|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik magma 24v 350w zakończył swój krótki żywot |
Autor |
Wiadomość |
fazi
młodzik Artek
Wiek: 43 Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 92 Skąd: Świątniki Górne
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
ja mam aku żelowe MWH 9ah więc szału ni ma i mają już rok. Pewnie 500w by je wydoiła momentalnie. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Kupujac wieksze silniki trzeba jednak brac pod uwage wydajnosc aku i to nie tyle pojemność ale prąd przy małym spadku napiecia, tak by nie dochodzilo do dobijania aku. W moim 'maluchu' 250 W 36 V, w czasie jazdy do 30 km na godz max moc pobierana siega 630 W przy prądzie ok 17 A. |
No tak, ja mam dwa grensavery 20 Ah po mieście można śmiało śmigać a i poza miasto się wybrać, ale nie daleko
U mnie sporo górek jest dlatego też montuje sobie trzybiegową piastę. A i też w planach jakieś litowe aku ale to jeszcze nie teraz. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
Im silnik większej mocy tym lepszy, Jeżeli obciążenie będzie mniejsze tym mniejszą energię pobierze z aku (silik sam nie pobiera dużej mocy tzw bieg jałowy). Jedyną wadą jest to, że więcej waży. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 19 Cze, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Im silnik większej mocy tym lepszy, Jeżeli obciążenie będzie mniejsze tym mniejszą energię pobierze z aku (silik sam nie pobiera dużej mocy tzw bieg jałowy). Jedyną wadą jest to, że więcej waży. | Zgadza się ale mając silnik większej mocy ciągnie człowieka żeby manetkę bardziej odkręcać |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Wlasnie o tym w domysle pisalem, bo przykładowa zamiana w moim przypadku z 250 W na 500 spowodowalaby chwilowe prądy rzędu 25-27A przy większym przyspieszeniu i szybkosci pewnie ok 35 km/h ale bylby to zbyt duży prąd (eksploatacyjnie niszczący) dla mojego zestawu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Rozwiązałem tę kwestię kupując silnik o dużej mocy (48V/1000W) z programowalnym sterownikiem. Ustawiam progi poboru prądu dla określonego akumulatora (obecnie ciągły pobór na 20A a w piku na 30 A oraz napięcie pakietu i dynamikę przyspieszenia). Jeżdżę w miarę spokojny o kondycję akumulatora (4 Greensevery 20Ah w szeregu). W przypadku wymiany akumulatorów na odpowiednio wydajniejsze i pojemniejsze parametry poustawiam inaczej. Rozwiązanie mam nadzieję przyszłościowe. Inna sprawa, że sterownik (Magic Pie 3) w niekontrolowany sposób wraca do ustawień początkowych i może pobierać prąd do 50A, dla aku to już katastrofa. Jak by ktoś coś więcej wiedział o tej przypadłości, proszę o info.
Post trochę nie na temat bo tu o DC a ja o BLDC, wybaczcie, ale może być zachętą co do decyzji zakupowych dotyczących silników. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|