|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Mocne koła a "mit dlugosci szprych" |
Autor |
Wiadomość |
bosman
młodzik
Dołączył: 14 Lis 2014 Posty: 53 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014 Mocne koła a "mit dlugosci szprych"
|
|
|
No to końcowy topik odnośnie przygody z budową pojazdu.
Czytałem o kalkulatorach szprych itp , jednak "nie mialem czasu" na mierzenie i wydziwianie. Zwykłe kola od górala - tam są szprychy tej samej dlugosci , i piasty shimano fh M525-A
Różnica jest pomiedzy nowymi a poprzednimi okolo 1,5 cm w kołnierzu. Piasty normalnie nawlekłem , skręciłem w osi - i szprychy się dopasowaly . Jedynie niektóre musiałem szlifierką przyciąć by nie wystawały. To jest niefachowe ale tanie i szybkie jak się chce jeździć już.
A pytanie jest - do jakiej prędkości można jechać by opona nie strzeliła ? wiem że 40km/h praktycznie każdy rower ze zwyklymi oponami osiągnie , jednak niektóre poziomki latają 70-80km/h na zwyklych oponach - i nic nie strzela. Więc jaką prędkośc maksymalną zwykła opona roweru może wytrzymać ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Po temacie myślałem, że będzie coś w styku "Długość szprych/średnica koła vs moment obrotowy mocnego silnika w kontekście sił działających na koło i ryzyka awarii", a tu taka zaskoczka |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Dlaczego opona ma wystrzelić jeżeli nie najedziesz na żadne szklo to nic nie strzeli, ponadto ciśnienia są niskie w takich oponach więc nic nigdy nie strzela. Ja na swojej zwykłej szosowce z kilkuletnim i oponami jeżdżą siła własnych mięśni do 55kmh i nic złego się nigdy nie dzieje... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Strzela, strzela. Mnie wystrzeliła dwa razy, na szczęście jechałem wolno. Kwestia jakości opony i ciśnienia w nią pompowanego.
Szybkość raczej tu nie ma nic do rzeczy, bo nie jeździmy szybciej, niż te kilkadziesiąt km/h.
W oponach samochodowych podawane są prędkości maksymalne, ale na rowerach tak dużych nie osiągamy. Nie słyszałem jeszcze, by komuś pękła opona, bo za szybko jechał rowerem
A, żeby było zgodnie z tematem, to krótkie szprychy powinny dawać mocniejsze koło. |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015
|
|
|
bardziej bym sie obawial czy kolo si nie rozleci przy duzej predkosci niz o opone.prawie kazda opona rowerowa wytrzyma 100km/h,musi byc jednak rowna nie jak to bywa w oponach po 20zl ze nawet po rownym ulozeniu lataja na boki.po drugie, szprychy i nyple dobrze dopasowane pod rozmiar piasty i obreczy,dobrze wycentrowac i nie przejmowac sie predkoscia.pry katowaniu na wieksze predkosci skladasie po prostu kola z mocniejszych,drozszych piast i obreczy z przeznaczeniem nie trekkingowym a mtb ew nawet fr/dh i nie ma strachu.zalkadasz opone 2,5 cala grubosci i nie boisz sie ze przy duzej predkosci wpadajac w dziure przebijesz opone/detke |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|