|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
programowanie Infineon EB318 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
No to teraz napisz w czym tkwił problem, będzie dla potomnych.
Po pierwszej jeździe już chcesz podkręcać sterownik? Źle to wróży na przyszłość, serio. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
nie chce podkręcać,przerabiać
chce żeby pracował na swoich maksymalnych parametrach na jakich może bez przeróbki Podają 65 A więc jak można tyle tylko nie wiem czy z aku ? czy max prad fazy?? to tyle ustawię )
Kabelki w silnku wymieniłem już teraz żeby mieć spokój w przyszłości Jak wyjąłem silnik z pudełka to już była w niektórych izolacja na wierzchu i to też po części zaważyło na tym że się zdecydowałem od razu wymienić je
Problem polegał na tym że jak podłączamy niebieski kabelek z zielonym do programowania przez usb rs 232
To dopóki tych kabelków spowrotem się nie rozłączy to się właśnie dzieją takie cuda jak ja miałem rozłączyłem i od razu zaczęło śmigać |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
Jak będziesz użytkować sprzęt na granicy wytrzymałości, a nie masz wiedzy i doświadczenia w obsłudze dużych mocy - to prosta droga do uszkodzenia.
Ma początek proponuję nie przekraczać 55A. Szczególnie, że nie masz żadnego zabezpieczenia termicznego czegokolwiek.
Nie podaje się nigdy prądu fazy, bo to parametr niejako wtórny za ogólnym poborem energii z akumulatorów. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
Ok dzięki za rady
tak więc ustawię 55 A aktualnie mam 35 A u mnie są same płaskie tereny a jak jest pod górkę to delikatnie tak więc silnik się nie przemęczy Dzisiaj po 2km drogi silnik nawet delikatnie ciepły nie był sterownik był delikatnie ciepły ale był zamknięty w sakwie (od jutra będzie siedział na ramie tak więc bedzie miał dobre chłodzenie)
Rower będzie używany na dojazdy do pracy jakieś 14 km w jedną stronę 99% trasy to też płaski teren
A prąd chcę zwiększyć bo chodzi mi o przyśpieszenie aby na skrzyżowaniach ładnie startować
Żeby uzyskać prędkość max muszę ustawić speed limit na 99 i speed 1,2,3,4 na 120 % ??
Dałem przedłużkę 2 mm na tarczę hamulcową ale jeszcze zacisk mi się nie mieści z tylnego hamulca więc będę musiał pomyśleć nad jakimiś podkładkami. |
|
|
|
|
seba664
młodzik
Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 62 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Pon 25 Sie, 2014
|
|
|
Wpadł mi do głowy pomysł na rozwiązanie problemu z moim BMS
Będę miał stacyjkę do sterownika i ona mogła by też włączać mostek pomiędzy złączami -B i -C z tego obrazka wtedy BMS działa poprawnie czyli daje odpowiednie napięcie na sterownik ) a gdy wyłączę stacyjkę (mostek będzie przerwany) i mogę ładować aku )
Czy ten mostek nie zaszkodzi BMS ? czy BMS dalej będzie działał prawidłowo przy ładowaniu i pilnował cel przy rozładowywaniu ?? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 27 Sie, 2014
|
|
|
Ustawienia prądu fazowego silnika jest odpowiedzialny za akcelerację silnika i tu musisz trochę się pobawić z ustawieniami pradu |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 19 Wrz, 2014
|
|
|
Można ustawić hamowanie samym silnikiem jak i hamowanie z odzyskiem ale w terenie płaskim hamowanie z odzyskiem na rowerze to się mija z celem.Przy hamowaniu silnikiem po jakimś czasie zaczęło mi się koło odkręcać z silnikiem to też dałem sobie spokój. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pią 19 Wrz, 2014
|
|
|
Dzięki za informacje. Czytałem że zyski z takiej funkcji, w rowerach, są minimalne ale zawsze to fajniej mieć taką możliwość jeśli chce się z tym poeksperymentować. |
|
|
|
|
Skrzypas
początkujący
Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016
|
|
|
Cześć, to mój pierwszy post, o ile mnie pamięć nie myli.
Mam problem z proramowaniem infineona eb318. Kilka razy udało mi się go zaprogramować i rower śmigał. Tym razem chciałem ustawić sobie ograniczenie prędkości. Podczas podłączania adaptera usb-ttl ten zielony kabelek z infineona, który u mnie lata luzem i go "nadziewam" na pin rxd, zahaczył o któryś z pozostałych pinów. Na nieszczęście, usb-ttl był wtedy już wpięty w PCta i zamigały na nim niebieskie diodki (być może tam się coś zwarło - nie wiem)
usb-ttl działa prawidłowo (sprawdziłem wg http://www.trishtech.com/...r-in-windows/), ale kiedy klikam "start transmit", to nie pojawia się pasek "transmit guage" i jest tylko informacja "Start Transmit".
Jeśli chodzi o diodki na usb-ttl, to jak odpalę start transmit z adapterem w laptopie, ale bez podpiętego sterownika, to miga jedna diodka. Kiedy podłączę sterownik, migają 2 diodki.
Czy ktoś ma jakieś przypuszczenie co mogło paść? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|