|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Tektronik ATron |
Autor |
Wiadomość |
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Bez maski lepiej widać XD
Tektronic, Czekam na dalsze fotki z budowy roweru, ciekaw jestem efektu, nooo i powodzenia |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014
|
|
|
Dzięki
Przypuszczam ze w poniedziałek zamieszczę dalsze zdj z postępów |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Ja mam uprawnienia na MAGa i spawałem różnymi sprzętami. Takimi garażowymi gdzie podajnik drutu napędzały myszy, średnim klasy sprzętem też, a teraz spawam już jakieś 3latka wypasionym MIG/MAG FRONIUSA za 50tyś .Dobre 2latka mam nieograniczony dostęp do TIGa i się nim bawię jak tylko mam czas ale to głównie w celach edukacyjnych, zwłaszcza że jest się od kogo uczyć I myślę że sprzęt ma spore znaczenie bo kiepski spawacz+kiepski sprzęt=qupa, kiepski spawacz+dobry sprzęt=coś z tego wyjdzie bo taka spawarka za kilkanaście tysiaków większość parametrów spawania dobra sobie sama. A ty kolego weź sobie najlepiej dwa odcinki profili pospawaj je w kąt 90* złap jeden w imadło, wsadź na drugi rurę i wyginaj w różnych kierunkach. zobaczysz czy to profil będzie się łamał czy twój spaw. Możesz sobie zrobić kilka takich próbek w różnych kombinacjach je łamać i pana co ma to spawać TIGem też poproś żeby ci pospawał jedną albo dwie. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Tektronic, jeśli masz obawy, to najlepiej zleć opracowanie całej konstrukcji komuś, to się dobrze na tym zna. Innej rady nie ma. Albo zaryzykujesz i zrobisz taniej, albo zrobisz drożej, ale solidnie.
Myślicie, że czym spawano motocykle w latach 60. i 70.? (akurat o nich napisałem, bo miałem z takimi kontakt). One jeździły więcej niż wspomniane 80 km/h i jakoś się nie łamały na prostej drodze.
Jeśli uważasz, że wykonasz słabej jakości spoiny, to lepiej, aby ktoś inny to zrobił. Jeśli sprawa tyczy się tylko metody spawania i uważasz, że po migomacie wychodzą "słabsze" spoiny, to zastosuj sztuczkę - przyspawaj główkę do ramy i dodatkowo dospawaj nakładki obejmujące główkę i część ramy - tak spawa się ramy w motocyklach.
Jak rozwiązać problem niskiej wytrzymałości? Bardzo prosto - zastosować większe przekroje materiałów. Tyczy się to także spoin, przy czym niekoniecznie spoina ma być rozlana, ale właśnie może być ich więcej dzięki zastosowaniu rzeczonych nakładek.
Jeśli nawet pęknie spaw, to wątpię, że od razu na całej swej długości - obserwuj newralgiczne punkty, to nie będzie niespodzianki.
Poza tym nie o jakość spawów bym się martwił, ale o geometrię.
Chcesz mieć pewność? Zastosuj porządny materiał i dopiero pospawaj TIG-iem. |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
pajak_111 napisał/a:
Cytat: | Ja mam uprawnienia na MAGa i spawałem różnymi sprzętami. Takimi garażowymi gdzie podajnik drutu napędzały myszy, średnim klasy sprzętem też, a teraz spawam już jakieś 3latka wypasionym MIG/MAG FRONIUSA za 50tyś |
Nie boje się o jakość moich spoin , ale własnie o sprzęt jakim spawam , Spawa się Co2 bez ogrzewacza .... spawasz a tu nagle gaz przestaje lecieć bo elektrozawór zamarza i taka robota, czasami nawet nie wiadomo kiedy gaz przestaje lecieć. To też dlatego załapuje , szlifuje na płasko by można było potem elegancko zrobić TIg-iem , gdybym miał dostęp do porządnego migomatu jak np ten Fronius który wcześniej wymieniłem , pospawał bym nim i obeszłoby sie bez TIG-a
Całość będzie dość ciężka z racji licznych wzmocnień , także spawy musza być solidne , w pon bd spawał to pokażę wam próbki przy ustawianiu miga zespawanych doczołowo profili
Także to kwestia sprzętu , a że mam dostęp do TIG-a to od razu lepiej by było pospawane nim i mam większą pewność że będzie bezpieczniejsze
MARCIN napisał/a:
Cytat: | Poza tym nie o jakość spawów bym się martwił, ale o geometrię. |
A co twoim zdaniem jest nie tak ? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Hmm, mnie nie zamarza zawór, a nie mam podgrzewacza gazu. Chyba za jednym podejściem spawasz cały "płot"
Moja rada, to inwestycja w mieszankę CO2+Ar - zdecydowanie mniej odprysków, jakość spoin też na pewno lepsza.
