ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Ramiona - przeciwskręceniowe - czy taki pomysł ma sens ?
Autor Wiadomość
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013   Ramiona - przeciwskręceniowe - czy taki pomysł ma sens ?

Witam - naoglądałem się zdjęć zniszczonych ram i poukręcanych przewodów.
Postanowiłem dociążyć trochę z tyłu rower takimi ramionami/ wzmocnieniami jak na obrazkach.

Oczywiście jest to tylko poglądowy szkic. Czy nie popełniam jakiegoś rażącego błędu w rozumowaniu?
Całość ma być wycięta laserem albo wodą z nierdzewki grubości takiej jaka mi się zmieści pod nakrętkę - dodatkowo pod nakrętkę podkładki typu Nord-Lock.

Jaka jest opinia praktyków ? Rama jak widać dość filigranowa a kręcił się będzie Crystalyte 3540 na 60V - jeździec koło 100kg.






Pozdrawiam
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013   

Jeżeli chodzi o trzymanie silnika /osi jest to dobrym pomysłem jednak przy dużych siłach SKRĘTNYCH OSI i filigranowej ramie pierwszy strzał nastąpi na górnej rurce zaraz za spawem górnej rurki lub pustego haka koła tuż pod nią.

Jeżeli się już bawisz we wzmocnienia ramy pomyśl i zaprojektuj poprzeczki łączące rurki tylnego widelca dolną z górną. W układzie z poprzeczkami wzmacniającymi nie ma słabego punktu dolnej czy górnej rurki ( także haka) a siły skrętne rozkładają się na obydwie rurki w tym samym momencie skrętnym.

Jarek-LT
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013   

Na wstępie witajcie, to mój pierwszy post, choć czytam forum od kilku miesięcy, od czasu kiedy zapadła decyzja o budowie mojego własnego elektrycznego roweru.

Dorzucę swoje 3 grosze. Temat z blokadą dobry, ale nie na każdy silnik. Także planowałem takie rozwiązanie ale natknąłem się na problem.
Zakupiłem niedawno u krajowego sprzedawcy nowy silnik NineContinent RH2809 zachęcony pozytywnymi opiniami i opisami na forum i okazało się, że długość osi tych silników uniemożliwia takie niestandardowe rozwiązania.

Dlatego niekiedy lepiej jest zrobić coś od wewnętrznej strony zastępując standardową podkładkę z wypustem blokującym na odpowiednio wyfrezowany element stalowy.

O ile długość osi w Twoim silniku to umożliwia, to chyba taki element (od wewnątrz czy na zewnątrz) to niezły pomysł.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 19 Paź, 2013   

Sam kiedyś zrobiłem podobne wzmocnienia, tyle że nie laserem, tylko wyrzynarką i pilnikiem. Celem było nie tyle wzmocnienie ramy, co zabezpieczenie przed wypadnięciem osi koła z płytkiego "półotworu", i równocześnie zastąpienie dokręcanego "haka" przerzutki. Zdało egzamin.
Co do szczegółów - ja bym dał większy zarys zewnętrzny, mniej skomplikowany. Ułatwiłoby to wykonanie, a zarazem wzmocniło "wzmocnienie" :oops:
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   

jerzyz napisał/a:
Sam kiedyś zrobiłem podobne wzmocnienia, tyle że nie laserem, tylko wyrzynarką i pilnikiem. Celem było nie tyle wzmocnienie ramy, co zabezpieczenie przed wypadnięciem osi koła z płytkiego "półotworu", i równocześnie zastąpienie dokręcanego "haka" przerzutki. Zdało egzamin.
Co do szczegółów - ja bym dał większy zarys zewnętrzny, mniej skomplikowany. Ułatwiłoby to wykonanie, a zarazem wzmocniło "wzmocnienie" :oops:



Dokładnie - chodzi o "axle dropout" czyli wypadanie osi - a także zabezpieczenie przed rozwierceniem otworu w ramie .....
Co do wykonania to sie nie martwie - jedyny problem to "dobrze narysować" - co jest w wielu wypadkach sztuką tajemną... ;-)

Pozdrawiam.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   

Ten obrys osi na rysunkach rozumiem jest realny? i Tyle ona wystaje? nie zagłębia się więcej? W sumie to teraz sam nie jestem pewny jak to jest u mnie.

W pierwszych konstrukcjach dawałem takie zabezpieczenia przed obrotem. Np. blacha 8mm skręcana śrubą da lepszego efektu oparta jak kontra w torpedo.

Ale...

Potem jakoś tak wyszło że zapiełem zestaw 3-4kw w zwykła ramę alu (jakaś tanśza merida kupiona z 8-9 lat temu chyba na wyprzedaży za coś ponad 300zł) i prowizorka. Wiadomo chciało sie pojeździć, powiedziałem że zrobie później itd...
No i zostało bez niczego.

Są same śruby. Mocno dokręcone.

Zrobiłem tak ponad 2000 km. Jeżdżę z sakwami, fotelikiem dzieckiem i td. Razem często ważymy pod 180 kilo. Połamałem już felgę i szprychy 2.9mm na off roadzie ( a z takim silnikiem DD wiadomo albo utrzymasz te plus 15-20kmh albo stoisz pod dużą górę) a rama się trzyma, mocowanie się trzyma, nic się nie luzuje i nie odkręca...

Pozdrawiam...:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Paź, 2013   

toft napisał/a:
Ten obrys osi na rysunkach rozumiem jest realny? i Tyle ona wystaje? nie zagłębia się więcej? W sumie to teraz sam nie jestem pewny jak to jest u mnie.



No właśnie tak jest - kurcze na oko 70% osi jest w ramie reszta w powietrzu - stąd "troska"

Pozdrawiam
DeLaa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group