Początek potrzebna pomoc |
Autor |
Wiadomość |
kuba997
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014 Początek potrzebna pomoc
|
|
|
witam jestem tutaj całkiem nowy i w ogóle się nie znam, więc proszę o wyrozumiałość.
A więc tak chciałbym zrobić pojazd na silnik elektryczny.
1 pytanie gdzie lepiej zamontować silnik w ramie od skutera 50ccm czy w ramie od jakiegoś motoroweru tak samo 50ccm
2 jakie są tego koszty montażu
3 jakie są koszty utrzymania |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
1) W piaście roweru
2) Własnoręcznie - znikome
3) 1 grosz za kilometr |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014
|
|
|
Skuter, czy motorower będą problemy. Kombinuj z rowerem. Małej mocy z przodu, dużej mocy z tyłu, lub przeniesienie napędu z silnika zewnętrznego na tył. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Jeśli chodzi o te 2 opcje to lepiej (moim zdaniem) w motorowerze (motocyklu). Jest tam dużo miejsca w ramie na silnik i akumulatory. Łatwo też zrealizować przeniesienie napędu. Główny problem ze skuterem to silnik jako wahacz. Silnik elektryczny należało by zamontować przy przekładni końcowej żeby nie prowadzić napędu oryginalnym paskiem (duże straty). Nie bardzo jest miejsce na akumulatory (zostaje miejsce po wyjęciu zbiornika paliwa ale to parę litrów). Skutery budowane fabrycznie jako elektryczne mają inną konstrukcję ramy i jest gdzie upakować aku. Jeżeli nie masz ciśnienia na motorowery to spróbuj jednak z rowerem. Z rowerem będą mniejsze koszty. Skuter czy motorower to od razu parę tysięcy (żeby miały jako takie parametry). |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014 Re: Początek potrzebna pomoc
|
|
|
kuba997 napisał/a: | 1 pytanie gdzie lepiej zamontować silnik w ramie od skutera 50ccm czy w ramie od jakiegoś motoroweru tak samo 50ccm
2 jakie są tego koszty montażu
3 jakie są koszty utrzymania | Dodaj jeszcze 4. sprawy formalne
Jeżeli masz zarejestrowany skuter/motorower - są szanse. Pamiętaj, że nie ma w Polsce SAM-ów!
Przy rowerze odpada cały ten kłopot. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Dospawać pedały i będzie rower |
|
|
|
|
kuba997
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
ok to jak to ma mniej wiecej wyglądać w rowerze
dodam ze to jest rower powiedzmy podobny do takich górskich tylko z minionej epoki czyli dość stary |
|
|
|
|
kuba997
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
i jakie są koszty zrobienia czegoś takiego czyli silnik aku i cała reszta |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Tak, mniej więcej, około 2.000 i w górę za w miarę rozsądny sprzęt + rower, lub około 1500 za chińskiego gotowca do jazdy z punktu A do punktu B |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
kuba997 napisał/a: | ok to jak to ma mniej wiecej wyglądać w rowerze
dodam ze to jest rower powiedzmy podobny do takich górskich tylko z minionej epoki czyli dość stary |
Zakładasz przednie koło z wbudowanym silnikiem w piaście. Podłączasz kable do puszki sterownika. Z puszki sterownika odchodzi kabel do akumulatora i kabel do manetki, którą mocujesz na kierownicy.
Chcesz się pobawić? Zakładasz tylne koło z wbudowaną piastą ale wtedy musisz wyregulować przerzutki do obsługiwania tylu trybów ile jest w tym kole. Dalej podobnie.
Cena?
http://allegro.pl/silnik-...4114038234.html
http://allegro.pl/akumula...4101736811.html
Najtańsze gotowe komponenty. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Taniej wyjdzie kupienie 3 akumulatorów osobno. |
|
|
|
|
kuba997
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
ok thx |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Taniej wyjdzie kupienie 3 akumulatorów osobno. |
Dopasowany pojemnik na aku tez jest cos wart. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
Oczywiście, że tak. Pod warunkiem, że się znajdzie dla niego miejsce w rowerze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|