|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21 Lis, 2014
|
|
|
Bo pewnie pobór prądu był duży ze względu na niewłaściwe podłączenie faz i sterownik mógł się zabezpieczyć. No ale nawet nie wiemy, co to za sterownik.
Jeśli stwierdziłeś ciągłość uzwojeń silnika i masz sprawne czujniki Hall, to notuj sprawdzone już układy połączeń i próbuj do skutku. W końcu musisz trafić.
Jeśli czujniki są niesprawne, to rozbiórka silnika. Mamy nadzieję, że powoli obracałeś kołem podczas pomiaru . |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Wstawiłem na chwile stary sterownik,silnik startuje jak kiedyś,tzn nie mozna spokojnie ruszyć.Po prostu pali gume.Nowy sterownik to model S06S.Ten nowy sterownik wyświetla błąd nr3 czujnika halla. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Czy jest to możliwe aby przy uszkodzonych czujnikach halla stary sterownik wprawiał w ten sposób koło w ruch? |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
W TEN sposób, czyli w jaki?
Jest możliwe uruchomienie silnika bez czujników, jeśli sterownik obsługuje taką funkcję. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
w taki szalony start |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
startuje wten sposób,że mieli dosłownie kołem |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Sprawdź manetkę, szczególnie jej podłączenie. Jak jeden z przewodów straci kontakt (często we wtyczce), to sterownik podaje pełną moc - jak przy odkręconej maksymalnie manetce. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
ten stary sterownik pracuje tylko z pasem,nie ma tam manetki |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
No to może sprawdź PAS. Jeśli twierdzisz, że masz uszkodzone hallotrony, to i tak pasuje rozebrać silnik. No ale żeby jednocześnie zostały uszkodzone wszystkie? Dziwne. Można od razu sprawdzić wartość napięcia zasilającego te czujniki. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
pas sprawdzałem,działa |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Na cienkich, kolorowych przewodach od silnika, czyli od hallotronów, musisz mieć napięcia - na czarnym (czyli masa - zero napięcia), na czerwonym +5V, a na niebieskim, żółtym i zielonym będzie pojawiało się coś w okolicy zera i będzie skakało do prawie 5V przy wolnym kręceniu kołem. Jeśli tego nie ma, a napięcie +5V jest, musisz rozebrać silnik i sprawdzić połączenia do hallotronów, a jeśli są dobre, to wymienić hallotrony. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Dokonałem jeszcze jednego pomiaru halotronów.Odłączyłem trzy przewody fazowe z silnika,wykorzystałem napięcie 5 V ze złącza do czujnika hall ,trzy kolorowe przewody do halla rozciołem i zmierzyłem napięcie od strony silnika na tych przewodach.Kręcąc kolem z różnymi prędkościami nie ma żadnej reakcji napięcia.Natomiast sprawdzając opór pomiędzy minusem złącza halla o postrzególnymi kabelkami hala jest opór 287 ohm na zakresie 2000.
Według mnie jest usterka pochodząca od czujników halla. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
Słyszałem też ,że może to być problem katów fazowych. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
No to wynika z tego, że walnięte są halle. Powinny być zmiany napięcia. |
|
|
|
|
zenek
początkujący autogaz546
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 26 Skąd: gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014
|
|
|
w takim razie dlaczego stary sterownik startuje silnikiem? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|