|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
policzyłem koszty eksploatacji sam. elektrycnzego |
Autor |
Wiadomość |
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Śliczna ta TOYOTA.
Zbędnie wybebeszona deska rozdzielcza, chyba z rozpędu. |
Deska wybebeszona bo kolega zabierał cały silnik z osprzętem i wiązką
kabli a mi montował swoją wiązkę. Kazałem zostawić ten bałagan jak jest,
będzie mi łatwiej montować amperomierze i inne wskaźniki, lamki, przewody itp.
Jak już wszystko będzie gotowe to się raz-dwa zmontuje toto. |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | Zrobiłem nieco fotek swojego wehikułu... |
PRZERAŻAJĄCE
A do Zlotu zdążysz?
A jak zdążysz, to dojedziesz? (boś Ty jest Tajemniczy Jones i - nie wiedzieć czemu - ukryłeś na forum miejsce zamieszkania) |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
|
|
|
NocnyPtak napisał/a: |
PRZERAŻAJĄCE
|
E? Dlaczego? Normalny stan surowy, co w tym przerażającego?
NocnyPtak napisał/a: |
A do Zlotu zdążysz?
A jak zdążysz, to dojedziesz? (boś Ty jest Tajemniczy Jones i - nie wiedzieć czemu - ukryłeś na forum miejsce zamieszkania) |
Powinienem zdążyć, a co do miejsca zamieszkania to przeca wpisane
jest jak byk - okolice wrocławia.
No chyba że sie nie wyświetla? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
|
|
|
Lisciasty napisał/a: | No chyba że sie nie wyświetla? |
A, teraz się wyświetla. Poprzednio jakoś nie widziałem. Ale to forum nie takie kawały czasami robi |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
NocnyPtak - a można wiedzieć ile ciebie w sumie wyniosła ta "impreza" w postaci wybebeszonego samochodu i całego osprzętu elektrycznego? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
Vein:
Pomyliłeś autorów.
Szczęśliwi ani czasu, ani kasy nie liczą.
Patrz, że na zachodzie ceny aut elektrycznych są bajecznie wysokie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
fakt, pomyliłem :]
Wiem że szczęśliwi pieniędzy i czasu ni liczą, ale pytam się bom zainteresowany ile teraz ta impreza kosztuje :] |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
Napewno dużo taniej niż nowe elektryczne autko z "Zachodu". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
to wiem, bo jestem w stanie policzyć mniej-więcej ile to kosztuje, ale jak wiadomo teoria z praktyką się mijają często.
ps. ile kosztował prostownik? |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2008
|
|
|
Póki co mój całkowity budżet to 19,5 tysiąca, razem z kupnem samochodu i jego remontem (zawiecha).
Ale nic sobie nie żałuję, wszystko kupowane nowe i swoich patentów póki co
nie wprowadzam (typu prostownik, kontroler). |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2008
|
|
|
Zrobiłem prosty arkusz w exelu, można sobie mniej więcej zamodelować.
Uwagi i warunki początkowe:
- spalinowca dostajemy za 1 zł od wujka
- nie bierzemy pod uwagę żadnych awarii spalinowca
- kasa początkowa za elektryka to 19,5 tysiąca
- dodatkowy koszt eksploatacji spalinowca to olej, rozrząd, świece, filtry
Krótki opis arkusza:
W części "Dane początkowe"
Wartości na zielono można zmieniać i mają one wpływ na kalkulacje w arkuszu "Kalkulacje"
W części "Kalkulacje"
kolumna A - kolejne miesiące jazdy
Kolumna B - przebieg w danym miesiącu, można modyfikować
Kolumna C - przebieg całkowity
Kolumna D - ilość litrów spalona w danym miesiącu
Kolumna E - koszt paliwa na miesiąc, uwzględnia przebieg, spalanie i cenę za litr
Kolumna G - dodatkowe koszty
Kolumna H - całkowity koszt (paliwo, eksploatacja)
Kolumna K - koszt prądu na dany miesiąc
Kolumna M - dodatkowe koszty
Kolumna N - całkowity koszt (prąd, eksploatacja)
Przewijając dalej mamy wykres kosztu dla elektryka i spalinowca w ciągu 60 miesięcy (czyli 5 lat).
