|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
wózek elektryczny (inwalidzki) TUNING ;) |
Autor |
Wiadomość |
wózek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Sty, 2008 wózek elektryczny (inwalidzki) TUNING ;)
|
|
|
Cześć! mam takie oto brzydactwo,i 2 pytania http://www.meyra.pl/index.php?main=3&id=47
model CITYLINER 315/415,wersje 4kołową
czy z silnika 650wat moc stała,2500wat moc chwilowa,można wyciągnąć po modyfikacji coś więcej niż 15km/h
instalacja 24v
ja ważę z 60kg,skuter waży 163kg czyli razem 223kg
przy wadze użytkownika 75kg podjeżdza on pod górki 27% lub 15 stopni
2 akumulatory 73ah żelowe (zasięg do 48km)
dopuszczalna waga użytkownika 180kg
i jak zwiększyć zasięg skutera.
myslałem żeby zrobić z tego chybrydę,dołączyć z boku jakiś mały silnik spalinowy,z automatycznym sprzęgłem itp
lub doczepić do niego agregat prądotwórczy.ewentualnie ciągnąć mały wózek z agregatem.
żeby prąd szedł do skutera,zamiast prądu który idzie z akumulatorów,czyli chyba 24v (2x 12v akumulatory), jeśli sie da
ma ktoś jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Sty, 2008 Re: wózek elektryczny (inwalidzki) TUNING ;)
|
|
|
czesc
jesli wazysz 60 kg a max wózek moze transportować pasażera 180kg, to proponowałbym dodać jeszcze ze 2 akumulatory. Tylko gdzieś je dpowiednio ulokować...
48km to i tak zacny zasięg jak na takie małe kółka;) |
|
|
|
|
wózek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
Zamiast wozić dodatkowe akumulatory,lepiej będzie mi je ciągnąć w w przyczepce rowerowej za skuterem, dość wytrzymałej,ale lekkiej.
a tu jest ala mój schemacik
http://fotoo.pl/hosting-z...-tyu-wzeczka-z1
można by i podłączyć na jedno koło silnik rowerowy spalinowy,przełączyć skuter na luz,i na prostej by jechał,szkoda tylko że nawet na luzie,skuter dość ciężko jadzie,bo chyba wtedy też sie kręci cały mechaniczny mechanizm
a szybkość można zwiększyć poprzez zwiększenie koła z tyłu trochę ,bo mam 32 cm
ideał dla mnie to by był taki:
Napędy hybrydowe możemy podzielić na:
* szeregowe - silnik spalinowy pracuje cały czas w optymalnym zakresie obrotów napędzając generator prądu. Energia z generatora jest z kolei przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
wózek napisał/a: |
ideał dla mnie to by był taki:
Napędy hybrydowe możemy podzielić na:
* szeregowe - silnik spalinowy pracuje cały czas w optymalnym zakresie obrotów napędzając generator prądu. Energia z generatora jest z kolei przekazywana do silnika napędowego a nadmiar do akumulatorów. Silnik elektryczny w razie potrzeby może również korzystać z energii zgromadzonej w akumulatorach. |
Ideał to to może jest w teorii, ale jak w praktyce będziesz się szarpał z dwoma silnikami, układami ładowania,
jakimś sterowaniem sensownym to raczej nie widzę tego. Spaliniak to poza tym dodatkowy balast :]
Lepiej daj sobie spokój z benzyną i dorzuć więcej baterii, wyjdzie taniej i mniej problemów.
Pzdr.
L. |
|
|
|
|
wózek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
No chyba masz racje,nikomu na własną rękę nie opłaca się tego robić.
wezmę dodatkowy wózeczek do ciągnięcia akumulatorów,bo jeśli np. we wtorek będę mało jeździł,np. 20 km, to po jaką cholerę mam wieść dodatkowe akumulatory w skuterze,i męczyć skuter dodatkową wagą.
chyb inaczej sie tego nie da zrobić, jak najpierw podłączyć 2 akumulatory ze skutera,a po rozładowaniu,odłączyć. A podłączyć zapasowe.
Bo 4x 12 wolt to trochę za dużo dla elektryki 24v
Ktoś zrobił napęd hybrydowy do wózka,ale to jakiś spec lub student elektroniki czy mechaniki
http://forums.parallax.co...21&p=1&m=151769
skuter skręca na kierownicy a nie silnikami jak ten
I dzięki za odpowiedz! |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
wózek napisał/a: |
chyb inaczej sie tego nie da zrobić, jak najpierw podłączyć 2 akumulatory ze skutera,a po rozładowaniu,odłączyć. A podłączyć zapasowe.
Bo 4x 12 wolt to trochę za dużo dla elektryki 24v
|
Eno, spokojnie, wszystko się da zrobić :>
[/img] |
|
|
|
|
wózek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
A na końcu nie będzie czasem 48v?,ja sie nie znam,ale tak to wygląda,na końcu musi być 24v,i nie wiem jak na to zareaguje czujnik poziomu energi we wózku.
Podłączyć zapasowe to mogę,po rozładowaniu podstawowych,to nie problem,a nawet lepiej,bo kable będą schowane,jeśli nie będą potrzebne.
Ale dzięki,będę wiedział na przyszłość |
|
|
|
|
wózek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
i jeszcze jedno 2 akumulatory 73ah są nowe,a 2 6 letnie,trzymają dobrze,ale pewnie już gorzej od nowych, i jeździłbym do czasu rozładowania najmniej pojemnego akumulatora,a w niektórych jeszcze by było dużo energi.
ale nie wiem czy to prawda,bo gdzieś to wyczytałem. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2008
|
|
|
48V nie ma prawa tam być, zresztą połącz sobie układ, pobaw się voltomierzem, sam się przekonasz :]
Co do exploatacji wyjechanych akumulatorów to nie wiem...
Może je zezłomuj i kup nowe? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|