Koło zębate pod łańcuch rowerowy |
Autor |
Wiadomość |
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014 Koło zębate pod łańcuch rowerowy
|
|
|
Witam! Potrzebuje koło zębate na silnik MY1020 pod łańcuch rowerowy, czy to koło z magmy o skoku 8p jest pod właśnie taki łańcuch czy inny?
http://magma.sklep.pl/pro...DO-SILNIKA.html
Za pomoc z góry dziękuje! |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014
|
|
|
Szukaj w magmie - też mają. Tylko te mniejsze poniżej chyba 55 zębów... Przelicz przełożenie na początek bo od razu Ci mówię że na kołach 26 cali przełożenie 11:80 jest za małe... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014
|
|
|
Tak więc wczoraj zakupiłem koła zębate 10z i 41z na łańcuch 420 w magmie. Koło 41z było największe pasujące "modułem". Z wyliczenia przekładni wychodzi że prędkość maksymalna wyniesie 43km\h przy kole 12". Mam nadzieje że będę mógł w miarę ekonomicznie pomykać przy prędkości rzędu 30km\h. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
Użyj tego kalkulatora i zweryfikuj czy ci się będzie zgadzać wg Twoich wyliczeń.
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1803 |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Pią 21 Lut, 2014
|
|
|
właśnie używałem twojego kalkulatora do wyliczeń przekładni. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
No i złożyłem wszystko do kupy na łańcuchu 420. Prędkość max 45 km\h może więcej no i niestety silnik 48v 1000w strasznie się grzeje, nie jeździłem dużo nie deptałem go przy niskich obrotach, a silnik zaraz gorący, jaka jest temperatura dopuszczalna na obudowie tych silników MY1020? Bo w środku nie mam jak zmierzyć. Druga sprawa "zębatka" zdawcza 10t na silniku okropnie hałasuje. Naciąg prawidłowy. W motocyklach zębatki zdawcze dobre są w gumie. Zaleta taka że łańcuch nie spada przy dużych obciążeniach. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Jak silnik się grzeje, to jest przeciążony. Zakładam, że silnik jest sprawny. Zmień przełożenie. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Naprawdę tam ma być łańcuch 420? Taki jest np w motocyklu 125cm. Może nie pasuje na zębatkę i dlatego hałasuje. Co do grzania silnika to nie przekraczaj prądu chwilowo więcej jak 2 razy nominalnie a staly pobór żeby nie przekraczał nominalnego. Teraz jest chłodno a jak będzie lato to go ugotujesz. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Cytat: | Naprawdę tam ma być łańcuch 420? |
http://magma.sklep.pl/pro...DO-SILNIKA.html
Tak taki właśnie łańcuch.
Jeżeli chodzi o prąd to silnik nominalnie ma 21A mam założony bezpiecznik 40A i nie pali go przy nagłych przyśpieszeniach. Oczywiście ruszam bardzo delikatnie powiedzmy do 15km\h potem bardziej przekręcam manetkę.
Przełożenie muszę zmienić wcześniej miałem do 25km/h i jeździło się super a prędkość wystarczała. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Ja też miałem problem z tą małą zębatką przyjrzałem się jej dokładnie i stwierdziłem że zęby jej są za ostre za długie i nie trafiały dokładnie w wgłębienia wiec delikatnie musnąłem na szlifierce końcówki zębów i jest ok ale bardzo delikatnie |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 22 Lut, 2014
|
|
|
Ja nie zależy ci na prędkości to pewnie, zmieniaj przełożenie. Wyjdzie lepiej energetycznie. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Szukaj w magmie - też mają. Tylko te mniejsze poniżej chyba 55 zębów... Przelicz przełożenie na początek bo od razu Ci mówię że na kołach 26 cali przełożenie 11:80 jest za małe... |
A gdyby wykorzystać zębatkę z 9-cioma zębami (piszą, że pasuje na łańcuch rowerowy) z zębatką z 80-ma zębami (tu nie piszą, czy pasuje do łańcucha rowerowego...)?
Proszę o kilka przykładów: parametry sinika, przełożenie, prędkości - dla orientacji.
Może ktoś wie jaką ma średnicę ta zębatka z 80-ma zębami (bo Magma podaje jakieś abstrakcyjne dane?)? |
|
|
|
|
adam4x
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 88 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2015
|
|
|
Jeśli ufać rysunkowi (zębatki z 80 zębami), to ma ona średnicę 157 mm. Do tej średnicy najbardziej pasuje podziałka 6 mm. Łańcuch rowerowy ma niestety podziałkę ponad dwa razy większą (12,7 mm). Zębatka na łańcuch rowerowy mająca 80 zębów będzie miała średnicę podziałową 323,5 mm (prawie pół średnicy koła 26 cali) !!! |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Od dawna wiadomo, ze trybiki/zębatki z magmy nie są współpracujące ze standardowym łańcuchem rowerowym. |
|
|
|
|
|