Arkusz można dowolnie zmieniać, proszę śmiało experymentować i przekazywać mi uwagi, może jakieś dodatkowe rubryki, dodatkowe koszty itp.
http://lisciasty-pl.republika.pl/elektr_kalk.xls
Pzdr.
L. |
|
|
|
|
jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2008
|
|
|
5 lat na zwrot inwestycji to trochę kiepsko...za drogie to EV na początek.Można zbudować taniej....i gorzej....
A ja mam pytanie takie: Czy w tych obliczeniach przyjęto koszty ogrzewania zimą? A w ogóle to jakie są koncepcje ogrzewania? Jeśli już gdzieś na forum ten temat rozwiązano to proszę o wskazanie gdzie. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2008
|
|
|
Na moich stronach jest o mim wykonaniu ogrzewania.
Jeździ się dobrze i w mrozie, ale jednak zawsze w ubraniu zimowym (w podkoszulce bym się trząsł). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008
|
|
|
jaszczur napisał/a: | 5 lat na zwrot inwestycji to trochę kiepsko...za drogie to EV na początek.Można zbudować taniej....i gorzej....
|
Nie przeczytałeś założeń. Zakładam że porównywalnego spaliniaka
dostaję za darmo i że nic w nim nie padnie przez cały czas.
Jeżeli damy np. cenę początkową spalinowca na 4 tysiące zł
i dorzucimy skromne 500 zł rocznych napraw to zwraca się już po 3 latach.
A po 5 latach jesteśmy 5,5 tysiąca do przodu, po 7 latach jakieś 25 tysięcy
i to są nadal wyliczenia BARDZO optymistyczne dla spalinowca.
Wystarczy samemu sobie policzyć, pobawić się moim exelem.
jaszczur napisał/a: |
A ja mam pytanie takie: Czy w tych obliczeniach przyjęto koszty ogrzewania zimą? A w ogóle to jakie są koncepcje ogrzewania? Jeśli już gdzieś na forum ten temat rozwiązano to proszę o wskazanie gdzie. |
Grzanie zimą to do Zbyszka
W elektryku najdroższa jest budowa. Później exploatacja to grosze,
nawet jak sobie zapodamy grzanie. |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008
|
|
|
Zastanawiałem sie nad jedną rzeczą, samochód elektryczny z ogniwali kwasowymi, traci na zasięgu w niskich temperaturach (spowodowane zmniejszeniem się pojemności akumulatorów wraz ze spadkiem temp.)
A gdyby zrobić ogrzewanie akumulatorów? to nie jest skomplikowana sprawa, tylko czy zysk zasięgu spowodowany ogrzewaniem akumulatorów do temperatury np 30*C (z baterii, z energii hamowania uzyskanej przez odzysk) nie będzie mniejszy niż strata zasięgu spowodowana rozładowywanie m akumulatorów przez ogrzewanie? trzeba by było to jakoś przetestować, bo wiadomo, np zostawiając samochód nocą na ładowanie, mozemy podłączać grzałki do sieci energetycznej, przy odpowiednim ociepleniu, nie będzie potrzeba zbyt wiele energii do utrzymania temperatury akumulatorów np 20*C, ale jezeli jedziemy sobie to nic ich nie grzeje, tracą ciepło, tracą pojemność i zmniejsza się nam zasięg (ja np potrzebuje zasięg minimum 80 km czy lato czy zima)
To co wy na pomysł grzania w trakcie jazdy? Jeżeli szkoda akumulatorów to jest możliwy odzysk przez hamowanie (już mam plan jak to zrobić)
W sumie nikt nie myślał nad hamulcami magnetycznymi, np zjeżdżając z górki można odzyskać energię przez załączanie dwóch dużych alternatorów, jeden alternator to prawie 1.5kw, a mając uzysk 3 kw prądu... nie można tego w żaden sposób zmagazynować jako energię elektryczną, ale np jako energia cieplna do ogrzewania akumulatorów? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|