ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrowkrętarka Ni-Cd -> Li-ion
Autor Wiadomość
Maciej S.
młodzik


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 73
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014   Elektrowkrętarka Ni-Cd -> Li-ion

Od jakiegoś czasu posiadałem elektrowkrętarkę chinol za 50zł. Już się trochę napracowała, na siebie zarobiła, już miała iść na gratowisko ze względu na kiepski akumulator. Postanowiłem reaktywować sprzęta.
Po pozytywnych doświadczeniach w e-rowerku przy przejściu z PB na Li-ion z laptopa stwierdziłem, czemu by nie upgrade w wiertarce.
Stary aku to Ni-Cd 1,2 Ah 12V, jednak na końcu działa krótko, a samorozładowanie było tak duże, że następnego dnia już nie było prądu.



Zakupiłem 6 akumulatorków Samsung ICR18650 28A o pojemności 2,8Ah i napięciu górnym 4,3V. Spięte w pakiet 3s2p gdzie prąd rozładowania może być maks 11,2A. Aku są używane od tego samego sprzedawcy co kupowałem do rowerka. Zrobiłem krótki test pojemności i sprawiają wrażenie pełnosprawnych. Do tego balansery ustawione na 4,25V. Blansery są w stanie przejąć prąd do 0,5A ja jednak w końcowej fazie ładowania prąd ograniczyłem do 250mA. Balanserki trochę się grzeją, ale napięcie na aku trzymają bardzo dobrze.
Balansery poniżej ustawionego napięcia balansowania pobierają, obciążają aku prądem 0,4mA.

Stare aku:



Nowy pakiet:



Pakiet z balanserami:



Obudowa aku ma dodatkowo nawiercone otworki do chłodzenia i podglądu pracy balanserów.


Ładowarka została taka sama, ograniczyłem tylko prąd ładowania, tak aby balanserki się wyrabiały. Na ful będzie to się ładowało 20h, ale dysponuję teraz zestawem przeszło 5Ah. Proszę mi pokazać elektrowkrętarkę z takim pakietem. Teraz mam najbardziej wydajnego chinola. Koszt przeróbki coś koło 90zł.

Dołożę jeszcze prosty tester napięcia i modyfikacja zakończona.

Te akumulatorki są rewelka. Jeżeli cokolwiek będę przerabiał na zasilanie z aku to tylko li-ion.
Ostatnio zmieniony przez Nie 20 Kwi, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014   

Moja wkrętaka Born z eLeclerka (też 50pln) też dostła drugie życie własnie w taki sposób. Ja użyłem ogniw 13450 w konfiguracji 5s2p ( wkrętakra 18V).
Zagina wydajnością nową Makitę :D na NiCd
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014   

Ja nie wkladam w taką obudowę balancera ale wyprowadzam na zewnatrz kable i gniazdko do zewn balancera. Wkretarki, podkaszarka a nawet ogniwa do fotograficznej lampy LED zyskaly nowe zycie :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Maciej S.
młodzik


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 73
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Widać, że nie jestem pierwszy w takiej przeróbce.
Balansery wpakowałem do wnętrza zasobnika bo było miejsce, chociaż miałem mały przebłysk świadomości, żeby zrobić dedykowaną ładowarkę z balanserami zewnętrznymi podobnie jak zrobiłem do roweru. Tyle tylko, że koszty konwersji miały być minimum.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Kwi, 2014   

Jesli aku sa nowe a Ty swiadomy jak mierzyc ogniwa to wystarczy ladowac + i - ladowarka Lion a na zlaczu balancera tylko mierzyc napiecie. Wewnatrz obudowy BMS lub balancer nie jest konieczny.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 22 Kwi, 2014   

Ja widziałem co zrobił mój znajomy gdy modyfikował swoją wkrętarkę. Wepchnął doń pakiet modelarski Turnigy (nie pamiętam jaki) po czym silnik przy ciężkiej pracy powiedział głośne "PAPA" i skonał w kłębach dymu.

Chłopaki na warsztacie zrobili jeszcze lepszy patent - gdzieś po "skarbnicy braków" walał się jeszcze sprawny akumulator 12V 30Ah - wypruli zatem z baterii wkrętarki (DeWalt) wnętrzności - doczepili 4 metry przewodu i podpięli go do akumulatora - wkrętarka chodziła jak marzenie jeszcze przez 3 lata po czym upadek z podnośnika dobił ją na amen...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group