|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik bezszczotkowy w kole od magmy |
Autor |
Wiadomość |
wrobel
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 16 Kwi, 2014 Silnik bezszczotkowy w kole od magmy
|
|
|
Witam.
Mam pytanie, czy ktoś już testował silnik w tylnim kole od magmy?
http://magma.sklep.pl/pro...e-48V-500W.html
48V 500W. Cena 650 zł razem ze sterownikiem.
Trzeba dokupić manetkę i akumulatory.
Akumulatory planuję pakietować Li-Ion PANASONIC CGR18650CG 2250mAh:
http://www.bto.pl/pdf/03726/ACA4000CE234.pdf
Mam na razie testowo kupione 36 szt. i będę je powoli zaczynał sprawdzać.
Jak będą ok - dokupię 100 szt. i będę celował w pakiet 12s8p (43,2V 16,8Ah).
Czy jest w tej cenie coś jeszcze ciekawego nad czym można się zastanowić?
Chcę się zmieścić z przeróbką roweru bez akumulatorów w przedziale 700-800 zł.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16 Kwi, 2014
|
|
|
No pewnie że jest
Nine Continent RH2806 (10x6) na nexun.pl albo allegro. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16 Kwi, 2014
|
|
|
Akumulatory o tym symbolu mają wg jednych materiałów 3, 6 V a innych 3, 7 V.
A ceny nowych sa od 2, 7 - 8 $ za szt.
Twoje jakie mają napięcie nominalne ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wrobel
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Z silnikiem RH2806 (10x6) nie zmieszczę się w założonej kwocie cenowej.
Zasięg potrzebuję min. 30km, dlatego silnik wystarczający dla mnie będzie mieć 500W.
Jeżdżę teraz na przeróbce roweru 24V 350W i w zasadzie wiem, że to by mi wystarczyło, lecz fajnie jest mieć zapas mocy pod górkę której teraz aktualnie nie mam
No chyba, że będę polować na używkę, ale tych NineContinent to na allegro używek nie widziałem ;P
Co do napięcia to dobre pytanie
Mam ładowarkę Alpha Redox V2 i ładowałem je programem do Li-Ion, czyli 4.1V max i weszło w 5 łączonych równolegle (taki dostałem pakiet po zakupie) i weszło 10700 mAh, czyli 2140mAh na jedno ogniwo. Rozładowywałem dla bezpieczeństwa programem do Li-Po (3V odcięcie), bo Li-Io miało 2,5V co wydawało mi się za mało.
Od dziś będę je sprawdzał pojedynczo, aby móc wybrać najlepsze.
Muszę też sprawdzić czy ogniwa oddadzą mi tyle prądu, ile potrzebuje. |
|
|
|
|
johnny
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Silnik pewnie na allegro za 620zł można by kupić sterownik 180zł z ebay szprychy, obręcz i zaplatanie 100zł razem mamy 900zł. Wolałbym dopłacić te 250zł ale skoro 500W Ci wystarczy to ok. |
|
|
|
|
wrobel
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
A jakim pakietem polecacie zasilać ten silnik? Prędkość max. 30-35km/h, więcej absolutnie nie potrzebuję i nie chce. Lepiej by była moc pod jakieś górki.
Przy 36V i 800W będzie to ponad 22A, przy 48V moc będzie już ok. 1kW przy tych prądach.
Zastanawiam się nad 10s5p czyli ok. 36V i 10Ah. |
|
|
|
|
wrobel
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 19 Kwi, 2014
|
|
|
Dowiedziałem się, że moje ogniwa są o napięciu nominalnym 3.6V i 4.2V max., rozładowanie do 3.0V max.
Na razie sprawdziłem połowę testowych, ładnie równo oddają prąd, jak na razie tylko 2 ogniwa wyraźnie odstają od reszty i je sobie gdzieś do jakiejś latarki włożę
Wszystkie oddają po rozładowaniu prądem 1A (0.5C) ok. 614mAh w 36 min. 50 sek.
Odchyłki max. o pół minuty i 10mAh.
Jedno z ogniw, które tak samo oddaje prąd sprawdziłem, ładując do 4.2V 1A, i rozładowywałem do 3.0V 1A, wyszło równe 120min. i oddane 2007 mAh. Wg. skali w nocie katalogowej mają one ok.250 cykli za sobą.
Myślę, że dokupię jeszcze 40szt. tych ogniw i stworzę baterie 12S5P 43.2V 10Ah (432Wh).
Przy 800W będzie to wyglądać tak - 23A/5 ogniw = 4.6A na ogniwo, to jest prąd lekko ponad 2C. Zasięg powinien oscylować w granicach 30km. Co prawda myślę o zasięgu 35km, ale przecież nie będę ciągle jeździł na max. i pobierał 800W.
Teraz mam rower 350W 24V i naprawdę mi to wystarcza, akumulatory 12V 7Ah LMRA 2 sztuki i mam zasięg do pracy i z powrotem 10 km. A za akumulatory nowe zapłaciłem 70 zł A jedynie dlaczego go zmieniam, to to, że jednak chciałbym rower zakamuflowany zbudować, w którym nie widać, że jest on elektryczny. Czyli silnik w kole, akumulatory i sterownik w trójkąt.
Pozdrawiam wszystkich i życzę Wam smacznego jajka
Edit:
Znalazłem jeszcze na tym forum link do strony maxev.pl, gdzie mają gotowe zestawy do konwersji. Np. ten zestaw: http://maxev.pl/p176,zest...-bestmotor.html
36V 500W, lub są też inne, np. 48V 500W lub 48V 800W.
Dużo odbiegają one jakością wykonania od tych NineContinent?
Potrzebuję osiągać w rowerze max. 35km/h, ale żebym mógł pod jakieś górki wyjeżdzać
Tutaj za cenę ok. 900 zł jest oprócz silnika i sterownika panel, manetka, dźwignie hamulców oraz zaplecione koło.
Co wg. Was będzie najlepszym wyborem? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
I to HUB i tamto, cena dobra. W Maxev będziesz miał komplet, pasujące wszystkie złączki. |
|
|
|
|
wrobel
początkujący
Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
Dziękuję za info.
Temat wyczerpany.
Następny temat zacznę jak skończę składać pakiet
Jako, że trochę dłubię w elektronice, to postanowiłem, że BMS też stworzę samemu, tak dla treningu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|