|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 01 Sie, 2014
|
|
|
Zasięgu nie sprawdzałem ale mam ciekawe dane:
silnik 250W 24V bestmotor w kole 28, butelkowa bateria , max na prostej 34 km/h, przy lekkim wietrze 31 km/h, silniejszy wiatr 26-28 km/h.
Sam nie wierzę ale sprawdzałem kalibracje licznika.
Póki nie miałem licznika zdawało mi się że pod wiatr bardziej zwalnia. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
Jakoś nie chce mi się spać to napiszę dziś na swojej poziomce elektrycznej na dwóch Grenasaverach czyli 20 Ah 24V razem i silniku 500w przejechałem 23 km z prędkością może z minutę 30 ze dwie minuty 35 trochę ze górki i jedna duża pod górka a tak to jechałem około 20 18 km/h. Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
Istotny jest prąd pod obciążeniem - to mówi wszystko. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
tomek701 napisał/a: | ...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ? |
Raczej, ile ładunku zostało Prąd jest zależny od obciążenia
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | 12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%). |
Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator ale w swojej normie w jakiej został wyprodukowany. Np. norma C20 mówi o prądzie 20 godzinnym, C10- dziesięciogodzinny itp... Jeśli akumulator ma normę C20 i pojemność 100Ah to jego prąd rozładowania żeby wyssać z niego 100% energi wyniesie 5A.
Jeśli ten sam akumulator obciążymy prądem 30A to jego czas pracy wyniesie ok. 3,33 godziny czyli ok 3 h i 20 minut.
Druga sprawa jaką ja zauważyłem - gęstość elektrolitu ma związek z napięciem prawie proporcjonalny - tzn. gęstosć naładowanego 100% akumulatora to 1,28 g/cm³ na ogniwo i to odpowiada stanowi 12,8V. Przy gęstości 1,10g/cm³ na ogniwo z reguły jest ok. 11V na ogniwie czyli akumulator rozładowany niemal do 100%... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | tomek701 napisał/a: | ...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ? |
Raczej, ile ładunku zostało Prąd jest zależny od obciążenia
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik. |
No właśnie piszesz że powinien zadbać sterownik mam sterownik z magmy była tam masa kabelków do stacyjki np i jakiś innych mnóstwo się pałętało. nie używałem ich więc po obcinałem zostawiłem tylko do silnika i manetki czy w takim wypadku sterownik powinien mi odciąć zasilanie? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
Tak. Najpierw ci zwolni, aż w końcu nie pojedziesz. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
Tomek, jak masz sterownik na 24V znamionowo to zabezpiecza przy 21V czyli na 1 aku 10,5V. To graniczne rozładowanie ale uważam, że jak już zacznie odcinać to trzeba dać se siana z dalszą jazdą a nie doić do końca. A nawet jak obetniesz wszystkie kable ze sterownika to odcięcie i tak będzie działać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
Wszystkie kable? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Sie, 2014
|
|
|
tomek701 napisał/a: | Ale poważnie piszesz? Bo akusy troche kosztują |
Tak, poważnie. Pod warunkiem, że kontroler jest dedykowany do akumulatorów żelowych i jest na 24v. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014
|
|
|
Do kontroli akumulatorów wykorzystuję ostatnio po jednym woltomierzu cyfrowym na każdy akumulator. I widzę wtedy na bieżąco, co się dzieje z każdym.
Coś takiego:
|
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | gienek333 napisał/a: | 12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%). |
Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator [...] |
A wg mnie niepoprawnym jest mówienie o wartości prądu zgromadzonego w akumulatorze, bo prądu elektrycznego nie da się zgromadzić . Gromadzi się ŁADUNEK ELEKTRYCZNY. Zupełnie podobnie jak ładunek towarów gromadzi się na statku. A jak ten ładunek wypływa z portu to już inna sprawa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|