowy, a niektórzy nawet rowerem EV wyciągają samochód ze śnieżnej zaspy - to są dzieła.
Jak jeszcze akumulatory w takim rowerze naładują wiatrakiem PRAWIDŁOWYM SAVONIUSEM, to już szczyt szczęścia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Trudno, żeby nie szły. Bezprzewodowych jeszcze nie wymyślili. I przez to właśnie rower jest piękny |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Mówiłeś że na ciebie naskakujemy - masz tu porównanie -
lekki bajzel z kablami i przewodami w tablicy domowej mimo to jednak tablica działa.
http://obrazki.elektroda...._1324732309.jpg
ale można zrobić jeszcze bardziej skomplikowaną i to duzo estetyczniej - tu masz przykład:
http://i1.ytimg.com/vi/TQ...xresdefault.jpg
Da się jak się chce ? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
Sorry, ale to jest klasyczna manipulacja pierwsza tablica jest na drutach, a druga na kablach, a wyginanie jednych i drugich to różnica, możemy oczywiście powyginać druty w ,,kancik", ale czy to jest lepsze? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
highend
stażysta Leaf Driver
Wiek: 47 Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 187 Skąd: BIELSKO-BIAŁA/TYCHY
|
Wysłany: Sob 07 Wrz, 2013
|
|
|
zaś wsadziłem kij w mrowisko? a raczej "drut w zagmatwaną wiązkę kabli?" |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
r2d2 napisał/a: | Nie za dużo zakłóceń będzie w takim środowisku na dane wejściowe na gniazdku mikrofonu (które jest najbardsziej podatne na różne zakłócenia sygnału - bo najczulsze ze wszystkich) |
Laptopy (z ew. mikrofonowym czujnikiem) są tylko do pomiaru i wizualizacji w trakcie testowania tych układów-docelowo już mikrokontroler nieco większe napięcia dostaje do mierzenia.
Np. ten czujnik światła powyżej do podpinania do wejścia mikrofonowego, który opracowałem i zlutowałem wczoraj ma na wyjściu testowo max 10mV,
a po podłączeniu do wejścia mikrofonowego jakiegoś laptopa, rezystor LDR (jako czujnik światła) wlutowany w tą prostą płytkę, spokojnie był wstanie nie taką tragiczną nawet sinusoidę narysować z natężenia światła, które zmienia się w takt... zasilania 50Hz (nie są to zakłocenia z sieci, czy laptopa, bo wstawienie ręki pomiedzy czujnik i żarówkę powoduje, że przebieg ten zanika i nie ma sinusa, tylko bardzo mały chaos) i nawet widać że okres tego przebiegu jest ok. 20ms
i akurat dzisiaj żarówki nie mrugały niestety, żeby to zobaczyć i zarejestrować
Nie miałem czasu jeszcze bawić się i zmieniać poziomu tych napięć wyjściowych (nie jestem pewien jakie max napięcie mogę podać na to wejście mikrofonowe, żeby go nie wydymić a 10mV to gdzieś się spotkałem że jest bezpieczne i wzmacniacze operacyjne taki rząd chyba mają w datasheetach więc tak ustawiłem potencjometry żeby nie przekroczyć tego, chociaż układ zasilany z... gniazdka mikrofonowego, które u mnie daje maks 2mA prądu, więc chyba spokojnie można podnieść to napięcie-maks jest 5V zabezpieczone zenerką z opornikiem 1k, żeby nie tylko do kompa takie czujniki podpinać a w miarę potrzeby do mikrokontrolera również.
W zasadzie identycznie czujnik pola magnetycznnego Halla (np. SS495A) też ładną przystawkę dla niego się zrobi, żeby sobie zobrazować na dużym ekranie i w sporym przedziale czasu, jak w jakimś miejscu "fruwa" pole magnetyczne od uzwojeń i ścieżek z kilkudziesięcioma amperami... albo dla zabawy... podczas burzy z piorunami
Update: Oczywiście czujnik LDR pokazuje nie sinusa z zasilania, a raczej w przypadku zwykłej żarówki chwilową moc czynną, która w sytuacji kiedy "cos fi" jest praktycznie 1 bo stosunkowo niewielka indukcyjność żarówki, moc czynna chwilowa upraszcza się do: Moc czynna: Um*Im*1/2*(1-cos(2*w*t)),
czyli ten zaobserwowany przebieg na wejściu mikrofonowym z rezystora LDR, ma częstotliwość 100Hz, a nie 50Hz i potwierdzają to zarówno symulacje numeryczne jak i teoretyczne wyprowadzenia z p(t)=u(t)*i(t):
Rzeczywisty odczyt zarejestrowany z tego czujnika LDR oprogramowaniem, który zapodałem wcześnmiej:
Czyli nie są to zakłócenia z sieci tylko chwilowa moc czynna świecącej żarówki, bo od tego będzie zależeć ilość fotonów emitowanych mniej więcej i dlatego rezystor LDR ładnie reaguje na zmiany tej eenrgi emitowanej w czasie.
Zawsze sympatycznie jak wyliczenia teoretyczne znajdują potwierdzenie w eksperymencie,
choć nie zawsze technicznie jest możliwe przeprowadzenie doświadczenia, ale akurat tutaj to było proste |
Ostatnio zmieniony przez Nie 08 Wrz, 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Oczywiście fajny obrazek już po eksperymentach do eksploatacji przez dłuższy czas powinien dać taki efekt, bo widać jeszcze ekologię.
Tyl TOYOTY EV.JPG Schludne i ekologiczne, nie widać nawet wężyków ani ..... |
Pobierz Plik ściągnięto 381 raz(y) 1005,86 KB |
TOYTA EV pod maską.jpg Tylko składany wiatrak trzeba zamontować np. na dach. |
Pobierz Plik ściągnięto 415 raz(y) 51,72 KB |
|
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Oczywiście te obrazki są też na moich stronach i fachowcy zawsze zauważą dobre widoki z zaletami. W EV nie ma wad, chyba że bezszczotkowy, to zaczynają się pojawiać. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Podnieś to zielone i zrób fotkę |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013
|
|
|
Nexia pomimo rzucającej się w oczy plątaniny ładnie ciągnie i widać,że masa spadła sporo w stosunku to Trojanów ,które tam były.
Zawieszenie zmiękło i byłem zdziwiony,że jakoś tak miękko się prowadzi pomimo,że to resorak (a ja kocham te hydropneumatyczne..)
Wczoraj miałem okazję jechać-w 4osoby.
Plątaniny nie popieram.
Ale to eksperymenty-chwilowe. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|