ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika
Autor Wiadomość
Tobiasz 
początkujący


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika

Witam wszystkich forumowiczów.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że już posiadam pewna wiedzę na interesujące mnie tematy związane z e-rowerem.
Właściwie wiem tyle ile przeczytałem na tym forum.
Jednakże teoria i praktyka ni jak nie idą w parze więc mam kilka pytań i proszę o wyrozumiałość.

Jakiś czas temu zakupiłem sobie taki oto zestaw:
http://www.maxev.pl/p47,z...-bestmotor.html
http://www.maxev.pl/p73,b...8ah-hw-s03.html
Koło 28"

Ogólnie jestem z niego zadowolony gdyż nie zależy mi na prędkości ani jakiejś wielkiej mocy.
Głównie chodziło o wygląd i w miarę przystępną cenę – nie ma się to rzucać w oczy
Między innymi z tego powodu nie montowałem manetki przyspieszenia bo jest ona wielka i paskudna. Druga sprawa że ja koniecznie chcę pedałować. :razz:

Chodzi mi o wymianę sterownika...
Ten który posiadam zachowuje się w taki sposób że na 1 „biegu” osiągam mniej więcej 16km/h, na 2 25km/h, na 3 34km/h. – kabelki które to niby mają działać jako ogranicznik prędkości jedynie pogarszają kulturę pracy silnika więc mam je rozpięte
Czyli działa to raczej jako tempomat. Poza tym podczas ruszania przy włączonym 2/3 biegu sterownik chyba podaje max ile się da bo nie nadążam ze zmienianiem przerzutek. Moim zdaniem moc powinna być zwiększana stopniowo do osiągnięcia jakiejś tam prędkości.

Znalazłem sobie coś takiego:
http://www.bmsbattery.com...controller.html
http://www.bmsbattery.com...-led-meter.html
http://www.bmsbattery.com...-led-meter.html

Cytat:
Note: This kind of controllers are not as same as the other commom controllers. It is the torque simulation controller. So when you change the level of the PAS by LCD or LED panel, the speed will not change. They are in same speed. But the torque is different. In other word, the output of controller power is different.


Jeśli dobrze rozumie to w tym przypadku przy zmianie „biegu” na wyższy prędkość mi się nie zmieni jeśli nie będę szybciej pedałował tylko będzie mi lżej pedałować z każdym kolejnym biegiem.
Druga sprawa to że tych biegów miał bym 5 a nie 3
Gdzieś znalazłem informacje że ten panel LCD może sterować zarówno siłą wspomagania i działać jako tempomat co było by rozwiązaniem idealnym. Nie wiem jednak jakie są możliwości samego sterownika silnika.
No i jeszcze pozostaje kwestia kąta czujników halla w silniku...

Może ktoś z forumowiczów użytkował taki sterownik + panel LCD i mógłby podzielić się wiedzą na ten temat?

Ewentualnie może jakiś inny ciekawszy sterownik?
Na znanych mi stronach (BMSbattery, eLifeBike, aliexpress) nic ciekawego nie udało mi się znaleźć.
Mogło by to być coś programowalnego przez USB czy jakiś prosty programator do samodzielnego wykonania.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   Re: Rower elektryczny - dobranie odpowiedniego sterownika

Tobiasz napisał/a:

Między innymi z tego powodu nie montowałem manetki przyspieszenia bo jest ona wielka i paskudna. Druga sprawa że ja koniecznie chcę pedałować. :razz:

Manetka wygląda jak normalna rączka kierownicy. Dodatkowo ma plastikową obudowę magnesów i hallotronu. Możesz założyć manetkę kciukową.
A jeśli koniecznie chcesz pedałować, to po co ci silnik w rowerze? ;)
Zawsze irytowały mnie te dodatkowe trzystopniowe wspomagania. Zamiast tej całej wymyślnej elektroniki zwykła manetka też może wspomagać pedałowanie i to w każdej dostępnej prędkości. A jak się znudzi pedałowanie, to jedziemy dalej jak na motorze :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Oczywiscie ze manetka nie wyklucza pedalowania. Jest wrecz niezbędna by jezdzic ekonomicznie a jednoczesnie by rower pozostal rowerem a nie motorowerem, uzywam jej (kcikowej) dla kontrolowanego wspomagania podczas pedalowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
techniawka 
początkujący


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: Śro 23 Lip, 2014   

Może Tobiasza to zainteresuje
http://sklepebike.pl/pl/p...50W-24V36V-/157
_________________
www.sklepebike.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group