ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
kontroler i przyrządy na kierownicy
Autor Wiadomość
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
  Wysłany: Czw 19 Gru, 2013   kontroler i przyrządy na kierownicy

witam,

To mój pierwszy post więc się przedstawie mam na imię Rafał i jestem z Warszawy. Miałem już styczność z rowerami elektrycznymi o niewielkich mocach a teraz chcę zbudować sobie coś mocniejszego. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jakie funkcje powinien mieć dobry kontroler (z jakich funkcji korzystacie) i co na kierownicy jest przydatne (jakie przyrządy macie)

Poniżej pierwsze lepsze opisy dwóch kontrolerów
Pierwszy kontroler

1)Super low noise when start up
2)3-speed (customized)
3)Under-voltage protection
4)Over-current protection
5)E-ABS brake (customized)
6)IPX3 waterproof
7)Cruising (customized)
8)Backward (customized)
9)Regen braking (customized)

2 kontroler

Power
Motor
Throttle
Speed -Mode
Brake-Low
Brake-High
Anti-Steal
Meter
Self-study
High-Speed
Low -Speed
Hall
Horn
Power lock
Reverse


czym różni sie E-ABS od regen braking?
3 speed czy to jest potrzebne?
Brake Low, Breake High czy sie różni czy to też E-ABS?

Zamierzam mieć na kierownicy manetkę kciukową i pikacza. Pozostaje kwestja pozostałych przyrządów. 3 speed, może jeszcze jakieś przyciski typu klakson, światła, przycisk aktywujący odzysk energii, wspomagający hamowanie, tempomat, stacyjka, elektroniczna blokada koła itp. (proszę o poradę co warto mieć i ewentualnie jakich przyrządów do tego użyć, najbardziej interesuje mnie jakiś przełącznik z np 5 rzyciskami pod który będę sobie mógł wszystko podłączyć)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013   

Dla bajeru to można mieć 10 przycisków i mieć wszystko na kierownicy, ale z praktycznego punktu widzenia używać będziesz może 2 ;)

Ja mam na kierownicy tylko 2 przyciski.
Stacyjka i tempomat. Z czego Stacyjkę używam codziennie, a tempomat używałem 5 razy w roku.
Reszta przereklamowana (np hamowanie regeneracyjne) lub niepotrzebna (np ogranicznik prędkości).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013   

pewnie tak zrobie, że kupię ze dwa przyciski i będę próbował jak pokolei funkcje działają i czy są przydatne. choś nie ukrywam, że fajnie przynajmniej byłoby mieć dzwonek na przycisk i światła. najlepiej podłączone pod główny akumulator by nie bawić się dodatkowo z ładowniem. ale to już bardziej odległa przyszłość.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Gru, 2013   

Tempomat, dla mnie bardzo przydatny. Reszta zbędna.
Klakson elektryczny, kierunkowskazy, włącznik oświetlenia można zrobić na zupełnie innych obwodach, niekoniecznie musi to być dedykowany kontroler.
Wsteczny jest przydatny, ale tylko przy trójkołowcach i podobnych wielośladach.
Można pomyśleć o światełku stopu.
To chyba już wszystko, co jest przydatne ;)
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013   

Ja jestem gorącym zwolennikiem hamowania silnikiem. Odzysk jest oczywiście przereklamowany i mało istotny. Na maszynach bez tej funkcji mam duży dyskomfort. Cóż, takie przyzwyczajenie.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

Szczygiel czy przy hamowaniu silnikiem (bez odzysku) nie grzeje Ci się silnik ewentualnie sterownik?na endless sphere widziałem wykres z temperatury silnika i dość mocno ona wzrosła właśnie przy zjeździe i hamowaniu silnikiem. zastanawim się gdzie ten prąd idzie? czy grzeje sterownik, silnik i ewentualnie czy to może być groźne. mam na myśli hamowanie silnikiem roweru z prędkości 50km/h. czy może to uszkodzić (spalić) silnik, sterownik?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

I po co komu ten problem? :D
Mnie najwyżej zetrze trochę okładziny :D
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

@Rafał
Trudne pytanie ponieważ nie przekraczam 35 km/h, przy zjeździe z jakiegoś wzniesienia z trudem osiągam 50 km/h i prawie zawsze jest to tylko kilkaset metrów najwyżej. Ja mam kontroler z odzyskiem. Pewnie trochę energii trafia do akumulatorów na wyświetlaczu watomierza napięcie wzrasta do 54-57V. Silnik i kontroler po prostu wytrzymuje, czyli jeżeli chodzi o kontroler to ma on zabezpieczenie termiczne i czasami zadziała, rozłączy. Zdarza się to przy temperaturze otoczenia bliskiej 30 st. C. bo mam całość zabudowaną wewnątrz skrzyni stalowej ramy pojazdu. W tym roku uchyliłem dekiel z kontrolerem na podkładce z nakrętki o wysokości ok. centymetra i zagrzałem maszynę tylko jeden raz (gorąc na zewnątrz i 35 na liczniku przez 7-10 km non stop).
Na silniku nie mam czujnika temp. i organoleptycznie oceniam, że jest ciepły i bardzo ciepły ale nie gorący. Na pewno nie przekracza nigdy 50-60 st. C.
Jak to jest przy większych prędkościach muszą odpowiedzieć koledzy, którzy pędzą 60 i więcej a kilku jest ich pod ręką więc niech napiszą. Największe doświadczenie pewnie mają Ci, którzy mieszkają w terenach górskich.
No i nie wymieniłem żadnej okładziny V braków od czterech lat. Na tylnym kole mam hamulec rolkowy. Jak przestał działać to wypłukałem rozpuszczalnikiem i jest znowu żyleta.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Nie 22 Gru, 2013   

Ja mam czujnik temp. w silniku i z doświadczenia mogę powiedzieć że silnik ledwo ciepły z zewnątrz w środku może mieć 70st i więcej. Huby słabo oddają ciepło.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 22 Gru, 2013   

Ciepły czy gorący? W każdym razie mam na nim przejechane niespełna 50 000 km bez awaryjnie (Crystalyte 407/4012). Latem przyszłego roku będę świętował pokonanie tego dystansu. Uroczyście, z ewentualnym otwarciem obudowy, aby zobaczyć jak wygląda wewnątrz po takim przebiegu. Toasty itd.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group