|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Opinie o skuterach acari |
Autor |
Wiadomość |
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2014 Opinie o skuterach acari
|
|
|
na allegro są skutery acari w ciekawych cenach (za 1800 zł ) Dostajemy silnik 1,5KW i baterie silikonową (podejrzewam ze greensavery) 60V i 20Ah
Zastanawiam się dlaczego ludzie sprzedają je tak tanio podczas gdy nowe chodzą po 4 - 5 tyś. ?
Czy ktoś jeździł na nich i mógłby mi coś wiecej o nich powiedzieć ?
http://www.acari.pl/skutery/TE45Z-A |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014
|
|
|
Ja kupilem nowy z e3scooters model Sport za 2400zl. 72V 20Ah.
Podejrzewam ze ceny uzywek to:
-akumulatory zajechane
-kolo greensaverow to te aku w sklepie nawet nie staly
Komplet aku to 750zl. minimum |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014
|
|
|
sa greensavery
znalazłem dzisiaj za 2200 zł z przebiegiem 100 km http://olx.pl/oferta/skut...html#cd9239fbb3
3KW z akumulatorem 60V27Ah oczywiście, są to greensavery we wszystkich tych skuterach acari.
Ja cały czas zastanawiam się czy brać skuter lżejszy z słabszym silnikiem i z pedałami do kręcenia czy cięższy szybszy.
Za pedałami przemawia fakt że ostatnie 2 km do domu jest pod górkę i jak by się tak stało że padnie bateria to będe musiał pchać. W przypadku pedałów mogę wspomóc silnik i jakoś dojechać na "oparach".
Jakie są wasze zdania ?
Czy drogo kosztuje ubezpieczenie skutera OC jako pojazd wolnobieżny (zakładając zniżki 0%) |
Ostatnio zmieniony przez bartek24m Pon 22 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014
|
|
|
Ja bym brał mocniejszy. Pchanie skutera to nie dramat. Co do ubezpieczeń, to za "wolnobieżny" płacę 164pln, za skuter (motorower elektryczny) 34pln przy 60% zniżki. Rolnicy nie muszą ubezpieczać "wolnobieżnych". |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014
|
|
|
bardzo dzięki za informację te o ubezpieczeniu były cenne
czy to prawda że wolnobieżny można ubezpieczyć na 3 lub 6 miesięcy ?
Czy w przypadku motoroweru elektrycznego dochodzi koszt rejestracji i badań technicznych ?
Czy z definicji motorower nie powinien mieć silnika spalinowego ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Motorower, to motorower, bez względu na typ silnika. Liczy się moc i szybkość.
Nie wiem tylko, czy w przypadku elektrycznego, też pod uwagę jest brane napięcie zasilania. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Ten z ogloszenia chyba nie zarejestrowany. Kluczowym dokumentem jest wiec CoC oryginal z numerem himologacji na ten skuter z jego numerem VIN. Do tego faktura Vat z informacja o ocleniu oraz oswiadczenie importera. Dobrze by byli by importer mial PKD dzialalnosci sprzedaz pojazdow.
Bez tego jest bezwartosciowy.
Do zapamietania!
Motorowerem jest TYLKO pojazd majacy homologacje jako L1e lub swiadectwo zgodnosci. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Już nie można ubezpieczać wolnobieżnych na 3 mieś. Chyba tylko PZU je ubezpiecza. Co do motoroweru to jak jest nowy to pierwszy przegląd po 5 latach, potem co dwa. Koszt 60 pln. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
robbo2k napisał/a: |
Do zapamietania!
Motorowerem jest TYLKO pojazd majacy homologacje jako L1e lub swiadectwo zgodnosci. |
Prawo drogowe tego nie określa. Przepisy wyraźnie określają, jaki pojazd jest motorowerem i nic w nich nie ma o homologacji, czy innych świadectwach zgodności. To może raczej dotyczyć sprzedawców, importerów itp. a nie pojazdu jako takiego. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
To ogarnij taki paradoks. Polski Re-Volt ma homologację L5e - w naszym kraju jest to motocykl trójkołowy bo tak stanowi homologacja i wymaglne jest prawo jazdy kat.A . Natomiast poza granicami Polski jest to już SAMOCHÓD gdzie trzeba mieć prawo jazdy kategorii B... I teraz pomyślcie tak: ściągamy takiego Re-Volta np. z Niemiec jako samochód i u nas nie możemy go zarejestrować bo u nas jest motocyklem ale niemiecki Brief stanowi inaczej... A kupiony w polsce Re-Volt jest motocyklem i zarejestrować się go da bez trudu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
Co innego rejestracja pojazdu, a co innego określenie rodzaju pojazdu. Jak ktoś mi pisze, że motorowerem jest tylko pojazd z homologacją, to mną rzuca. Homologacja dopuszcza pojazd do użytkowania, a nie określa jego typu. Motorower, to rower z silnikiem... o mocy... i prędkości..., a nie pojazd z homologacją. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | robbo2k napisał/a: |
Do zapamietania!
