ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd wertykulatora
Autor Wiadomość
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 20 Paź, 2014   

Kurcze trzy razy wyslalem to samo zdięce :oops:
To miało być http://zapodaj.net/2a5b0da41924b.jpg.html
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pon 20 Paź, 2014   

A nie możesz użyć takiego silnika http://www.magmapolska.pl/1016z-250w/ jak założysz jeszcze zębatkę na oś tak żeby było 2,5:1 to będziesz miał to co chcesz
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 20 Paź, 2014   

A gdzie taki dyferek można kupić lub z czego wyjąć?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 20 Paź, 2014   

Jeżeli chodzi o dyferki, to mam silniki 200W (ze sprzęgłem umożliwiającym skręt) 80pln, silnik 400W z mech różnicowym 160pln, silnik 700-900W (muszę sprawdzić) 250pln. Silniki są na 36V PM służyły do napędu maszyn sprzątających, używane :wink: . Preferuję odbiór osobisty, ale jak się ktoś uprze to możemy się zastanowić nad wysyłką.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

gienek333 napisał/a:
Jeżeli chodzi o dyferki, to mam silniki 200W (ze sprzęgłem umożliwiającym skręt) 80pln, silnik 400W z mech różnicowym 160pln, silnik 700-900W (muszę sprawdzić) 250pln. Silniki są na 36V PM służyły do napędu maszyn sprzątających, używane :wink: . Preferuję odbiór osobisty, ale jak się ktoś uprze to możemy się zastanowić nad wysyłką.
. Kolega gienek dobre ceny ma :wink: Ja za swój zaplaciłem 250zł. + 30zł za przesyłkę. Taką cene jaką zapłaciłem na Alledrogo to żadkość. Moja była bardzo podobna do tej http://allegro.pl/silnik-...4695101745.html
 
 
damaioshin 
początkujący


Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: CT
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Dzięki za odpowiedzi.

Dyferencjału nie potrzebuje, koła mam osadzone na wspólnej osi, jazda po regale metalowym na kołach z kołnierzem, więc to mi reguluje kierunek jazdy.

Właśnie sprawdziłem obecny napęd, ma on jednak 22 obroty przy mocy 180W. Cholernie trudno będzie dobrać mi takie przełożenie, bo na osi napędzającej mogę założyć koło zębate o maksymalnej fi 80mm. Moc silnika nie musi być większa niż ok 100-120W, ale zbijanie prędkości obniży mi moment, a tego się obawiam. Chciałbym mieć jakiś zapas mocy, bo nie potrafię obliczyć zapotrzebowania konstrukcji.


pajak_111 - pamiętasz może jakiej wielkości masz te koła zębate? Bo mógłbym ewentualnie zrobić coś takiego dwustopniowego
 
 
damaioshin 
początkujący


Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: CT
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

pajak_111 napisał/a:
U mnie wygląda to tak http://zapodaj.net/73b8978c1fe22.jpg.html . To silnik z przekładnia i układem różnicowym pochodzący ze skutera inwalidzkiego. Tylko jak na moje potrzeby całość miała za duże przełożenie. http://zapodaj.net/73b8978c1fe22.jpg.html Kiedyś było jedną sztywną osią z zamontowanym silnikiem na korpusie.Nie pamiętam jakie przełożenie było orginalnie .Po przerobieniu (pozostało jedno przełożenie zębatkowe wewnątrz korpusu i i drugie na pasku zębatym) teraz jest 10:1


Teraz przeczytałem to dokładnie.
Napisałeś że miałeś zbyt duże przełożenie. A nie za małe? Bo patrząc na wielkość zamontowanego koła zębatego po wymontowaniu silnika wygląda że obroty zmniejszyłeś? Dobrze wnioskuje?
Czy nie miałeś problemu z zamocowaniem silnika? Bo w wersji pierwotnej mocowanie masz bodajże na przekładni.
Jakią podziałkę ma zastosowany pasek zębaty?
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Moje rozumowanie (duże przełożenie było) to znaczy i-20 czyli za mała prędkość pojazdu teraz jest i-10 czyli pojazd ma więcej obrotów na osi i jedzie szybciej.To koło pasowe co na foto widzisz to trochę nie aktualne zdjęcie. to było przełożenie i-7 teraz to kolo pasowe na silniku jest jeszcze mniejsze. Jutro ci podam wszystkie dane tej przekładni na pasku.
damaioshin napisał/a:
ale zbijanie prędkości obniży mi moment, a tego się obawiam
w tym przypadku chyba moment będzie większy :wink: . A odnośnie mocowanie silnika to musiałem sobie dorobić z alu i jest do ramy przykręcony http://zapodaj.net/f3677bf197a3a.jpg.html
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

damaioshin napisał/a:
ale zbijanie prędkości obniży mi moment, a tego się obawiam

no chyba ze zbijanie prędkości obrotowej samego silnika to tak :smile:
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Tu jest super pomysł na zrobienie własnej przekładni. Popatrz na galerie zdjęć autora :!: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2186
damaioshin napisał/a:
Dyferencjału nie potrzebuje, koła mam osadzone na wspólnej osi, jazda po regale metalowym na kołach z kołnierzem, więc to mi reguluje kierunek jazdy.

w tych napędach łatwo zlikwidować układ różnicowy. zostaje sztywna oś z motoreduktorem no i łatwo znaleźć taki zespół napędowy z silnikiem 250W. Po niżej tej wartości to mogę ci zaproponować jeszcze takie rozwiązanie. Gotowa oś ,przekładnia silnik regulator silnika z potencjometrem wszystko w jednym. Tylko te są zazwyczaj na 12V http://allegro.pl/wozek-g...4713809819.html Mam na zbyciu podobny wózek tylko w moim silnik jest zamontowany wzdłuż osi i ma normalną przekładnie a nie ślimakową jak w tym. No i mocy to ma, sam jeżdziłem na tym :smile:
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 22 Paź, 2014   

damaioshin napisał/a:
Jakią podziałkę ma zastosowany pasek zębaty?

Pasek typu 3M czyli rozstaw między zębami 3mm. Małe koło ma 21 ząbków i 20mm średnicy duże ma 54zęby i 51mm średnicy. Wychodzi około 2,5:1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group