|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008 Akumulatory
|
|
|
Witam,
zaglądając na strone z silnikiem ETEK, zajrzałem równiez na inne komponenty. zainteresowały mnie akumulatory Lithium Iron Phosphate (LiFePO4) http://www.electricmotors...thunder_sky.php
mają 2000cykli, co jest 5 razy lepiej niż ołowiowe, wiec należałoby juz na starcie ich cene podzielić przez 5 i porównywać z cena ołowiowych.
mamy tu np. LFP90 3.2V 90Ah 145 x 220 x 68 3kg $220.
A więc 288Wh za 220$ i 3kg 2000cykli
Porównajmy z akumulatorem trojan T-105 6V 225Ah 28kg 396zł (allegro) ok.165$
A więc 1350Wh za 165$ 28kg i 400cykli
1350Wh w akumulatorach LFP90 to trzeba ok.4,7sztuk za 1034$ i mamy ok.14kg (połowa ciężaru trojana).
Z uwagi na 5 razy więcej cykli LFP90 cena spadnie do ok. 207$ co w stosunku do trojanów po 165$ jest juz dosyć porównywalne w aspekcie dwukrotnie mniejszej wagi....
Czy dalej można mówić, że akumulatory w nowoczesnej technologi sa koszmarnie drogie...Zbyszek..zastanów się
Wiesiek |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12 Sty, 2008
|
|
|
Ja się zastanawiam, jak by się sprawował kontroler na 72V (przeznaczony do akumulatorów ołowiowych) z zestawem takich akumulatorów LFP o napięciu powiedzmy 73,6V (23 x 3,2V). Czy w ogóle można takiego kontrolera użyć?
A co z ładowarką?
Czy oni by nie mogli robić tego w standartowych napięciach (6,12,24V)? |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Sty, 2008
|
|
|
te napięcia wynikają z budowy i składu fizycznego akumulatorów. im więcej ogniw tym łatwiej dobrać napięcie do podobnych jak dla ołowiowych. Kontroler pewnie by pracował , może być jednak np. przy pewnym napięciu sygnalizacja , że jest wyładowane, a akumulatory jeszcze są OK.
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12 Sty, 2008
|
|
|
Ja przecież już jeżdżę na akumulatorach litowo-polimerowych firmy GBP. One są tańsze i dużo lżejsze. TOYOTA waży o 300 kg. mniej i dość wysoko stoi, ale się przyzwyczaję.
GBP mnie zapewniło, że przy ciągłym obciążeniu prądem 200A, te akumulatory wytrzymają minimum 450 cykli do wartości 80%C.
Thunder mi napisało, że ich akumulatory są tylko do obciążeń 0,3C, wytrzymają większe obciążenia, ale ilość cykli gwałtownie spadnie. Podejrzewam, że przy obciążeniu 200A aku. obu firm są podobne, tyle, że GBP są dużo lżejsze.
Już pisałem o tymgdzieś na tym FORUM, no i są wzmianki na moich stronach.
Przy temperaturze 0 st.C zasięg miejski po gdańskich górach (mieszkam w takim terenie) jest ponad 2 razy większy, czyli cykl ma o tye więcej km.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
retro-wawa [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Mar, 2008 Ktoś mi wyjasni ci to znaczy ?
|
|
|
Spotykam sie kilka razy na tym forum z określeniem akumulatory Trojan . Widziałem link do strony na której są prezentowane . Ale może ktoś mi wyjaśni czym one się różnią od zwykłych ak. ? Czy to sa akum. Kwasowe czy zasadowe ? I gdzie jest ich przewaga nad zwykłym akumulatorem samochodowym . |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Mar, 2008
|
|
|
Akumulator rozruchowy jest tylko do rozruchu silnika spalinowego i pracuje tylko po 10 sek., ale ma wysoką wydajność prądową. Używając rozruchowy do napędu auta elektrycznego uzyskamy wyśmienite efekty (waga, prędkość itp.), ale tylko śr. ok. 10razy (cykli).
TROJAN (np.: T-105) jest akumulatorem też klasycznym kwasowo-ołowiowym, ale inna konstrukcja i technologia i inne cele) w porównaniu z innymi akumulatorami o takim samym przeznaczeniu ma o wiele wyższą ilość cykli przy prądzie 75A - 750 cykli; a np.: US2200 ma 500 takich cykli, inne do 400 takich cykli. Do tego jego cena jest dość korzystna. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2008
|
|
|
5kg to wyjdzie skladajac cale pakiety, jesli wydlubiemy ogniwa to bedzie jakies 3,5-4kg. Poza tym dla pradow jakie potrzebuje rower dostaniemy z tych ogniw praktycznie tyle ile w nie wlozylismy wiec dodatkowo nie wozimy ze soba pustego balastu jak jest z zelowkami. Podobno nie rozjezdzaja sie, sa odporne na przeladowania i glebsze rozladowania(w porownaniu z litowymi). No i ladowanie pradem 4c w chwili slabosci to tez nielada zaleta ;P Same plusy ale jakos nie widac nikogo jezdzacego na lifepo4... |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Dobrze by było znaleźć jakiegoś fachowca od akumulatorów który wyznaje się na tych
nowinkach i powie co warto kupić a co nie. Bo np. w te zapewnienia kolesia z aukcji
że 2000 cykli toto pociągnie jakoś nie chce mi się wierzyć, ale może się mylę?
Pzdr.
L. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Skąd są te dane o pojemności tego wkładu deWald, tam nic nie znalazłem. Za to pisze, że to są ogniwa litowo-jonowe (czyli tylko tzw. litowe), a nie A123. Ten producent robi różne aku., nawet kwasówkę klasyczną.
A123 kosztują majątek, chyba, że wyeksploatowane w złych warunkach.
Wynalazek jest nowy i żeby zrobić taką ilość cykli do badań, to trzeba lat (to są tylko wyliczenia).
Jak aku ma 80% pojemności, to już złom. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
sobolu napisał/a: | Gosc po prostu nie wie co pisze. Jesli jest to DC9360, a tak jest napisane na opakowaniu to siedzi tam 10 ogniw a123 skladajacych sie na pakiet tak naprawde 33V 2,3Ah. A123 wcale nie kosztuja majatku http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5041.
|
Nie kosztują majątku pojedynczo, ale jakbym chciał tym opędzić samochód składając ogniwa
na sztuki to bym musiał zabulić ze 60 tysięcy zł :]
Pakiety DeWalta też nie są rewelacyjnie tanie... Generalnie trzeba poczekać aż toto stanieje,
bo na razie kwasiaki są megaekonomiczne w porównaniu z tymi tu... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
Do samochodu to faktycznie wychodzi sporo ale ja myslalem o rowerku bo w nim waga jest znacznie bardziej istotniejsza.
Te 2000cykli to pewnie faktycznie przesadzone ale 1000 mozna spokojnie przyjac co w porownaniu z litowcami jest tuz atrakcyjne.
Poza tym sa odporne na uszkodzenia. Amatorski test http://pl.youtube.com/watch?v=A9ayuFBDrSg
A tu Dragster o ktorym pisal niedawno Zbyszek wyposazony w A123 http://pl.youtube.com/watch?v=A9ayuFBDrSg |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
sobolu napisał/a: | Te 2000cykli to pewnie faktycznie przesadzone ale 1000 mozna spokojnie przyjac co w porownaniu z litowcami jest tuz atrakcyjne. |
Ale to przecież SĄ litowce, te A123. Sami tak piszą |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008
|
|
|
i w tym momecie runela cala moja teoria ;P |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|