|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
zmiana koncepcji pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 12 Paź, 2013
|
|
|
"Trochę" niewygodna pozycja będzie, taka "wyścigowa"
tomek701, napisałem do Ciebie PW, doszło to? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
Nie o to mi chodziło - chodzi o to że skok koła w górę nie równa się przesunięciu amortyzatora. Akurat na filmie jest pokazany jest prawidłowy sposób pracy zawieszenia - ty to skopiowałeś bez ramion i może nie zadziałać idealnie. W tym rowerze z filmu Podbicie koła w górę skutkuje ruchem tylnego widelca w przód po okręgu który łamiąc się w łożysku zmienia kierunek obrotu na ruch w górę i przez czarne ramiona ugina amortyzator pchając go w dół... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 13 Paź, 2013
|
|
|
jerzyz napisałem:
Ja mam inny problem: nie mogę zrozumieć działania amortyzacji.
Muszę przyznać się, że niedokładnie przyjrzałem się konstrukcji. Rzeczywiście, zasada jest OK. Na początku wydało mi się, że amortyzator nie będzie ściskany, a jedynie obracany.
Pozostaje mi tylko wątpliwość, czy zawieszenie nie będzie zbyt miękkie. Czy już próbowałeś jechać na tej ramie?
Całość wygląda bardzo ciekawie - może przydałoby się oparcie dla pleców? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Pierwsze jazdy bez pedałów pozytywnie, amortyzacja działa super, poprawiona kierownica bardzo wygodna pozycja każdy kto wsiadał bez problemu jechał z górki.
2013-10-14 13.07.32.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 415 raz(y) 1,53 MB |
|
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Wszyscy żyją? Nie widać hamulca. |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Zamiast hamulca zwykłego jest może elektrodynamiczny.... widzę uchwyt na dynamo z przodu |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013
|
|
|
tomek701 napisał/a: | W rowerze poziomy i pół-poziomym ze względu na bliskość ziemi z powodzeniem można używać hamulców typu Flinstonowie |
Taaa ?? Szkoda że wczoraj nie spróbowałem tak hamować na suchym asfalcie... Tylny V-brake i tarcza 160 mm z przodu nie były w stanie mnie zatrzymać mimo że wcisnąłem klamki ile się dało tuż przy granicy zablokowania kół a i tak zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013
|
|
|
Nostusek napisał/a: | zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem. |
A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 16 Paź, 2013
|
|
|
Na zwykłym rowerze to sposób flinstona nie wyjdzie ale mój kumpel kiedyś jeździł bez hamulców i żeby wyhamować wkładał stopę pomiędzy oponę a ramę z tyłu |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Nostusek napisał/a:
zatrzymałem się znacznie dalej niż chciałem.
A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. |
Raczej byłoby "jebudu" - pogoniłem ponad Vmax silnika. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | A jakbyś dołożył sposób Flinstona to było by tam gdzie zaplanowane. |
Jakby się zastanowić to sposób na Flinstona w wersji nieco ulepszonej wcale nie musi być zły i jak zobaczycie mój wehikuł w akcji to się przekonacie, że jak się ma jednoślada na stosunkowo cienkich oponach, to hamulce tarczowe i inne drogie rowerowe komercyjne wynalazki nie pomogą jak nie ma w miarę sporej powierzchni żeby konkretnie przyhamować, dlatego wystarczy... wysunąć.... 3cie koło przeznaczone do odzysku i hamowania elektrodynamicznego w sposób podobny do Flinstona tyle że zautomatyzowany z funkcją ABS żeby nie zostawiać na asfalcie szerokiego śladu spalonej gumy
Akurat ta rama kolegi tutaj jest taka, że spokojnie od spodu można zmajstrować fajnego "Flinstona" tanio i niech się śmieją inni dopuki nie będą musieli ostro hamować nie mając czym bo opona rowerowa do tego się nie nadaje kompletnie |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013
|
|
|
adamcebo,
Jesteś moim mistrzem... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013
|
|
|
Równie dobrze może w pociągu hamować środkowy wagon |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Paź, 2013
|
|
|
Wagon środkowy to zupełnie co innego bo inne stopnie swobody. Za to dołożenie do tej automatyki akccelerometru z żyroskopem pozwala na zrobienie czegoś w rodzaju aktywnego zawieszenia aktywowanego pneumatycznie
Dzięki temu zawieszenie reaguje na nierówności drogi i dopasowuje ciśnienie (nacisk) aby utrzymać środek ciężkości jak tylko możliwe w bezruchu.
Coś podobnego do jazdy na rowerze na stojąco na ugiętych kolanach-niweluje się nierówności i porusza się praktycznie tylko lekka aluminiowa rama, a "jeździec" praktycznie cały czas na takiej samej wysokości jest i eliminuje drgania.
W wyścigach konnych to samo można zauważyć-jeździec jakby wisiał w powietrzu.
Wszystko po to żeby nie tracić energi na oscylacje środka ciężkości.
Dlatego te przeróbki rowerów będą mieć duże straty na drganiach na nierównościach, bo te masy akumulatorów są słabo amortyzowane i podatne na nierówności, nie wspominając o silniku w kole.
Rolkowce poziome sensownie zrobione będą mieć sporo lepsze osiągi
Więc spokojnie kolega z tego wątku nawet na tak prostej ramie spokojnie przegoni sporo mocniejsze zwykłe erowery, o tych fabrycznych nie wspomnę, bo to jednorazówki do popychania powietrza |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|