ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Tylne zawieszenia , jakie najlepsze ?
Autor Wiadomość
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   Tylne zawieszenia , jakie najlepsze ?

Chcę zrobić proste lekkie i dosyć dobre zawieszenie tylne , układ delta, do roweru trajki.

Jakieś propozycje ? Czy są trajki z belką skrętną = jak tak to z czego jest ona robiona, bo to by było proste.

Bo najczęściej chyba stosują układ 4 wahaczy ale to jednak trochę częsci
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

zrób na 2 wahaczach wleczonych podpartych amorkami i już...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Jak na 2 wahaczach to się będzie kładła na zakrętach. Może lepiej połączyć te wahacze stabilizatorem. A nie głupio było by połączyć je ceownikiem w poprzek i powstaje półsztywna belka wleczona. Można też prosto jak w quadach, wleczona sztywna oś na wahaczu podwójnym i z jedną sprężyną.
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

Takie zrobię, dzięki za propozycje


 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013   

To ciężkawy wyjdzie ten rower :wink:
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

Jak zastosuje taką przekładnię CVT to trochu może zaoszczędzić na wadze, ale i tak za bardzo przypomina to "spalinowca", a w zasadzie to Melexa 3y kołowego na trochu wiekszych kółkach :grin:
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

Czym się przejmujecie ? :P :razz: :razz:


 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

Jęsli dobrze pamiętam delta ma dwa koła z tyłu i jedno z przodu? Ja przewrotnie zapytam czemu nie na odwrót? Jest parę przykładów że to też się sprawdza i chyba jednak jest stabilniejsze no i łatwiej zaadaptować napęd na jedno koło chyba?
POzdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013   

"Jęsli dobrze pamiętam delta ma dwa koła z tyłu i jedno z przodu? Ja przewrotnie zapytam czemu nie na odwrót? Jest parę przykładów że to też się sprawdza i chyba jednak jest stabilniejsze no i łatwiej zaadaptować napęd na jedno koło chyba? "

Ponieważ mam takie założenia techniczne :

max prostota
duże przebiegi
lekkość
tak niski opór powietrza jak to możliwe dla roweru 2 osobowego typu side to side

Za układem delta przemawia prostota - zawieszenie mam jak z Twike, mega solidne, i całkiem lekkie. Amortyzator , na tą chwilę z komara. Niema żadnego ustawiania geometriii itp regulacji. Co do jazdy, sprawdzony układ delta w wielu maszynach w Twike szczególnie - dużo ludzi śmiga nim w górach więc daje to rade. A jazda interesuje mnie spokojna i bezpieczna. Więc zakręty normalnie, może nieco wolniej, środek ciężkości nisko.

Cały pojazd to dosłownie wózek-przyczepka - 85%, plus napęd przedni - cała mechanika itp jest w 1 miejscu. Niedługo pewnie dodam napęd dołączany AWD ponieważ jest to prosta modyfikacja.

Silnik elektryczny małej mocy, narazie z różnymi testuję ale wszystko jest bardzo obiecujące.
Wygoda, kierownica typu samochodowego ponieważ jest maglownica od auta - by niebyło ryzyka wystąpienia shimmy. Pełna obudowa, oświetlenie led, hamulec stopu, postojowy, radio itd. Pełna wygoda i całkowita bezobsługowość.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013   

Powiem Ci że jeździłem na trójkołowym pojeździe o nazwie Trikke - ma 3 malutkie kółka (góra 10 cali) i napęd przekładniowym silnikiem BLDC w przednim kole o mocy 250W-36V zasilany z 3 "żelek" o pojemności 12Ah każdy. Jeździ się na tym bardzo fajnie i zgrabnie ale napęd na przednie koło jest tu akurat nietrafiony - układ tego pojazdu gdzie stoisz nad tylnymi kołami sprawia że na suchym asfalcie przednie kółko potrafi zerwać przyczepność, na suchej przemysłowej posadzce betonowej jest jeszcze gorzej bo koło się ślizga przy ruszaniu. Więc przemyśl sprawę pod kątem tego która część pojazdu będzie miała lepszą przyczepność a co za tym idzie większy docisk opon do podłoża...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013   

Trikke to zabawka, 10 a 26 cali... Miałem rower poziomy fwd cruzbike, jadąc w lesie bez problemu mogłem mielić przednim kołem przy ruszaniu. Dynamika była bardzo ciekawa jak na taki rower.

Kiedyś była dyskusja nad tym czy RWD czy FWD jest lepszy, potem długa batalia - jazda na "czystej benzynie" czy na gazie, a potem stare diesle czy nowe. Jakoś ogromna ilość aut FWD śmiga, więc wojna o to co lepsze przestała mieć sens. Wniosek , część rzeczy dobrze sprawdzić.

Masz rację przy jeździe sportowej/ bardzo dynamicznej i w sytuacji kiedy ciężar jest jak w tym Trikke - mocno z tyłu. Przy jeździe szybszej ale łagodnej, nisko rozłożonym ciężarze, właściwie centralnie, układ działa dobrze. Są autka jak Reliant Minicar kombi - one potrafią w miejscu zawrócić, napęd mają na przód, masę w miarę dobrze rozłożoną, są bardzo proste i do tej pory działają kluby fanów tych aut, którzy lubią nimi jeździć. Samochody z lat 50.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group