ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jestesmy zacofani w projektowaniu elektryków
Autor Wiadomość
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

mmoto, napisałem to w przenośni ze jestesmy zacofani... bo znalazł sie mistrz spawarki i druciarstwa... pomysl logicznie... ktory z nas by popełnił taką głupote i zrobił taką konstrukcję... Jestesmy zacofani bo praktykujemy to co sprawdzone i docenione , wciąż tylko powielamy innych a nie eksperymentujemy tak jak ten koles. wyobraś sobie jego myś techniczną.... musiał miec facet łeb zeby to stwożyc takim niskim nakładem kosztow.

U nas w pl co .. Kupujemy silnik przekładnie sterownik i baterie i mamy rower , ewentualnie kupujemy gotowca ze sklepu .. Nikt nie wytęża tak muzgownicy zeby popełnić taką porażke, nikt z nas nie wpadł by nawet na taki pomysł zeby z silnika wentylatora robic rower.. co najwyzej mogla by byc rolka na silniku wentylatora poloneza 80W ale nigdy taki extreem
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Być może zacofany jest twórca tego wątku i powinien zmienić go na formę jednoosobową "jestem zacofany", bo takie stereotypy i stwierdzenia i porównywanie "piernika do wiatraka" to tylko "bicie piany", "masło maślane" itp itd :grin:
Natomiast nad rozwiązaniami technicznymi jakie ktoś zastosował zawsze można podyskutować bo po to jest forum.
Osobiście większe wrażenie zrobił na mnie profesor MIT który napedził trajka.... butlą z gazem (na fotce powyżej wcześniej), żeby pokazać jak spore to mogą być siły na jednym ze swoich wykładów i że fizyka to nie science fiction tylko działa :wink:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 11 Paź, 2013   

Sądzę że lepszą sprawność i przyśpieszenie uzyskałby stosując silnik pneumatyczny (wczoraj w Lidlu widziałem klucz pneumatyczny ponad 300 Nm za 59 pln).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Ze sprawnością może być różnie, bo swego czasu śledziłem różne patenty silników pneumatycznych, to zdaje się problem jest podczas sprężania powietrza i stratami na wydzielające się ciepło, ale chyba już są coraz lepsze sprężarki.
Być może taki silnik pneumatyczny do jednego projektu by mi spasował i taka jedna większa butla powinna starczyć na długo a w razie czego można podładować w terenie.
Z ciekawości taki kluczyk pneumatyczny bym zobaczył jak będzie okazja zawitania do Lidla :wink:
Magazynowanie energii w gridach w postaci sprężonego powietrza to wielki biznes, no bo te baterie są jakie są-ograniczenie ilości cykli przy ich cenie to ślepa uliczka w EV...
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013   

Porównywałem tylko efekt rozprężania gazu. Akumulatory są już tak dobre, że nie ma sensu ze sprężonym powietrzem, a sprawność sprężania gazu jest słaba, możemy oczywiście spożytkować ciepło do ogrzania domu, ale w zimie nie da się tym jeździć. Można jeszcze zagrzać CWU, ale jak jest lato, to lepiej zrobić to zabierając ciepło z mieszkania (klimatyzacja).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Paź, 2013   

gienek333 napisał/a:
Akumulatory są już tak dobre, że nie ma sensu ze sprężonym powietrzem, a sprawność sprężania gazu jest słaba, możemy oczywiście spożytkować ciepło do ogrzania domu, ale w zimie nie da się tym jeździć.

Akumulatory są dobre dopóki nie przekroczy się iluś tam cykli i później do wymiany :wink:
To zależy w jakich warunkach ma coś pracować-jak się ma dostęp do powietrza pod ciśnieniem to nie do jazdy ale napędu takiej jednej maszyny to może być ciekawa opcja, bo powietrze nikogo nie pokopie nawet jak jest mokro i pełno wilgoci wszędzie...a napompowanie takiej butli prądem elektrycznym i tak taniej wyjdzi e niż pakowanie tam spalinowca i lanie ropy albo benzyny, bo prąd do sprężarki można mieć za darmo z własnej elektrowni :cool:
 
 
czarodziej 
młodzik


Wiek: 55
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 69
Skąd: Nowa Wieś Ujska
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   Re: napęd odrzutowy do trajki...

[quote="adamcebo"]

W jego warunkach taki napęd... odrzutowy do trajki byłby dużo prostrzy i tańszy chyba :wink:
[url=http://s5.postimg.or...odrzutowym.jpg]

Nie wiedziałem, że ludzie do rowerów pakują już NOS :mrgreen:
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   Re: napęd odrzutowy do trajki...

czarodziej napisał/a:
Nie wiedziałem, że ludzie do rowerów pakują już NOS :mrgreen:


To niezwykły człowiek, bo wieloletni profesor MIT :mrgreen:

Ale u nas ci mniej zacofani w projektowaniu też bynajmniej nie poprzestają na teoretyzowaniu i takie maszynki wielofunkcyjne, w tym min. do testowania flywheel'ów się popełnia jak już wszystko jest policzone:

Średnica flywheel'a spokojnie wielkości człowieka może być, bo maks to ok. 1.8 m :cool:
Nie ma pokazanej osłony tutaj i napędu.

I takie ładne mechaniczne akumulatory o praktycznie nieograniczonej ilości cykli się testuje tam z różnymi łożyskami zanim wsadzi się je i zaprogramuje do odzysku i magazynowania energi :wink:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 15 Paź, 2013   

Ad; sprężone powietrze, aby rozprężyć powietrze trzeba dostarczyć duuużo energii i jak będzie dużo wilgoci to wszystko zamarznie i d...pa. Co do koła to nie ma niezniszczalnych i bezoporowych łożysk, a również jakoś tę energię trzeba włączyć i wyłączyć (jakieś sprzęgła etc.)
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Paź, 2013   

gienek333 napisał/a:
Co do koła to nie ma niezniszczalnych i bezoporowych łożysk

Bezoporowe to magnetyczne, a zwykłe tylko do wyhamowania z lekkim luzem :cool:
Cena zwykłego łożyska znikoma w porównaniu z wymianą baterii w EV, a po założeniu 2x alternator po obu stronach osi trochę prądu już z tego jest i rozpędzać też już jest czym.

Najważniejsze to pozbyć się wibracji, bo efekty bedą mizerne jak na tym wideo gdzie studenci ryzykanci FES kręcą (ciężki 140kg ale o małej średnicy, czyli bez sensu) bez żadnych osłon ale coś tam udało się im zasilić nawet, ale huk taki jak w fabryce.
Flywheel energy storage project

W samochodzie przecież nie słychać tak kręcącego się flywheel'a z całkiem sporą prędkością.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group