ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Redox Alphav2 i inne problemy początkującego
Autor Wiadomość
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

Bez sensu ..... ładowarki 8S np Imax B8+ kosztuje 209zł .

Ewnetualnie zrobic dwa pakiety 4S i 3S spinac do pracy szeregowo i ładowac je na dwa razy.

Ten Redox Alpha to aby nie klon Imaxa B6?
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014   

Tak właśnie zrobiłem dwa pakiety czyli 4S i 3 S i rozpinam do ładowania. Akumulator zrobiony testowo z pogwałceniem wszelkich zasad to znaczy nic nie testowane akumulatory ze starych baterii laptop owych.

Miał być pierwotnie. Z siedmiu pakietów po siedem w pakiecie. Ale pakiety ,to nic dziwnego nie sprawdzane okazały się nierówne. Po jeździe widziałem na którym napięcie mocniej spadło i tym dołożyłem po jednym ogniwie i wszystko mniej więcej się wyrównało gdzieś na jakimś filmiku na Youtube widziałem tą sztuczkę.

Akumulator jest testowy ale bardzo mi się podoba jazda na nim to rewelacja w porównaniu z żelami to kosmos chociaż akumulatory już używki laptopowe i nie testowane. Wyraźna różnica 14 kg a niecałe dwa jak myślę.

Na pagórkowatym terenie to olbrzymia różnica nie mam jeszcze alarmów ale wczoraj zrobiłem 14 km i niewiele go rozładowałem.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014   

Zamiast do nietestowanych ogniw dodawac kolejne, proponuje zrobic 8 'wzorcowy' pakiet zrobiony z rownych ognim o pojemnosci przynajmniej 2200 mAh i podmienić caly pakiet najsłabszy. A wtedy ten słaby pomierzyc, usunac najslabsze ogniwo itd aby i jezdzic i mierzyc.
Wśród nie mierzonych ogniw mogą być o b.malej pojemności i co gorsza samorozladowujace.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014   

Dzięki też pomysł dobry wszystkie sugestie mile widziane aby było tanio i frajda :)
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014   

Mojej przygody z litem ciąg dalszy. Jako że nie mam alarmu dziś przejechałem 14 km i znów to samo cele rozładowane do 4v ,3.97v
3.98v 3,97 akumulator tylko lekko ciepły.
Kurcze wprawdzie jeżdżę ze wspomaganiem bo już jazda wyłącznie na silniku zaczęła mnie nudzić ale samo wspomaganie wygląda tak że raczej macham nogami rehabilitacyjnie niż duszę bo moje stawy mi nie pozwalają.
Rozpędzam się na silniku i wyłączam, macham nogami aż trochę spadnie prędkość albo trochę jadę na luzie i znowu się rozpędzam itd.
Ale to jakieś niskie zużycie. Jestem w szoku zużyłem 40wat wychodzi 2,8 wata na kilometr wprawdzie jak akumulator litowy wsadziłem w torbę za plecami spadła waga o 12 kg i aerodynamika roweru jest lepsza niż klasycznego ale że aż tyle. Prędkości z jakimi jażdże to tak 25 28km/h i kilka chwil 37-40 km/.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014   

Najwięcej prądu silnik żre przy ruszaniu. Nie dziw się, że przy takiej jeździe pobór prądu jest mniejszy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2014   

tomek701 napisał/a:
...Jako że nie mam alarmu dziś przejechałem 14 km i znów to samo cele rozładowane do 4v ,3.97v
3.98v 3,97 akumulator tylko lekko ciepły. ....
Prędkości z jakimi jażdże to tak 25 28km/h i kilka chwil 37-40 km/.

To ze po powrocie z przejażdzki 14 km z lekkim wspomaganiem, masz 3,97-4V nie jest dziwne. Buzerek-alarm w czasie jazdy pokazal by chwilowy spadek napiecia do np 3,6V lub nawet nizej. To dopiero swiadczy o tym jak jest wytrzymaly Twoj pakiet
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group