|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Pon 01 Gru, 2014 |
FUJI THRILL 3000W |
Autor |
Wiadomość |
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Teraz mam pytanie konstrukcyjne. Na razie posiadam tylko 2 elementy, ale już myślę jak to wszystko wykonać.
Korzystam z schematu podanego na forum tas'a LINK , mam zamiar założyć termistory jeden na sterowniku drugi w silniku, który podłączam do stacyjki. Z sterownika wychodzą dwa kable stacyjki. Czerwony i różowy, który jest podłączony do plusa. Rozumiem to tak, że czerwony kabel z stacyjki idzie do jeden nóżki termistora w sterowniku później z drugiej idzie np. do termistora w silniku a następnie stacyjka na kluczyk i 2 stacyjka i wraca do różowego, który jest podłączony do plusa sterownika. Być może to oczywiste dla nie których, ale akurat ja nie jestem pewny czy to tak wygląda jak myślę, dlatego pytam na forum. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Tak to ma wyglądać
Jeśli wszystko jest OK, bezpieczniki termiczne zwierają i na stacyjkę jest podawany sygnał z baterii, wiec sterownik działa. Ale jeśli wyskoczy sytuacja awaryjna, np silnik jest bliski spalenia, to obojętne który bezpiecznik termiczny nam rozewrze obwód to rower sam się wyłączy. Jak się temperatura obniży do bezpiecznego poziomu to się włączy, bo bezpieczniki termiczne na nowo połączą obwód. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014
|
|
|
Łączysz dwa termiki NC szeregowo i wpinasz je w dowolny kabel od stacyjki dwuprzewodowej wcześniej go rozcinając. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać? |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Do marca to może dojdą , ale raczej nie trzeba ich ładować. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Do przechowywania li po trzeba rozładować je na około 70%. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Z tego, co czytałem, to akumulatory tego typu, do przechowywania powinny mieć około 60 - 70 procent naładowania. Chyba się nie mylę? |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Pewnie jak przyjdą nówki to tyle będą miały.
Rozumiem, że lipo mają spadek napięcia, jeżeli nie są używane. Przykładowo mają 70% i mogą leżeć 2 miesiące. Czy lepiej je podładować albo sprawdzić jakie maja napięcia i dopiero wtedy ładować. Używam roweru cały rok, ale w dużych mrozach np. -10 nie będę używam elektryka szkoda baterii. Dlatego chciałbym wiedzieć na co patrzeć, jeżeli będą akusy zimowały. |
|
|
|
|
maro2383
młodzik
Wiek: 40 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 81 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
W stanie do przechowywania powinny chyba przyjść bo na magazynach w HK raczej nikt nie pilnuje poziomu naładowania. Ja swoje przemierzę miernikiem jak dojdą i ew. doładuję jak coś będzie nie tak.
gienek333 napisał/a: | Do marca to może dojdą |
Bez przesady przecież idą z NL to może w tydzień dojdzie... Zamawiałem pierwszy raz na HK i są to pierwsze zagraniczne zakupy także nie mam pojęcia na co się nastawić |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Właśnie doszły do mnie akusy. Przesyłka doszła w 4 dni. Na razie zmierzyłem multimetrem całe pakiety i wartości są od 15.55v do 15.60v. Załatwię sobie ładowarkowe Imax b6 i sprawdzę dokładnie. Mam nadzieję, że nie będzie problemu, jeżeli w przyszłości będą chciał je podładować tą ładowarką każdy pakiet z osobna? |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Oczywiście, że nie będzie problemu tylko składasz pakiet z bmsem to musiałbyś potem to rozbebeszać. Taka mała rada, która może wiać groźbą. Jeżeli masz możliwość to postaraj się złożyć wszystko i pojeździć bo gwarancja na akusy to 30 dni. Z turnigy dzieję się coś złego naprawdę bardzo bardzo rzadko, ale jeżeli jakaś cela w pakiecie nie halo to można zareklamować to zdalnie (nic nie musisz im odsyłać) i przesyłają nowy pakiet A ten co ma uszkodzoną cele zostaję w ręku i jeszcze można na tym zarobić . Ja miałem tak z ładowarką turnigy. Dwóch pakietów nie udało mi się zareklamować bo zacząłem jeździć po upływie 30 dni, no ale mam teraz parę zapasowych cel tak czy siak |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Sam już nie wiem czy zabierać się za budowę teraz, czy poczekam z 2 miesiące i dopiero zacznę. Chodzi mi tutaj o ten okres 2 miesięcy, czy będą sobie mogły leżeć. Czy nie będzie trzeba je doładować w czasie leżakowania. Jak już złoże to myślę, że BMS będzie działał cały czas i pilnował akusów. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
fineasz
stażysta
Dołączył: 18 Lip 2014 Posty: 129 Skąd: Waw
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Dzisiaj mierzylem kilka ogniw li-ion 18650 Panasonica, które mam nieużywane od czerwca i jak bylo 3,6V tak dalej jest to samo. Wynika z tego, że li-po gorzej trzymają napięcie? |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014
|
|
|
Przy bmsie też trzeba to aku też trochę doładować, to nie Stachurski - nie weźmie energii z kosmosu. Mój jeden pakiecik z martwą celą leży z 3 miesiące i z tego co pamiętam to napięcie to samo. Kondzio miał aku leżakujace dłużej i napięcie też był ok. Myślę, że to doładowanie do poziomu storage i sprawdzanie co jakiś czas to bardziej dla spokoju, że zrobiło się wszystko co trzeba aby aku trzymał jak dłużej. No na pewno nie można naładować do 4.2 i tego zostawić na 4 miesiące bo wpływ na ilość cykli będzie , ale jaki to nie wyczytałem nigdzie |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Dobra. Teraz jeszcze raz to samo, odnośnie instalacji na lini stacyjka sterownika plus akusów. Tutaj schemat link
Zaczynamy od stacyjki sterownika. Kabel czerwony i różowy. Idziemy kablem czerwonym podłączamy do termistora na sterowniku 80st do jednej nóżki, wychodzimy z drugiej wędrując do termistora na silniku 150st. Idąc dalej, lutujemy przewód stacyjki z plusem pikacza i idziemy dalej do stacyjki na kluczyk i do tego momentu wszystko w miarę ok. Dalej już takie jasne nie jest.
Mając taka stacyjkę link Wpinamy się do pola pomarańczowego czerwonym przewodem z stacyjki sterownika. Dalej co? Wpinamy drugi przewód w to samo miejsce i idziemy do przycisku na kierownicy mam taki LINK gdzie znajduję przewód szary i biały odpowiadający za przycisk on-of. I znowu tutaj nie wiem czy wystarczy, że wpinamy się do byle jakiego przewodu np. szarego i wychodzimy białym, który idzie dalej do różowego połączonego z plusem.
A jak wygląda sprawa z zwieraniem przewodów fazowych. W stacyjce są 2 zielone pole, które idą do 3 faz. Jak to ma wyglądać rozumiem, że trzeba wlutować się w 3 przewody fazowe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|