|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ramiona - przeciwskręceniowe - czy taki pomysł ma sens ? |
Autor |
Wiadomość |
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013 Ramiona - przeciwskręceniowe - czy taki pomysł ma sens ?
|
|
|
Witam - naoglądałem się zdjęć zniszczonych ram i poukręcanych przewodów.
Postanowiłem dociążyć trochę z tyłu rower takimi ramionami/ wzmocnieniami jak na obrazkach.
Oczywiście jest to tylko poglądowy szkic. Czy nie popełniam jakiegoś rażącego błędu w rozumowaniu?
Całość ma być wycięta laserem albo wodą z nierdzewki grubości takiej jaka mi się zmieści pod nakrętkę - dodatkowo pod nakrętkę podkładki typu Nord-Lock.
Jaka jest opinia praktyków ? Rama jak widać dość filigranowa a kręcił się będzie Crystalyte 3540 na 60V - jeździec koło 100kg.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013
|
|
|
Jeżeli chodzi o trzymanie silnika /osi jest to dobrym pomysłem jednak przy dużych siłach SKRĘTNYCH OSI i filigranowej ramie pierwszy strzał nastąpi na górnej rurce zaraz za spawem górnej rurki lub pustego haka koła tuż pod nią.
Jeżeli się już bawisz we wzmocnienia ramy pomyśl i zaprojektuj poprzeczki łączące rurki tylnego widelca dolną z górną. W układzie z poprzeczkami wzmacniającymi nie ma słabego punktu dolnej czy górnej rurki ( także haka) a siły skrętne rozkładają się na obydwie rurki w tym samym momencie skrętnym.
Jarek-LT |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013
|
|
|
Na wstępie witajcie, to mój pierwszy post, choć czytam forum od kilku miesięcy, od czasu kiedy zapadła decyzja o budowie mojego własnego elektrycznego roweru.
Dorzucę swoje 3 grosze. Temat z blokadą dobry, ale nie na każdy silnik. Także planowałem takie rozwiązanie ale natknąłem się na problem.
Zakupiłem niedawno u krajowego sprzedawcy nowy silnik NineContinent RH2809 zachęcony pozytywnymi opiniami i opisami na forum i okazało się, że długość osi tych silników uniemożliwia takie niestandardowe rozwiązania.
Dlatego niekiedy lepiej jest zrobić coś od wewnętrznej strony zastępując standardową podkładkę z wypustem blokującym na odpowiednio wyfrezowany element stalowy.
O ile długość osi w Twoim silniku to umożliwia, to chyba taki element (od wewnątrz czy na zewnątrz) to niezły pomysł. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013
|
|
|
Sam kiedyś zrobiłem podobne wzmocnienia, tyle że nie laserem, tylko wyrzynarką i pilnikiem. Celem było nie tyle wzmocnienie ramy, co zabezpieczenie przed wypadnięciem osi koła z płytkiego "półotworu", i równocześnie zastąpienie dokręcanego "haka" przerzutki. Zdało egzamin.
Co do szczegółów - ja bym dał większy zarys zewnętrzny, mniej skomplikowany. Ułatwiłoby to wykonanie, a zarazem wzmocniło "wzmocnienie" |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013
|
|
|
jerzyz napisał/a: | Sam kiedyś zrobiłem podobne wzmocnienia, tyle że nie laserem, tylko wyrzynarką i pilnikiem. Celem było nie tyle wzmocnienie ramy, co zabezpieczenie przed wypadnięciem osi koła z płytkiego "półotworu", i równocześnie zastąpienie dokręcanego "haka" przerzutki. Zdało egzamin.
Co do szczegółów - ja bym dał większy zarys zewnętrzny, mniej skomplikowany. Ułatwiłoby to wykonanie, a zarazem wzmocniło "wzmocnienie" |
Dokładnie - chodzi o "axle dropout" czyli wypadanie osi - a także zabezpieczenie przed rozwierceniem otworu w ramie .....
Co do wykonania to sie nie martwie - jedyny problem to "dobrze narysować" - co jest w wielu wypadkach sztuką tajemną...
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013
|
|
|
Ten obrys osi na rysunkach rozumiem jest realny? i Tyle ona wystaje? nie zagłębia się więcej? W sumie to teraz sam nie jestem pewny jak to jest u mnie.
W pierwszych konstrukcjach dawałem takie zabezpieczenia przed obrotem. Np. blacha 8mm skręcana śrubą da lepszego efektu oparta jak kontra w torpedo.
Ale...
Potem jakoś tak wyszło że zapiełem zestaw 3-4kw w zwykła ramę alu (jakaś tanśza merida kupiona z 8-9 lat temu chyba na wyprzedaży za coś ponad 300zł) i prowizorka. Wiadomo chciało sie pojeździć, powiedziałem że zrobie później itd...
No i zostało bez niczego.
Są same śruby. Mocno dokręcone.
Zrobiłem tak ponad 2000 km. Jeżdżę z sakwami, fotelikiem dzieckiem i td. Razem często ważymy pod 180 kilo. Połamałem już felgę i szprychy 2.9mm na off roadzie ( a z takim silnikiem DD wiadomo albo utrzymasz te plus 15-20kmh albo stoisz pod dużą górę) a rama się trzyma, mocowanie się trzyma, nic się nie luzuje i nie odkręca...
Pozdrawiam...:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013
|
|
|
toft napisał/a: | Ten obrys osi na rysunkach rozumiem jest realny? i Tyle ona wystaje? nie zagłębia się więcej? W sumie to teraz sam nie jestem pewny jak to jest u mnie.
|
No właśnie tak jest - kurcze na oko 70% osi jest w ramie reszta w powietrzu - stąd "troska"
Pozdrawiam
DeLaa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|