|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowanie lifepo4 bez balansera. |
Autor |
Wiadomość |
skyline
początkujący
Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014 Ładowanie lifepo4 bez balansera.
|
|
|
Jakie mogą być konsekwencje ładowania ogniw lifepo4 bez balansera.?
Czekam na nowy BMS a chciałbym nadal jeździć.. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014
|
|
|
Jako że to tylko life to zniszczenie ogniw, gdyby to było lipo to doszedł by do tego ogień |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014
|
|
|
Nawet poważne firmy nie stosują balansowania. Baterie Makita Bl 1430 nie maja balansowania, jedynie pomiar na poszczególnych ogniwach (no chyba że balansują przez rez 10 kOhm). Jeżeli masz nowe ogniwa równo naładowane, to możesz dla bezpieczeństwa nie ładować ogniw na maxa, a np. do 3,6V/ogniwo. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014
|
|
|
Mozesz spokojnie ladowac bez balansera ale w trakcie ladowania calosci sprawdz co jakis czas napiecia na ogniwach. Do tego używaj monitorów wielokanalowych które w jednym czasie pokazują np napiecia 8-cel, max odchylke. Gdy ktorakolwiek cela dojdzie do max V włączy się piszczyk.
Ocen która cela jest najmniej naładowana i ją indywidualnie doladowuj.
Brzmi skomplikowanie ? W istocie taka metoda to sposób na szybsze ladowanie bo unikamy często dlugotrwalego automatycznego balansowania, chociaz wymaga spojrzenia czasem na wynik i indywidualne awaryjne podladowanie wybranej slabszej celi. Do tego jest potrzebny typowy zasilacz z balancerem ale nie specjalizowany BMS dostosowany do pakietu i obarczony ryzykiem ze w razie jego awarii mamy problem z calym pakietem.
Poza tym to zdecydowanie praktyczna metoda szczegolnie wtedy gdy masz nowe rowne pakiety. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014
|
|
|
To nie jest takie proste jak piszecie. W pakiecie jest być może z200 ogniw i żeby tak naładować najpierw trzeba rozebrać pakiet żeby móc kontrolować napięcia. Dopóki tego nie zrobi ryzyk fizyk a nóż się uda.
Tak samo rozładowanie trzeba kontrolować w innym wypadku uszkodzi ogniwa i nie będą trzymały napięcia. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014
|
|
|
Jesli jest 200 ogniw to przeciez i tak sa polaczone rownolegle pakiety po kilka-nascie a poza tym x uwagi na BMS musza byc wyprowadzone kable co 3, 6 V. I te napiecia trzeba koniecznie kontrolowac. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|