ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Czw 21 Sie, 2014
Połączenie BMS-a
Autor Wiadomość
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   Połączenie BMS-a

Tutaj Link jest schemat jak podłączyć BMS chciałbym się upewnić czy dobrze rozumiem w miejscu gdzie wpinamy 16 tych cienkich przewodów z BMS wychodzi 17 a z każdego aku TURNINGY 5 przewodów domyślam się że wszystkie czarne przewody łączymy razem (Wychodzące z aku) i podłączamy w miejsce na schemacie -B(1) A reszta już po kolei 2 3 4 5 itd ??
Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   

Oczywiście, że nie :)
Zerknij na ten opis: http://ebike.nexun.pl/jak-ladowac-akumulatory/
Może coś naświetli sprawę.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   

Czyli łączę wg tego schematu aktualnie 16s1p (czekam na dostawę reszty z HK)
Schemat

Ale to potrzebuję z BMS dwa razy po 9 kabelków a mam raz 9 kabelków a raz 8 kabelków na wyjściu.Zmostkować ten jeden kabelek ? Jak tak to obojętnie który czy jak to rozwiązać ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   

Linkujesz schemat do ładowania ładowaczkami, a ja Ci dałem link do schematu podłączenia do BMSa.

A dlaczego bateria 16s ma... 17 kabelków, a BMS 16s ma 18 kabelków?
Jak sobie rozrysujesz na kartce połączenia to szybko dojdziesz dlaczego ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014   

Teraz rozumiem :) ) Dzięki za pomoc :D
W sobotę mam nadzieję,że zrobię pierwszy kurs na ev bike :)
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Wylutowałem rezystor pomiarowy z watomierza z którego robiliście pikacza.
do tego wylutowałem te druty co były jako złącze do przewodów balansujących bo i tak były by nie używane
gdy teraz podam napięcie na układ +
a - obojętnie w które miejsce po byłych nóżkach rezystora pomiarowego urządzenie się nie uruchamia nie ma nic na ekranie :( (wcześniej działało)
co może być przyczyną ?? co sprawdzić ?


W ebike mam pakiet 16s3p po trasie 12 km z prędkością około 60 km/h BMS odcina zasilanie
sprawdziłem na pierwszych 4 i ostatnich 4 celach napięcie spada do 3 v więc prawidłowo że BMS odcina :) ale cele w środku mają 3,7V czy to normalne że takie nierówności są ?
po naładowaniu też sprawdzałem i są naładowane dobrze wszystkie cele mają prawie identyczne napięcie :)

taki zasięg przy tym pakiecie i prędkości to normalka ? (Płaski teren)

Mam jeszcze pytanie odnośnie maksymalnego prądu fazy jaki mogę ustawić ? silnik 10*6 sterownik EB318 wymienione przewody w silniku max sterownika 65A max BMS 80 A

max pobór z aku mam aktualnie na 55A a prąd fazy jaki mogę dać ? zależy mi na szybkim przyśpieszeniu ( w większości u mnie teren płaski)

Dzięki wielkie za pomoc :) jak nabędę doświadczenia chętnie też będę się dzielił wiedzą :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

Omg :D

Po pierwsze to napisz jeszcze raz co z tym rezystorem pomiarowym bo chaos.

Po drugie cele mają się wyładowywać równo, więc nie ma mowy o tym, żeby było 3V na jednym i 3.7V na drugim, BMS odcina prawidłowo więc należy szukać przyczyny w samym aku, ich stanie lub sposobie łączenia.

Jeśli masz sterownik konfigurowalny i możesz ustawiać prąd fazy to ile wynosi wartość dla ciebie optymalna - nikt nie powie. To zależy od preferencji. Ogólnie musisz znaleźć złoty środek między:
- grzaniem silnika
- wytrzymałością sterownika
- momentem obrotowym
A to wymaga doświadczeń i testów.

Zazwyczaj nie powinno się przekraczać 2-2.5x prądu z akumulatorów. Tak samo czas prądu fazy powinien być złotym środkiem miedzy grzaniem, a momentem.
W praktyce, jeśli nie rozumiesz zależności prąd-moment-grzanie to nie powinieneś ruszać tych opcji, bo można sobie coś zepsuć.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
seba664 
młodzik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 62
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014   

jeśli dobrze rozumuję to jeżeli ustawię prąd fazy powyżej 80A to BMS będzie wybijał ? bo ma max prad 80 A

sterownik znowu ma max prąd 65A a to się tyczy tylko prądu pobieranego z aku czy również prądu fazy ? albo inaczej jaki max prąd fazy ten sterownik wytrzyma Infineon EB318



wylutowałem rezystor pomiarowy i dałem pomiędzy złącze xt60 3 kabelki pociągnąłem spowrotem z rezystora do watomierza tak jak Ty Tas gdzieś na forum to opisywałeś (wyciągnięcie rezystora pomiarowego) do tego wylutowałem nóżnki pod złącze balansujące ( bo nie będzie używane) a chciałem tam zmieścić BD 243c ale z tranzystorem nic jeszcze nie robiłem,nic nie wycinałem a watomierz wgl nie włącza się po podaniu napięcia czy to na rezystor pomiarowy czy bezpośrednio na kabelek z + i z - przed rezystorem pomiarowym
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group