ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zlozenie roweru elektrycznego
Autor Wiadomość
cyblex
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Mar, 2008   

Końcówki z szynka i paliwem nie zrozumiałem zupełnie... :) ale co sie tyczy napędu to wiem na czym polega odzyskiwanie energii. Mam pracę badawczą polegającą właśnie na próbie odzysku energii z takiego silnika. Czy to się opłaca - mam zamiar sprawdzić - puki co fundusze na projekt mam :D Forum traktuję jako alternatywne źródło wiedzy. W poprzednim poście chodziło mi głównie o to, czy NIE MA KTOś POMYSłU SKąD WZIąść SCHEMAT UKłADU STEROWANIA umożliwiającego odzysk energii. Byłoby to cennym uzupełnieniem tego co już mam. Być może znalazł się jakiś "chłupniczy" :) energoelektronik, który wymyślił coś lepszego lub prostrzego od standardowych układów. Liczyłem na konkretne linki lub materiały....
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Śro 26 Mar, 2008   

cyblex napisał/a:
Końcówki z szynka i paliwem nie zrozumiałem zupełnie... :)

Wyobraźnia to podstawa przy pracach konstrukcyjnych. Musisz nad tym popracować :]
Rower napęd : kręcisz nogami, "zużywasz" mięśnie. Odzysk : rower kręci nogami,
generuje się mięso (szynka).
Samochód napęd : paliwo ->silnik. Odzysk -> paliwo generuje się w baku :]

cyblex napisał/a:

ale co sie tyczy napędu to wiem na czym polega odzyskiwanie energii. Mam pracę badawczą polegającą właśnie na próbie odzysku energii z takiego silnika. Czy to się opłaca - mam zamiar sprawdzić - puki co fundusze na projekt mam :D Forum traktuję jako alternatywne źródło wiedzy. W poprzednim poście chodziło mi głównie o to, czy NIE MA KTOś POMYSłU SKąD WZIąść SCHEMAT UKłADU STEROWANIA umożliwiającego odzysk energii. Byłoby to cennym uzupełnieniem tego co już mam. Być może znalazł się jakiś "chłupniczy" :) energoelektronik, który wymyślił coś lepszego lub prostrzego od standardowych układów. Liczyłem na konkretne linki lub materiały....

Masz pracę badawczą i wiesz na czym polega odzysk ale chcesz konkretne materiały?
To ja tu czegoś nie rozumiem...
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
sebisol
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

Witam,
Nie chciałem zakładać tematów,więc pytam tu. Planuje zbudować rower elektryczny,kupiłem już silnik MY 1016 250obr.min 250w 24V,teraz stoję przed dylematem jaką przekładnie zastosować.Czy można zrobić tak jak na tym zdjęciu http://arbiter.pl/zdjecie/10801
tylko że z silnika 11zębów, bezpośrednio na zębatkę 82zęby na kole.
P.S Jak się uda to będzie to mój pierwszy pojazd elektryczny. :grin:
 
 
Emil 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

Silnik 250W jest zbyt małej mocy dla tego przełożenia.
Przetestowałem w praktyce. Rower 26'' bardzo powoli przyspieszał. Silnik 250W mocno się grzał. Taka jazda była mało efektywna.

Trudno Ci będzie zrealizować inne przełożenia przy pomocy jednostopniowej przekładni z powodu braku zębatek o ilości zębów powyżej 82z na łańcuch 1/4''.

Dla tej mocy silnika proponuję zastosować napęd rolkowy bezpośrednio na oponę.
Takie rozwiązanie będzie znacznie mniej kłopotliwe i tanie (silnik już masz, wystarczy założyć rolkę na oś silnika, docisnąć to do opony i gotowe).

Jeśli jednak masz zamiar uzyskać przyzwoite osiągi musisz zastosować silnik szczotkowy o mocy przynajmniej 450W (np. taki) i odpowiednią 2-stopniową przekładnię łańcuchową,
LUB silnik bezszczotkowy (np. "ekonapędy") wpleciony w koło.

Wybór należy do Ciebie i Twojego portfela ;)
_________________
Pozdrawiam.
http://ev.arbiter.pl/gale...wer.elektryczny :)
http://ebike1.blogspot.com/
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2008   

Można też użyć silnik szczotkowy wplatany w koło z INTERBIKE.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sebisol
[Usunięty]

Wysłany: Śro 16 Kwi, 2008   

Chyba zdecyduje sie na napęd rolkowy, bezpośrednio na koło.
W związku z tym mam kilka pytań:
-Z czego wykonać rolkę?
-Czy rolkę można umiejscowić bezpośrednio na ośce silnika?
-Jak ze sprawnością takiego napędu?
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Śro 16 Kwi, 2008   

http://forum.arbiter.pl/v...hp?t=93&start=0
Tutaj masz e-rower eAndre, była dosyć długa dyskusja o sprawności i o tym z czego zrobić rolkę. Jest jeszcze Black Monter Maruchy.

http://ev.arbiter.pl/galeria/black.monster
http://ev.arbiter.pl/galeria/BikeRoll
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group