|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika |
Autor |
Wiadomość |
Tobiasz
początkujący
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 1 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014 Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że już posiadam pewna wiedzę na interesujące mnie tematy związane z e-rowerem.
Właściwie wiem tyle ile przeczytałem na tym forum.
Jednakże teoria i praktyka ni jak nie idą w parze więc mam kilka pytań i proszę o wyrozumiałość.
Jakiś czas temu zakupiłem sobie taki oto zestaw:
http://www.maxev.pl/p47,z...-bestmotor.html
http://www.maxev.pl/p73,b...8ah-hw-s03.html
Koło 28"
Ogólnie jestem z niego zadowolony gdyż nie zależy mi na prędkości ani jakiejś wielkiej mocy.
Głównie chodziło o wygląd i w miarę przystępną cenę – nie ma się to rzucać w oczy
Między innymi z tego powodu nie montowałem manetki przyspieszenia bo jest ona wielka i paskudna. Druga sprawa że ja koniecznie chcę pedałować.
Chodzi mi o wymianę sterownika...
Ten który posiadam zachowuje się w taki sposób że na 1 „biegu” osiągam mniej więcej 16km/h, na 2 25km/h, na 3 34km/h. – kabelki które to niby mają działać jako ogranicznik prędkości jedynie pogarszają kulturę pracy silnika więc mam je rozpięte
Czyli działa to raczej jako tempomat. Poza tym podczas ruszania przy włączonym 2/3 biegu sterownik chyba podaje max ile się da bo nie nadążam ze zmienianiem przerzutek. Moim zdaniem moc powinna być zwiększana stopniowo do osiągnięcia jakiejś tam prędkości.
Znalazłem sobie coś takiego:
http://www.bmsbattery.com...controller.html
http://www.bmsbattery.com...-led-meter.html
http://www.bmsbattery.com...-led-meter.html
Cytat: | Note: This kind of controllers are not as same as the other commom controllers. It is the torque simulation controller. So when you change the level of the PAS by LCD or LED panel, the speed will not change. They are in same speed. But the torque is different. In other word, the output of controller power is different. |
Jeśli dobrze rozumie to w tym przypadku przy zmianie „biegu” na wyższy prędkość mi się nie zmieni jeśli nie będę szybciej pedałował tylko będzie mi lżej pedałować z każdym kolejnym biegiem.
Druga sprawa to że tych biegów miał bym 5 a nie 3
Gdzieś znalazłem informacje że ten panel LCD może sterować zarówno siłą wspomagania i działać jako tempomat co było by rozwiązaniem idealnym. Nie wiem jednak jakie są możliwości samego sterownika silnika.
No i jeszcze pozostaje kwestia kąta czujników halla w silniku...
Może ktoś z forumowiczów użytkował taki sterownik + panel LCD i mógłby podzielić się wiedzą na ten temat?
Ewentualnie może jakiś inny ciekawszy sterownik?
Na znanych mi stronach (BMSbattery, eLifeBike, aliexpress) nic ciekawego nie udało mi się znaleźć.
Mogło by to być coś programowalnego przez USB czy jakiś prosty programator do samodzielnego wykonania.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014 Re: Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika
|
|
|
Tobiasz napisał/a: |
Między innymi z tego powodu nie montowałem manetki przyspieszenia bo jest ona wielka i paskudna. Druga sprawa że ja koniecznie chcę pedałować.
|
Manetka wygląda jak normalna rączka kierownicy. Dodatkowo ma plastikową obudowę magnesów i hallotronu. Możesz założyć manetkę kciukową.
A jeśli koniecznie chcesz pedałować, to po co ci silnik w rowerze?
Zawsze irytowały mnie te dodatkowe trzystopniowe wspomagania. Zamiast tej całej wymyślnej elektroniki zwykła manetka też może wspomagać pedałowanie i to w każdej dostępnej prędkości. A jak się znudzi pedałowanie, to jedziemy dalej jak na motorze |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014
|
|
|
Oczywiscie ze manetka nie wyklucza pedalowania. Jest wrecz niezbędna by jezdzic ekonomicznie a jednoczesnie by rower pozostal rowerem a nie motorowerem, uzywam jej (kcikowej) dla kontrolowanego wspomagania podczas pedalowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
techniawka
początkujący
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 25 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|