ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczne POLO
Autor Wiadomość
Ołukasz 
początkujący
elektryk


Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Żory
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   Elektryczne POLO

Cześć,
Chyba nie wszyscy śledzą forum samochody elektyczne.org dlatego również tu chciałbym się pochwalić i poznać wasze opinie na temat mojej konwersji.

Niedawno przerobiłem VW POLO II generacji na elektryka.
Silnik 12kW/48V Juli połączony na sztywno ze skrzynią po przez sprzęgło kłowe.
Akumulatory Trojan T-125 nie uformowane.
Regulator napięcia 48V Atlas Copco
Przetwornica 48V/13,5V
Akumulator pokładowy z matiza.
Wskaźnik naładowania Curtis.
Webasto z trabanta.

Aktualnie autko jeździ, tylko mam słaby zasięg zrobiłem 18km przy prędkości ok 55-60km/h
akumetr pokazał mniej niż 0,5 naładowania. teraz bateryjki się ładują.
Przy prędkości 60km/h prąd wynosi ok 130A na prostej drodze.

Co myślicie o mojej konwersji? Jak myślicie jaki realny zasięg będę mógł uzyskać, właściciele często piszą o zasięgu ale nie podają średniej prędkości pojazdu.
http://wstaw.org/m/2014/02/26/CAM00608_1.jpg
http://wstaw.org/m/2014/02/26/DSCN0090.JPG

Pozdrawiam Łukasz
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Z uwagi na małą wiedzę na temat przeróbek samochodów powiem tyle, że ładne zdjęcie te z silnikiem - zamiast wielkiego bloku silnika - mały elektryk.
Super.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Konwersja fajna, autko małe w sam raz na elektryka. Silnik nie aż taki słaby, ale napięcie 48v jest zbyt małe do samochodu elektrycznego ze względu na duże prądy będące w układzie, zazwyczaj to minimum 86v. Napisałeś jakie masz akumulatory, ale jaka jest ich pojemność? Bez tego nie da się oszacować zasięgu. Zrób więcej fotek, przybliż koszt konwersji.

Pozdrawiam!
 
 
Ołukasz 
początkujący
elektryk


Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Żory
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Napisałem trojan t-125 czyli 195Ah C5. Raczej stosuje się 84V a nie 86. Zastosowałem niskie napięcie z uwagi na koszty. Nie potrafiłem tanio znaleźć kontrolera ani silnika. Napięcie spokojnie można zwiększać tylko muszę dorwać tańszy kontroler.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Z tego co widać na zdjęciach ( dużo nie widać) to ładnie zrobiona konwersja. Samochód jest dość lekki i do spokojnej jazdy po mieście może być. Powinieneś spokojnie jadąc zrobić 50km ale to ciężko ocenić, dużo jest zmiennych poza pojemnością. Powinieneś mieć choć amperomierz żeby sprawdzić jak jeździć ekonomicznie.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Cytat:
Raczej stosuje się 84V a nie 86


Mój błąd
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

No gratulacje, szczególnie jak widzę że masz dopiero 25 lat. Ja widzisz mam już troszkę więcej i coś mnie (finanse) ciągle od mojego projektu oddala :(
Mam nadzieje, jak będę gdzieś w pobliżu to można wpaść na oględziny;)

Pozdrawiam Paweł:)
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
Ołukasz 
początkujący
elektryk


Wiek: 35
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 37
Skąd: Żory
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

zapraszam ;)
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

Gratulacje !!!!
Piszesz- pobór prądu 130A- to trochę dużo jak na ta pojemność i Pb.
Chwilowo pewnie skacze x3.
Dla ołowianych aku krzystniej jest jęśli prąd stały będzie <1/3C
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group