Przesunięty przez: tas Pon 01 Gru, 2014 |
FUJI THRILL 3000W |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
No tak, to przecież proste
No i 2 styczniki ze stacyjki zwierają 3 przewody fazowe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Czyli moje tępe rozumowanie jest dobre. O to chodzi. Chce to zrozumieć na tzw. "chłopski rozum"
Więc do tych dwóch zielonych styczniów. Daję 3 kable i każdy z osobna lutuje do faz?
Nie będzie problemu jak przylutuję wszystko w jednym miejscu. Czyli fazy idące od silnika lutuję do sterownika i w tym samym miejscu jeszcze stacyjka na kluczyk, która zwiera fazy? |
Ostatnio zmieniony przez ap0f1s Sob 06 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Obojętne gdzie to będzie lutowane. Jak sobie na kartce rozrysujesz w jaki sposób 2 styczniki łączą 3 kable ze sobą to będzie zdecydowanie łatwiej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Po prostu myślałem, że trzeba 3 styczników i z każdego idzie do fazy. Myślałem, że do jednego stycznika nie można dać 2 przewodów.
Chcę zrozumieć po prostu ten mój projekt jak wszystko działa. A nie na zasadzie "chyba tak"
Duży problem jest, że jestem "matoł" w tym temacie to idzie ciężko. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014
|
|
|
Posiadam sterownik infineon eb318 i chciałbym korzystam na nim z 3 zakresów prędkości. Niestety tych kabli nie ma wyprowadzonych. Zrobiłem zdjęcie sterownika LINK . Ma ktoś informację do których padów trzeba się w lutować?
Niby są tam miejsca oznaczone X1, X2, X3.
Nie powiem płytka wygląda od spodu jakby chińczyk na nią się****. Ale to tylko pasta. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014
|
|
|
X1,X2, GND tylko te 3 kabelki wyprowadzasz
Prędkość 1 - X1 zwarty do masy
Prędkość 2 - ani X1 ani X2 nie są zwarte do masy
Prędkość 3 - X2 zwarty do masy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014
|
|
|
Czyli znowu moje tępe rozumowanie, mam nadzieję, że dobre.Wyprowadzam 3 kable z padów X1, X2, GND(Masa może być wyprowadzana obojętnie z jakiego wolnego pada oznaczonego GND?)
Przycisk na kierownicy posiada 3 kable od przełącznika 1.ON, 2.OFF, 3.ON, 1.zielony, 2.niebieski, 3. czerwony.
Chcąc mieć Prędkość 1 na pozycji ON Lutuję x1 i gnd z zielonym, chcąc mieć prędkość 2 - lutuję X1 i X2 do Niebieskiego. Chcąc mieć Prędkość 3 - x2 i masę lutuję z czerwonym? |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 09 Gru, 2014
|
|
|
ON -> X1
Wspólny - GND
ON -> X2 |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014
|
|
|
Jakimi kablami przedłużać dane elementy.Jeżeli będę chciał przedłużyć przewody fazowe?
A jakimi przewodami posłużyć się przy elementach podłączonych do stacyjki sterownika? |
|
|
|
|
maro2383
młodzik
Wiek: 40 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 81 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 10 Gru, 2014
|
|
|
Ja w swoim do silnika i zasilania sterownika zastosuje AWG12, a do stacyjki i reszty AWG18. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
maro2383
młodzik
Wiek: 40 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 81 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014
|
|
|
Jedyne miejsce w którym kabelek z musu zmieni średnicę na mniejszą. Jutro odbieram swoje koło z centrowania i zobaczę jakie kable da się upchać w oś. Podwajam fazowe i tylko 4 dołożę (do czujnika i bezpiecznika termicznego). |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pią 12 Gru, 2014
|
|
|
ap0f1s napisał/a: | Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać? |
Ja swoje Turnigy przechowuję od kwietnia. Na tych karteczkach, gdzie jest wypisane napięcie poszczególnych cel data to II 2014. Spadek napięcia to 0,02V na każdej celi. Większość była naładowana do 3,89 - 3,88. Mierzę raz w miesiącu. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014
|
|
|
W taki sposób zapleciono mi silnik w obręcz. Tak to ma wyglądać. Czy jest to po prawnie zrobione ?
|
|
|
|
|
|