|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ. |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014
|
|
|
Znane mi ładowarki do ogniw li-ion dołaczane do rowerów (24 V, 36, 48 V) maja takie cechy.
- krótka histereza zmiany - zmniejszania się prądu w poblizu Vmax czyli dosc powolne liniowe zmniejszanie prądu dokąd średnie napiecie na ogniwie wynosi < 4,15 a szybkie zmniejszanie im blizej 4,20.
- podtrzymanie ładowania gdy osiagnie 4,20 na poziomie 200-300 mA
- timeout - odcięcie zasilana po np 3,5 godz zroznicowane w zaleznosci jak dlugo utrzymuje sie stan naładowania
- spotyka się łądowarki ktore na krótka chwilę testują stan napiecia pakietu - przerywając na chwilę łądowanie.
To wszystko oznacza że :
- nie mam pewności czy ładowarki do żeli to zapewnią
- warto robić pakiet na 'standardowe' napiecia nominalne, bo wtedy mozliwy jest zakup fabrycznej, kompaktowej, bezobsługowej ładowarki, której zalety docenimy w podrózy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|