MASCHINE na dużych kołach 29" |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | musiała tu interweniować jakaś boska siła wyższa :A |
To nie ja - chyba za krótki jestem na to - TAS-ior również raczej nie... Jestem co prawda od 12 lat przezesem DRD ale akurat w tej materi nie działam... Cóż zrobić - jak się ktoś na żartach nie zna, słowa krytyki nie chce usłyszeć to cóż zrobić... zostało jedynie chusteczką pomachać na pożegnanie i otrzeć łze... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
emil1906
młodzik
Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 86 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2014
|
|
|
Miło wspominam tą konstrukcję .
Zawieszenie pięknie wybiera a rozmiar kół daje możliwość wjeżdżania nawet pod schody.
Pomimo dużego koła jest dobre odejście a prędkość maksymalna też niczemu sobie.
Żal było oddać tą bestię w ręce właściciela(zwlekałem ile się tylko dało )
Pozdro. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | CO to jest DRD? |
Departament Ratowania D-upy |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
jaca622
początkujący jaca622
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2014 Posty: 40 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 30 Wrz, 2014
|
|
|
jaki silnik |
|
|
|
|
andy
początkujący
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 21 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Śmigam już przeszło miesiąc, jak na razie wszystko ok i to cieszy. Frajda z jazdy niesamowita.
Aktualnie rozglądam się za cieplejszą odzieżą rowerową bo przed zmierzchem przy prędkości 50-60 km/h nie ukrywam jest najzwyklej zimno Nie da się ukryć mamy jesień. Ktoś tam kiedyś powiedział " sory taki mamy klimat" hehe...
Niepokoi mnie jednak szybkie zużycie tylnej opony. Jak na miesiąc śmigania na moje oko 50 % Maxis minion DHF poszła w powietrze. To normalne ? Jeżdżę szybko nie powiem. Podejrzewam iż jest to jakaś miękka mieszanka gumy i stąd tak schodzi w oczach... Do terenu też mam trochę asfaltem.
Macie może jakieś namiary na TWARDSZĄ tylną oponę napędową 29" ? Może Schwalbe, WTB ? Macie jakieś pomysły Muszę oblukać w sieci. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Miałem ten sam problem, przy frajdowej jeździe w terenie miałem 1 oponę/miesiąc. Im lepsza i bardziej markowa tym było gorzej. Znalazłem tą CST i problem znikł, teraz jest 1 opona na 3 miesiące Niestety ona pod 26", wiec polecić się nie da. W sklepie rowerowym dużym najlepiej iść pomacać każdą oponę, bo przez internet to ciężko wyczuć co jest jakie.
Musisz poszukać grubościennej opony (ścianka 3mm minimum, bo one są grube bałe i twardsze). Te takie papierowe Maxxisy czy Schwalbe z rowerowego się nie nadają do terenu na ebajka dla kogoś kto używa trakcji na granicy przyczepności bo potem kieszeń boli. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Akurat ciężko powiedzieć, że minion dhf to papierowa opona. Jeżeli masz mieszankę 42a to nie ma w tym nic dziwnego - one się zużywają jakieś 5 razy szybciej niż mieszanka 70a. A i również ta opona jest na przód - z tyłu się ją zakłada jeżeli chce się mieć mocną trakcję kosztem szybszego zużycia
Sprawdź czy nie masz napisu "super tacky" |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Spotkałeś się może z jakimiś testami/porównywarkami opon? Czy to raczej trzeba bazować na opiniach?
Fajnie by było móc ocenić jakiś model przed zakupem, albo na odległość.
Edit:
http://www.forumrowerowe....nia-porownanie/
Coś w tym stylu, może pomoże w wyborze |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Też się chętnie dowiem jaka opona do 29er na tył jest polecana. Obecnie mam maxxisa crossmarka ale już jest trochę zjechana.
Chcę kupić Hutchinson Python ale może ktoś coś lepszego poleci. |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Aż poszedłem po mojego miniona do piwnicy, żeby coś pokazać:
"Papierowa opona " - waga:
I teraz rzecz najdziwniejsza - zużycie bieżnika w mieście, generalnie tą oponę stosuję na zimę około 4000 km w co ciężko mi samemu uwierzyć (na tył):
To jest mieszanka 60A (myślę, że to błąd produkcyjny i jest to 70A), dwie zimy temu miałem 42A i bieżnik zszedł do zera!!
To co podałeś Tas daję w miarę pogląd, ale po przeczytaniu tych wartości ludzie lecą kupić continentala race king (bo bardzo małe opory co jest prawdą) i są potem zaskoczeni czemu opona dziurawi się jak papier (niby ma kategorie F, ale powinna mieć Z) a na mokrym ma przyczepność jak by ktoś ją masłem nasmarował
Druga rzecz - właśnie wymieniłem z przodu maxxisa high rollera(kategoria A w odporności na przebicia - tu się zgadzam) na crossmarka, a tam jest napisane, że ta pierwsza ma dwa razy większą trakcję i stabilność w zakrętach - bujda na zawiasach bo to zależy od terenu
A bym zapomniał - jutro wrzucę unikalne zdjęcie porównujące mieszankę 60a i 70a bo mam maxxisa hookworm, którego lewa strona to 70a a prawa 60a. Podobno tylko parę sztuk wyszło przez błąd maszyn |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Paź, 2014
|
|
|
Jako, że skleroza nie boli to dopiero wrzucam fotę porównawczą różnych mieszanek na jednej oponie
Po lewej 70A po prawej 62A maaxpro (przejechane 3000 km - 4500 km, mam dużo opon i się mi to miesza już)
|
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015
|
|
|
Czy nie spada Ci łańcuch podczas jazdy w terenie?
Widzę że nie masz napinacza. Ja mam ten problem w identycznej ramie ale nie wiem czy da rade tam wpakować napinacz bo nigdy nie miałem nawet i nie umiem sobie tego wyobrazic. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015
|
|
|
Ktoś już miał napinacz w tej ramie. Napisz do konstruktora. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 02 Maj, 2015
|
|
|
Miałem przyjemność jeździć na kilku takich bajkach (jak z tematu) i większość miała napinacze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|