|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Czw 21 Sie, 2014 |
Połączenie BMS-a |
Autor |
Wiadomość |
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014 Połączenie BMS-a
|
|
|
Tutaj Link jest schemat jak podłączyć BMS chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem w miejscu gdzie wpinamy 16 tych cienkich przewodów z BMS wychodzi 17 a z każdego aku TURNINGY 5 przewodów domyślam się że wszystkie czarne przewody łączymy razem (Wychodzące z aku) i podłączamy w miejsce na schemacie -B(1) A reszta już po kolei 2 3 4 5 itd ??
Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014
|
|
|
Czyli łączę wg tego schematu aktualnie 16s1p (czekam na dostawę reszty z HK)
Schemat
Ale to potrzebuję z BMS dwa razy po 9 kabelków a mam raz 9 kabelków a raz 8 kabelków na wyjściu.Zmostkować ten jeden kabelek ? Jak tak to obojętnie który czy jak to rozwiązać ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014
|
|
|
Linkujesz schemat do ładowania ładowaczkami, a ja Ci dałem link do schematu podłączenia do BMSa.
A dlaczego bateria 16s ma... 17 kabelków, a BMS 16s ma 18 kabelków?
Jak sobie rozrysujesz na kartce połączenia to szybko dojdziesz dlaczego |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014
|
|
|
Teraz rozumiem ) Dzięki za pomoc
W sobotę mam nadzieję,że zrobię pierwszy kurs na ev bike |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Wylutowałem rezystor pomiarowy z watomierza z którego robiliście pikacza.
do tego wylutowałem te druty co były jako złącze do przewodów balansujących bo i tak były by nie używane
gdy teraz podam napięcie na układ +
a - obojętnie w które miejsce po byłych nóżkach rezystora pomiarowego urządzenie się nie uruchamia nie ma nic na ekranie (wcześniej działało)
co może być przyczyną ?? co sprawdzić ?
W ebike mam pakiet 16s3p po trasie 12 km z prędkością około 60 km/h BMS odcina zasilanie
sprawdziłem na pierwszych 4 i ostatnich 4 celach napięcie spada do 3 v więc prawidłowo że BMS odcina ale cele w środku mają 3,7V czy to normalne że takie nierówności są ?
po naładowaniu też sprawdzałem i są naładowane dobrze wszystkie cele mają prawie identyczne napięcie
taki zasięg przy tym pakiecie i prędkości to normalka ? (Płaski teren)
Mam jeszcze pytanie odnośnie maksymalnego prądu fazy jaki mogę ustawić ? silnik 10*6 sterownik EB318 wymienione przewody w silniku max sterownika 65A max BMS 80 A
max pobór z aku mam aktualnie na 55A a prąd fazy jaki mogę dać ? zależy mi na szybkim przyśpieszeniu ( w większości u mnie teren płaski)
Dzięki wielkie za pomoc jak nabędę doświadczenia chętnie też będę się dzielił wiedzą |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Omg
Po pierwsze to napisz jeszcze raz co z tym rezystorem pomiarowym bo chaos.
Po drugie cele mają się wyładowywać równo, więc nie ma mowy o tym, żeby było 3V na jednym i 3.7V na drugim, BMS odcina prawidłowo więc należy szukać przyczyny w samym aku, ich stanie lub sposobie łączenia.
Jeśli masz sterownik konfigurowalny i możesz ustawiać prąd fazy to ile wynosi wartość dla ciebie optymalna - nikt nie powie. To zależy od preferencji. Ogólnie musisz znaleźć złoty środek między:
- grzaniem silnika
- wytrzymałością sterownika
- momentem obrotowym
A to wymaga doświadczeń i testów.
Zazwyczaj nie powinno się przekraczać 2-2.5x prądu z akumulatorów. Tak samo czas prądu fazy powinien być złotym środkiem miedzy grzaniem, a momentem.
W praktyce, jeśli nie rozumiesz zależności prąd-moment-grzanie to nie powinieneś ruszać tych opcji, bo można sobie coś zepsuć. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
jeśli dobrze rozumuję to jeżeli ustawię prąd fazy powyżej 80A to BMS będzie wybijał ? bo ma max prad 80 A
sterownik znowu ma max prąd 65A a to się tyczy tylko prądu pobieranego z aku czy również prądu fazy ? albo inaczej jaki max prąd fazy ten sterownik wytrzyma Infineon EB318
wylutowałem rezystor pomiarowy i dałem pomiędzy złącze xt60 3 kabelki pociągnąłem spowrotem z rezystora do watomierza tak jak Ty Tas gdzieś na forum to opisywałeś (wyciągnięcie rezystora pomiarowego) do tego wylutowałem nóżnki pod złącze balansujące ( bo nie będzie używane) a chciałem tam zmieścić BD 243c ale z tranzystorem nic jeszcze nie robiłem,nic nie wycinałem a watomierz wgl nie włącza się po podaniu napięcia czy to na rezystor pomiarowy czy bezpośrednio na kabelek z + i z - przed rezystorem pomiarowym |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|