Bateria 16s3p 15Ah LiPo (60V) - Budowa, ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Chyba będzie latwiej jak wszystko rozlaczysz i powoli ze schematem w ręku łącz po koleji. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014
|
|
|
Mam problem z podlaczenie usb do sterownika.Czy ten podany ponizej jest poprawny.Ile trwa programowanie.Ktore diody powinny mrygac w czasie przesylania danych.Port com wykrywa , naciskam start i nic sie nie dzieje.
przyklad.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 534 raz(y) 27,24 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 28 Gru, 2014
|
|
|
To test temat o akumulatorach, a nie programowaniu sterownika. Użyj szukajki to znajdziesz temat z rozwiązaniem Twojego problemu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Biorę się za budowę baterii 12s3p. Będzie współpracowała z BMSem 12s. Jedna rzecz mnie zastanawia. Mimo zastosowania BMSa ładujemy trzy ogniwa jednocześnie. Istnieje ryzyko że któreś z nich szybciej padnie. Pytanie jak duże jest to ryzyko, oczywiście w przypadku gdy budujemy baterię z takich samych, nowych, akumulatorów? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Nie, padną wszystkie naraz. Tak samo jak w bateriach do laptopa, nigdy nie pada 1 cela tylko wszystkie "p". |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
jezeli maja zbliżoną rezystancje wew. to nie ma dużego ryzyka, będą zużywać się w takim samym tempie |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
OK. Ale czy założenie że w przypadku wspomnianej przeze mnie baterii BMS raczej będzie służył do wygodnego ładowania i jako zabezpieczenie niż do balansowania nie jest zbyt śmiałe?
EDIT:
Właśnie przebadałem wszystkie cele w 9 akumulatorach. W większości napięcia na celach są takie takie same lub różniące się o 0.01V od sąsiadujących cel. Ale w jednym akumulatorze znalazłem jedną celę która różni się napięciem od reszty o 0.1V. Czy powinienem przed spięciem jej w 12s3p najpierw ten akumulator osobno podładować tak żeby się wyrównały napięcia na celach? |
_________________ KTM Electric Flite - wciąż w budowie |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Taka różnica to nie różnica . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Ale przed zrownolegleniem nie szkodzi wyrownac. Jest inna bo byla podłączania, dluzej lezala, pochodzi z inej partii ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Przy takiej różnicy samo się zrówna i prądy ponad to co może ogniwo nie popłyną . Moim zdaniem nie ma co sobie głowy zawracać jeśli wszystkie ogniwa są bardzo podobne (nie pochodzi z innego źródła ) i są w podobnym stanie . Jak masz czas to jednak zawsze lepiej sprawdzić . Ja tak robię jak nie znam ogniw . |
|
|
|
|
AdamM
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 83 Skąd: Chorzów/Częstochowa
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Taka różnica to nie różnica . |
Na wszelki wypadek pytam. Zawsze to lepiej wiedzieć przed niż po.
WojtekErnest napisał/a: | Ale przed zrownolegleniem nie szkodzi wyrownac. Jest inna bo byla podłączania, dluzej lezala, pochodzi z inej partii ? |
Nie mam pojęcia skąd wzięła się różnica. Chyba powinny być takie same.
Pykacz napisał/a: | Przy takiej różnicy samo się zrówna i prądy ponad to co może ogniwo nie popłyną . Moim zdaniem nie ma co sobie głowy zawracać jeśli wszystkie ogniwa są bardzo podobne (nie pochodzi z innego źródła ) i są w podobnym stanie . Jak masz czas to jednak zawsze lepiej sprawdzić . Ja tak robię jak nie znam ogniw . |
Buduję baterię tak żęby można było odpiąć akumulatory. Także mógłbym bezproblemowo podpiąć do balansera zamiast 12s3p to 12s1p i tak trzy razy. Wtedy wtedy by się pewnie wszystko łatnie wyrównało i można by spiąć już w 12s3p. Niestety nie mam ładowarki modelarskiej a jedynie ładowarkę, którą planuję wykorzystywać z BMSem. |
_________________ KTM Electric Flite - wciąż w budowie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
AdamM napisał/a: | ..Niestety nie mam ładowarki modelarskiej a jedynie ładowarkę, którą planuję wykorzystywać z BMSem. |
Zepnij 2 zestawy ze sobą bez ladowania na 10-15 min. Odepnij, zobacz czy różnica zmalala lub się wyrownaly napiecia. Sprawdź napiecie tej słabszej celi po 24 godz lub dluzej -czy nie spada.
0.1 V to jednak dość dużo. Jesli ma 4.1V a pozostale 4.2V to BMS może nie wyrównać. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
To jaka jest dopuszczalna różnica między pakietami. Sam będę składał swój pakiet i na razie największa różnica to min 15.45v max 15,60v (4s). Akusy leżakują. Będą pracowały z bms. Ładowarką mogę podładować bez problemu.
A jak wygląda sprawa z różnicą miedzy celami w jednym pakiecie. Czytając różne opinie to 0,05v to jest granica. Ale czytając dalej co raz więcej rożnych wartości. Później człowiek z kołowany.Chodzi mi tutaj o zakres do którego nie ma się co przejmować, a powyżej już lepiej zareagować.
Więc tak:
1. Różnica między pakietami?
2. Różnica między celami ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
Dla cel to 0.1V różnicy ujdzie, przy założeniu, że się łączy prawidłowo, czyli najpierw pakiety się łączy równolegle po przewodach głównych, a potem po balansujących. Następnie takie sekcje idą szeregowo. Ioczywiscie nie porównujemy w pakiecie celi nr1,2,3,4 tylko celę 1 w pakiecie 1, pakiecie 2 i pakiecie 3 bo one tak będą łączone
Przecież połączenie 2 cel o różnicy 0.1V spowoduje, że na każdej z cel podniesie się/obniży się napięcie tylko o 0.05V, a cóż to jest. 5A może... to nawet spokojnie się rozejdzie po złączu balansującym.
Jednak jakby ktoś łączył cele, gdzie jest 0.5V to by mu pewnie kabelki odparowały po połączeniu
Jeśli chodzi o całe pakiety to zawsze lepiej jest je wyrównać mniej więcej też do 0.1V różnic na całym napięciu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 28 Lut, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | .. że się łączy prawidłowo, czyli najpierw pakiety się łączy równolegle po przewodach głównych, a potem po balansujących. . |
To b. ważne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|