|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektrowkrętarka Ni-Cd -> Li-ion |
Autor |
Wiadomość |
Maciej S.
młodzik
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 73
|
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014 Elektrowkrętarka Ni-Cd -> Li-ion
|
|
|
Od jakiegoś czasu posiadałem elektrowkrętarkę chinol za 50zł. Już się trochę napracowała, na siebie zarobiła, już miała iść na gratowisko ze względu na kiepski akumulator. Postanowiłem reaktywować sprzęta.
Po pozytywnych doświadczeniach w e-rowerku przy przejściu z PB na Li-ion z laptopa stwierdziłem, czemu by nie upgrade w wiertarce.
Stary aku to Ni-Cd 1,2 Ah 12V, jednak na końcu działa krótko, a samorozładowanie było tak duże, że następnego dnia już nie było prądu.
Zakupiłem 6 akumulatorków Samsung ICR18650 28A o pojemności 2,8Ah i napięciu górnym 4,3V. Spięte w pakiet 3s2p gdzie prąd rozładowania może być maks 11,2A. Aku są używane od tego samego sprzedawcy co kupowałem do rowerka. Zrobiłem krótki test pojemności i sprawiają wrażenie pełnosprawnych. Do tego balansery ustawione na 4,25V. Blansery są w stanie przejąć prąd do 0,5A ja jednak w końcowej fazie ładowania prąd ograniczyłem do 250mA. Balanserki trochę się grzeją, ale napięcie na aku trzymają bardzo dobrze.
Balansery poniżej ustawionego napięcia balansowania pobierają, obciążają aku prądem 0,4mA.
Stare aku:
Nowy pakiet:
Pakiet z balanserami:
Obudowa aku ma dodatkowo nawiercone otworki do chłodzenia i podglądu pracy balanserów.
Ładowarka została taka sama, ograniczyłem tylko prąd ładowania, tak aby balanserki się wyrabiały. Na ful będzie to się ładowało 20h, ale dysponuję teraz zestawem przeszło 5Ah. Proszę mi pokazać elektrowkrętarkę z takim pakietem. Teraz mam najbardziej wydajnego chinola. Koszt przeróbki coś koło 90zł.
Dołożę jeszcze prosty tester napięcia i modyfikacja zakończona.
Te akumulatorki są rewelka. Jeżeli cokolwiek będę przerabiał na zasilanie z aku to tylko li-ion. |
Ostatnio zmieniony przez Nie 20 Kwi, 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014
|
|
|
Moja wkrętaka Born z eLeclerka (też 50pln) też dostła drugie życie własnie w taki sposób. Ja użyłem ogniw 13450 w konfiguracji 5s2p ( wkrętakra 18V).
Zagina wydajnością nową Makitę na NiCd |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014
|
|
|
Ja nie wkladam w taką obudowę balancera ale wyprowadzam na zewnatrz kable i gniazdko do zewn balancera. Wkretarki, podkaszarka a nawet ogniwa do fotograficznej lampy LED zyskaly nowe zycie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Maciej S.
młodzik
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 73
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Widać, że nie jestem pierwszy w takiej przeróbce.
Balansery wpakowałem do wnętrza zasobnika bo było miejsce, chociaż miałem mały przebłysk świadomości, żeby zrobić dedykowaną ładowarkę z balanserami zewnętrznymi podobnie jak zrobiłem do roweru. Tyle tylko, że koszty konwersji miały być minimum. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014
|
|
|
Jesli aku sa nowe a Ty swiadomy jak mierzyc ogniwa to wystarczy ladowac + i - ladowarka Lion a na zlaczu balancera tylko mierzyc napiecie. Wewnatrz obudowy BMS lub balancer nie jest konieczny. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014
|
|
|
Ja widziałem co zrobił mój znajomy gdy modyfikował swoją wkrętarkę. Wepchnął doń pakiet modelarski Turnigy (nie pamiętam jaki) po czym silnik przy ciężkiej pracy powiedział głośne "PAPA" i skonał w kłębach dymu.
Chłopaki na warsztacie zrobili jeszcze lepszy patent - gdzieś po "skarbnicy braków" walał się jeszcze sprawny akumulator 12V 30Ah - wypruli zatem z baterii wkrętarki (DeWalt) wnętrzności - doczepili 4 metry przewodu i podpięli go do akumulatora - wkrętarka chodziła jak marzenie jeszcze przez 3 lata po czym upadek z podnośnika dobił ją na amen... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|