Co do geometrii, to spawając byle kawałek blachy można doświadczyć działania sił wyginających i właśnie tu może być problem. Zależy, jak ktoś przyłoży się do spawania . Kolejność spawania ważna sprawa. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: | Jeśli nawet pęknie spaw, to wątpię, że od razu na całej swej długości - obserwuj newralgiczne punkty, to nie będzie niespodzianki.
Poza tym nie o jakość spawów bym się martwił, ale o geometrię. |
Tu sie z kolegą zgodze
MARCIN napisał/a: | Kolejność spawania ważna sprawa. |
I tu też To są dość istotne sprawy.
A zamarzanie, to pewnie rozkręciłeś reduktor na maxa. jak nie spawasz w przeciągach to raczej nie ma takiej potrzeby |
|
|
|
|
Rakieta
początkujący
Wiek: 77 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 41 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
:: Jeśli chodzi o zamarzanie reduktora to się spotkałem z tym na reduktorach jedno stopniowych po wymianie na dwu stopniowy defekt ustąpił ,co do pękania spoin to przytrafiło mi się raz ale na żeliwie jeszcze gdy się spawało elektrodą ze stopu MONELA i pospiechu po za tym nigdy mi spaw nie pękł ani nie został złamany zawsze materiał zostaje ułamany przy spoinie |
_________________ Tylko krowa nie zmienia poglądów
pozdrawiam Marian |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Pytałem dzisiaj w pracy inżyniera który konstruuje tu różne pierdółki, czy mógł by mi sprawdzić taką ramę do roweru własnej konstrukcji. Powiedział tylko że ma program MECHANICAL który nie jest idealny do tego typu konstrukcji.Ale może porobić mi jakieś proste testy obciążenia.Ja myślę że jak za darmo to dobre i to. Tylko byś musiał mi przysłać projekt twojej ramy.Ja się na tym nie znam, i nie wiem co miał na myśli mówiąc "niewłaściwy program" i "proste pomiary" może dla niego to proste,a dla ciebie to złoto będzie.Więc jak chcesz to mogę ci to załatwić. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Aby przeprowadzić pomiary trzeba znać siły jakie będą działały na ramę czyli mniej więcej siły tnące i gnące o odpowiedniej wartości.
Na to wszystko są wzory i z grubsza samemu można policzyć. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pią 10 Paź, 2014
|
|
|
Nie wiem co i jak, bo nigdy nie robiłem takich rzeczy. Powiedział że narysuje se tą ramę w programie i będzie obciążał gdzie trzeba a program zrobi resztę. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Nic Ci te wyliczenia nie dadzą bo powie Ci przy jakiej sile rama ulegnie uszkodzeniu ale co Ci po tym skoro Ty nawet nie wiesz jaka siłą będziesz oddziaływał.
Takie szukanie dziury w całym |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
Mnie się wydaje, że wyliczanie wytrzymałości jest potrzebne raczej do poznania gdzie i w którym miejscu na ramę działają szczególnie duże siły i gdzie się należy skupić ze wzmocnieniami. Co z tego, że rama będzie miała 20 zastrzałów i wzmocnień, skoro będą one w miejscach zupełnie nie potrzebnych i będą tylko szkodzić swoją wagą. A naprawdę wrażliwe miejsca będą pozostawione i nie wzmocnione.
Ale to raczej potrzebny jest kompiuter z jakimś Inventorem i schemat gotowej ramy, jej waga, materiały zastosowane itp. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Nic Ci te wyliczenia nie dadzą bo powie Ci przy jakiej sile rama ulegnie uszkodzeniu | No tak ale jak masz takie dane to już łatwo chyba policzyć czy możesz spaść na taką ramę z metra czy z pięciu i gdzie są jej najsłabsze punkty przy takim prostym obciążeniu z góry.I wiadomo ze nie dowie się co się dzieje z taką ramą przy np. ostrym hamowaniu itd... Może to wszystko to faktycznie szykanie dziury w całym |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | Ale to raczej potrzebny jest kompiuter z jakimś Inventorem i schemat gotowej ramy, jej waga, materiały zastosowane itp. |
Na dzień dzisiejszy mogłem zaproponować tylko taką pomoc Ale jak bym miął ten projekt i się z nim trochę pobujał to pewnie bym znalazł innych ludzi z lepszymi narzędziami do takich celów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|