ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pas i Korba hollowtech II
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Nie znasz się bo jak byś się znał to byś zrobił jak prawie wszyscy . :twisted: i za bardzo ufasz :lol: ciemiężycielowi unijnemu . :lol:
Z razji tego że rowerek o którym pisałem ma już swoje lata (raczej początki rowerów elektrycznych ) to ciężko coś znaleźć w sieci ) a ja sam nie zrobiłem zdjęć z odpowiedniej strony. Rowerek nazywał się RagazziGeneration .
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:
Hmmm .... PAS ( pedelec assistant system) .... a masz pomysł jak zamontować support i korbę w przednim kole ?? :) :) .Chodzi o obroty na korbie a nie oszukanie PAS-a , ja poprostu uwielbiam jeździć z tym systemem a manetki używam okazyjnie.
Teraz przeczytałem powyższy fragment, i naszły mnie wątpliwości:
Określenie PAS najczęściej dotyczy impulsatora, który uruchamia sterownik, i pozwala na sterowanie manetką.
Drugie rozwiązanie - to czujnik nacisku na pedały. Też mam taki rower - manetki on nie posiada. Mocniej kręcę pedałami - silnik mocniej wspomaga.
I jeżeli Ty masz ten drugi system, to oczywiście nie można go zamontować w innym miejscu niż suport.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Taki sensor na linkę hamulca hydraulicznego masz tutaj: http://www.maxev.pl/p169,...u-na-linke.html
Ja proponuję zastosowanie zamiast Pasa - tempomatu i manetki przyspiesznika.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
Ostatnio zmieniony przez Szczygiel Nie 12 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

No ale to chyba nie jest ten drugi? bo sądząc po zdjęciu to zwykłe magnesy liczace obróty...? W pojeżdzie żony jest to inaczej rozwiąane, (ążzajrże jeszcze raz) ale tam jest jakiś chyba właśnie czujnik nacisku? Który uzależnia pracę od siły pedałowania...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Pomyliłem się w odpowiedzi mojego postu powyżej. Do hamulca hydraulicznego zaproponowano ostatnio takie rozwiązanie dla elektryków: http://www.tektro.com/_en...ke&sort=2&fid=2

To, o czym pisałem wyżej dotyczy hamulca tarczowego z tradycyjną linką.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Szczygieł dzięki za link.Toft tak ta tarcza na zdjeciu to zwykłe magnesy ( front- N , rear - S ) i mój kontroler reaguje na poprawnie zliczone 4 impulsy w kierunku do przodu i mogę sobie ustawić opóźnienie wyłączenia silnika w przypadku braku tych impulsów ... jak kręce pedałami do tyłu to jest to ignorowane.Drugi rodzaj sensora to z tego co widziałem na zdjęciach i opisach w sieci to sensor tensometryczny plus odpowiednia konstrukcja mechaniczna.Chyba Gruber Assist też coś ostatnio dodał na wałku korby w supporcie tak że nie tylko obroty go aktywują.Ad JerzyZ .... to nie mój przypadek .. manetka działa niezależnie od Pas-a czyli mogę jechać tylko na manetce nie pedałując lub jak mi są potrzebne 2 rece na kerownicy to włącza się Pas w jednym wybranym poziomie wspomagania ( ustawiane od 0 do 6 )
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety

Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

JerzyZ napisał/a:
smdrwf12300 napisał/a:
Hmmm .... PAS ( pedelec assistant system) .... a masz pomysł jak zamontować support i korbę w przednim kole ?? :) :) .Chodzi o obroty na korbie a nie oszukanie PAS-a , ja poprostu uwielbiam jeździć z tym systemem a manetki używam okazyjnie.
Teraz przeczytałem powyższy fragment, i naszły mnie wątpliwości:
Określenie PAS najczęściej dotyczy impulsatora, który uruchamia sterownik, i pozwala na sterowanie manetką.
Drugie rozwiązanie - to czujnik nacisku na pedały. Też mam taki rower - manetki on nie posiada. Mocniej kręcę pedałami - silnik mocniej wspomaga.

Po pierwsze PAS oznacza Pedal Assist System, czyli system wspomagania pedałowania, a Pedelec to rower wyposażony w taki system.

Są dwa podstawowe rodzaje PAS:

1. Z czujnikiem kadencji przy suporcie (kadencja to liczba obrotów korbą na minutę). Jest to najprostsze, najtańsze i najczęściej stosowane rozwiązanie. Na oś suportu założona jest tarcza z magnesami oraz czujnik z kontaktronem. Im szybciej kręcisz pedałami, tym częściej "cyka" kontaktron, rośnie liczba impulsów przekazywanych do sterownika, i wtedy silnik przyśpiesza. W uproszczeniu, w rzeczywistości charakterystyka jest nieliniowa, zależna od ustawienia sterowania wspomaganiem. Taki układ sterujący posiada kilka ponumerowanych pozycji oraz wyłącznik, którym można wyłączyć/włączyć wspomaganie w dowolnym momencie. Oprócz tego silnik można w każdej chwili odłączyć za pomocą hamulców, poprzez lekkie naciśnięcie (opowiadania o "złym" PASie, który wciąga na skrzyżowanie, to opowieści ludzi, którzy nie potrafią się tym posługiwać). Dla każdej pozycji układu sterującego jest ustawiona szybkość maksymalna, przy której PAS przestaje wspomagać. Dla wielu sterowników manetka może być używana niezależnie od PAS.

2. Z czujnikiem momentu obrotowego. Czujnik może być umieszczony w hubie (silniku w piaście), lub przy suporcie, albo na piaście. Reaguje on na siłę nacisku na pedały. Jest to lepsze, ale dość skomplikowane urządzenie mechaniczno- elektroniczne. Stosowane jest raczej tylko w drogich rowerach.

PAS używany jest u nas bardzo rzadko i stąd wiele "dziwnych" o nim opinii. (piszę dziwnych przez grzeczność :) )

Do czego służy PAS – do zwiększenia zasięgu w poziomie i w pionie, czyli rowerzysta może zajechać znacznie dalej i wyżej niż bez wspomagania.
Można sobie przerobić rower na motorower o małym zasięgu, jeśli się ma takie potrzeby.
Ja akurat mam inne. Jeżdżę na wycieczki rowerowe 5 - 8 godzinne i dla mnie wożenie rozładowanej po pół godzinie jazdy baterii jest bezsensowne, dlatego używam wyłącznie PAS.
PAS używam głównie przy większych podjazdach pod górę (tam, gdzie musiałbym rower prowadzić), a w terenie płaskim, jak mi się gdzieś śpieszy (łatwiej rozpędzić rower).
I to by było na tyle :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group