Motorowerem jest TYLKO pojazd majacy homologacje jako L1e lub swiadectwo zgodnosci. |
Prawo drogowe tego nie określa. Przepisy wyraźnie określają, jaki pojazd jest motorowerem i nic w nich nie ma o homologacji, czy innych świadectwach zgodności. To może raczej dotyczyć sprzedawców, importerów itp. a nie pojazdu jako takiego. |
Mylisz się ... w świetle prawa czy coś jest motorowerem określa dowód rejestracyjny.
A tam masz wbita kategorie pojazdu. Obecnie do zarejestrowania motoroweru musisz miec
CoC w k tórym jak byk jest Vehicle category i to jest dla Urzedu Gminy wyznacznik przy rejestracji. |
Ostatnio zmieniony przez robbo2k Wto 23 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
To akurat zależy jak kraje przekładają kategorie homologacyjne (jednakowe we wszystkich krajach) na kategorie rejestracyjne. Moze byc tak ze w niektorych krajach L1e jest motorowerem a w innym motocyklem. Niektóre kraje maja np motorowery ograniczone do 25km/h jako osobna kategorię pojazdów
W świetle polskiego prawa WSZYSTKIE pojazdy trzykołowe są motocyklami.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU
1.Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:
1)motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:
a)w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:
–pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub
–maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,
b)w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:
–pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
–maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
–maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;
2)motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;
3)motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.
2.Niniejsze rozporządzenie stosuje się również do pewnej grupy czterokołowych pojazdów samochodowych, które w zależności od cech określa się jako:
1)lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:
a)pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
b)maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
c)maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.
Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motorowerów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej;
2)pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW.
Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.
3.Typ pojazdu oznacza pojazdy, które:
1)należą do jednej kategorii (motorowery dwukołowe - L1e, motorowery trójkołowe - L2e itp.);
2)są produkowane przez tego samego producenta;
3)mają to samo podwozie, ramę, ramę pomocniczą, płytę podłogową lub inną strukturę, do której przymocowane są główne części składowe;
4)mają źródło napędu działające na tej samej zasadzie (spalanie wewnętrzne, elektryczne, mieszane itd.);
5)mają takie samo oznaczenie typu nadane przez producenta.
Typ pojazdu może obejmować warianty i wersje.
4.Wariant oznacza pojazd lub grupę pojazdów należące do tego samego typu, które:
1)mają ten sam kształt nadwozia (podstawowe dane techniczne);
2)mają różnice masy w stanie gotowym do jazdy między najmniejszą i największą wartością nieprzekraczające 20 % wartości najmniejszej;
3)mają różnice w maksymalnej dopuszczalnej masie między największą i najmniejszą wartością nieprzekraczające 20 % wartości najmniejszej;
4)mają silnik o takim samym cyklu pracy (dwusuw lub czterosuw, zapłon iskrowy lub zapłon samoczynny);
5)mają różnicę w pojemności skokowej silnika (w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym) między najniższą i najwyższą wartością nieprzekraczającą 30 % wartości najniższej;
6)mają taką samą liczbę i takie samo usytuowanie cylindrów;
7)mają różnicę w mocy silnika między najniższą i najwyższą wartością nieprzekraczającą 30 % wartości najniższej;
8)mają tę samą zasadę działania (w przypadku silników elektrycznych);
9)mają taki sam rodzaj skrzyni biegów (ręczna, automatyczna itp.).
5.Wersja oznacza pojazd tego samego typu i wariantu, który może jednak zawierać dowolne wyposażenie, części składowe lub układy wymienione w opisie technicznym w załączniku nr 2 do rozporządzenia, pod warunkiem że jest tylko:
1)jedna wartość podawana dla:
a)masy w stanie gotowym do jazdy,
b)maksymalnej masy całkowitej,
c)mocy silnika,
d)pojemności skokowej silnika oraz
2)jeden zestaw wyników badań podanych zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia. |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
I jeszcze zeby była jasność. Z homologacji zwolnione są tylko TAKIE POJAZDY
2.Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1)pojazdów:
a)których prędkość maksymalna nie przekracza 6 km/h,
b)przeznaczonych do kierowania przez osobę pieszą,
c)przeznaczonych do używania przez osoby niepełnosprawne,
d)przeznaczonych do zawodów sportowych na drogach i poza nimi,
e)ciągników i maszyn używanych do celów rolniczych lub podobnych,
f)zaprojektowanych do użytku rekreacyjnego poza drogą i mających trzy koła, jedno z przodu i dwa z tyłu rozmieszczone symetrycznie,
g)rowerów z dodatkowym silnikiem elektrycznym, o maksymalnej mocy ciągłej do 0,25 kW, przekazywanej na koła w taki sposób, aby działanie wspomagające zmniejszało się ze wzrostem prędkości jazdy i zanikło przy prędkości 25 km/h; |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014
|
|
|
robbo2k napisał/a: |
W świetle polskiego prawa WSZYSTKIE pojazdy trzykołowe są motocyklami.
|
Przestań już...
Bredzisz...
Ryksza jest motocyklem, wózek rowerowy jest motocyklem, trójkołowa poziomka jest motocyklem...
Czyżby jakieś inne wcielenie kolegi, który już dał się zapomnieć? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|